Mä tutkitutan itseni perinpohjaisesti tänä vuonna!
Viime viikolla otettiin verikokeet, joiden avulla aletaan selvittää mun mahavaivoja. Maaliskuussa on papakoe, jossa meinaan kysyä mammografiaan pääsystä. Lisäksi ajattelin otattaa kolesteroliarvot kun laihdutusprojektini on kesään mennessä balanssissa.
Kommentit (14)
Hei, minun selittämättömät vatsavaivat loppuivat kun vaihdoin verenpainelääkkeet.Jos käytät jotain lääkkeitä, lue pakkauksessa oleva seloste.Itse en kestä lääkkeen "halpisversiotakaan".
e
antaa lähetteen mammografiaan?
Laaja verenkuva vois olla hyvä lähtokohta perusteelliselle tutkkimukselle.
Nyt tulee ens viikolla tulokset kaikista verikokeista ja sit tähystys ja/tai kerroskuvaukset, jos mahavaivat jatkuvat ja verestä ei löydy syytä ja siitä huolimattakin lääkäri sanoi, että tähystys tehdään. Äitiysneuvolasta antavat mammografiaan aikoja, maksan sen luonnollisesti itse. Onhan siinä jo sitten riskipaikat tutkittu! ap
ja tutkimukset kohdistetaan aina oireiden mukaan. Terveeltä, oireettomalta ihmiseltä ei ole mitään järkeä tutkia esim. komplementtikokeita, kudostyypityksiä ja munuaistoiminnan gammakuvausta. Toki jotkut luulevat, että mitä enemmän otetaan outoja kokeita, sitä tärkeämpiä he ovat ja sitä enemmän tiedetään heidän terveydentilastaan.
Siis sellaisen, ettei tähystyksiä tarvittaisi? Oletko itse ollenkaan ajatellut tätä asiaa, vai onko sinusta vain kiva kun otetaan "kaikki kokeet"?
mut käynkin yksityisellä. Ja se sama lääkäri antoi teki todella lähetteen mammografiaan.
Meinaatko että se papakoneen ottava laborantti antaa lähetteen mammografiaan?
Laaja verenkuva vois olla hyvä lähtokohta perusteelliselle tutkkimukselle.
lasketa. Verikokeilla voidaan selvittää esim. pvk, josta näkee "perusterveyden", lisäksi maksa-arvot, keliakia, laktoosi,- ja helicobakteerin. Mahavaivoja ollut muutama vuosi ja läheiselläni samoilla oireilla mahasyöpä. Että sellaisen asian takia.... ap
Mikähän tässä ap:n viestissä taas ihmisiä ärsytti?
ap, sairastellut vuosia ilman yhtään saikkupäivää. Nyt on aikaa tutkituttaa itseensäkin...
aivan sama vika ja kyllä multakin ensialkuun otettiin vain verikokeet, en tiedä vielä oliko niissä mitään. En tiedä miksi mutta alkoholi tuntuu auttavan vatsavaivoihin kovasti, ikävää että siitä tulee sitten muita harmeja.
ole alkoholia juonut isompia määriä enää pitkään aikaan, maha niin huonossa kunnossa. Pitäisköhän kokeilla? ;))) ap
Mikähän tässä ap:n viestissä taas ihmisiä ärsytti?
Ehkä jotkut hormonihirviöt kiertävät joka ketjussa haukkumassa varmuuden vuoksi ketjun aloittajan.
Hei! Onko ap saanut jotain vastauksia? Mullakin on selittämättömiä mahavaivoja. On tehty molemmista päistä tähystys ja suoliston ultra ja koko vatsan magneettikuva. Ei löydöksiä. Ei nämä ole pikkukipuja.