Vuorotyöläiset, miten menette nukkumaan? Mieheni on kusipää.
Mies tekee säännöllistä päivätyötä, minä vuorotyötä. Hänellä on pakkomielle nukkumaanmenosta, eli ilmoittaa illalla yhtäkkiä, että nyt mennään nukkumaan, ja on toimittava samalla sekunnilla kun hän haluaa. HÄN herää aamuisin seitsemältä, HÄNEN on mentävä nukkumaan 22.30, HÄNEN unensaannistaan on huolehdittava. Muuten kiva, mutta kun itse tulen töistä klo 21 tai 22, ei tosiaan väsytä heti. Homma on mennyt täysin armeijatyyppiseksi, sanon, että odota hetki, otan lääkkeeni ja siivoan keittiön, mies paiskoo ovia että en odota, nyt heti hänen on saatava unta....ja jankuttaa tätä nyt nukkumaan -hommaa pakkomielteisesti kun en riisu tarpeeksi nopeasti. Tämä siis jos tarkoitus on mennä yhtäaikaa sänkyyn, mikä olisi kiva joskus.Eilen meni hermo, kerroin miehelle, että noin 3 miljoonaa suomalaista tekee muuten päivätyötä, jota pidetään helpoimpana ja kevyimpänä verrattuna esim. vuorotyöhön, jota itse teen. Eikä ne muutkaan 8-16 työskentelevät terrorisoi perhettään tai väheksy sitä, kun toinen tekee neljää vuoroa. SÄ SAAT NUKKUA AAMULLA PIDEMPÄÄN, se huutaa, eikä ota huomioon sitä, että tosiaan tulen töistä keskellä yötä. Mies nukkuu 7-8 tuntia yössä, ja kaikki pyörii sen ympärillä. Luulen että otan eron. Mies nimittäin uhkaili sillä kun kuukausien jälkeen meni hermo, ja sanoin sille että se on tyranni. Tämä ei toimi näin, hän lähtee nyt, se mölisi, kun selitin "väärällä äänensävyllä" ettei olla armeijassa ja mutkin voisi ottaa huomioon tämän nukkumisjärjestelyn kanssa. Vitun iso vauva se on. Kiitos kun sain vuodattaa. Muita itsekkäitä pakkomielteisiä tyrannimiehuä, tai eri työvuoroja joista on ongelmia?
Kommentit (12)
Olis helpompi lukea tuota sinun tekstiä jos siinä olisi kappalejako.
Onneksi minun mies tajuaa että minä en saa illan jälkeen unta hetikään. Osaa mennä ihan yksikseen nukkumaan, tai sitten minä käyn hänen kanssaan halailemassa ja harrastelemassa ja päästän hänet sitten nukkumaan.
Miksi et vain laita kova kovaa vastaan ja sano että sinun ei kannata vielä laittaa nukkumaan. Mutta mikään ei estä miestäsi menemästä. Vinkkaa että monet parit tekevät näin. Miksi suostut miehesi pompoteltavaksi?
Mutta sun miehesi vaikuttaa sairaalta! Eron ottaisin varmaan itsekin, jollei puhuminen auta. Miksi sä olet ylipäänsä lähtenyt mukaan siihen, että mies käskee sut (aikuisen ihmisen) sänkyyn?
Mieheni on tultava kanssani samaan aikaan nukkumaan tai en nukahda tai ainakin herään hänen tullessaan. Tästä syystä sulkenut tvn ja omaa aikaa ei voi meillä valvomalla ottaa. Ehkä sitten kun ei ole enää yöllä herääviä lapsia.
kun pääsen iltavuorosta 23 ja kotona olen 23.30? Vai siis pitäisiköhän työnantajalta kysyä pelkkää aamuvuoroa kun mies ei osaa mennä nukkumaan ilman minua!?!?
En todellakaan saa unta ennen yhtä yöllä kun illasta pääsen. Olisi sairasta komentaa nukkumaan heti kotiin tultua. Sano miehellesi että alkaa itse nukkumaan kun hän tulee kotiin töistä.. Ei varmaan onnistu..
Ei kai mies nyt sinua voi käskeä nukkumaan, ihan kuin pikkulapselle puhuisi :/
Meillä molemmat tehdään ilta/aamuvuoroja ja lasten takia niin että kun mulla aamuvuoro (yleensä klo.7-15) miehellä iltavuoro (14-22) ja päinvastoin kun mulla iltaa (yleensä 13-21) niin miehellä aamuvuoro (6-14).
Rankkaa tuo järjestely välillä on,koska perheen yhteistä aikaa on niin vähän, mutta pakko se on kestää nyt kun lapset ovat pieniä. Ja onneksi työnantajan puolesta onnistuu.
Mutta EI TULISI MIELEENKÄÄN että vaatisin miestä heti nukkumaan kun tulee töistä! Tai että mies käskisi minut heti nukkumaan kun minä tulen iltavuorosta..ei hyvänen aika.
Eli minusta miehesi kuulostaa kovin pakkomielteiseltä eikä tuo ole kovin normaalia käytöstä. Enkä missään nimessä tuollaiseen suostuisi!!
Mennään yhdessä ja erikseen nukkumaan. Mies kun tulee töistä 22.30 niin olen usein jo menossa nukkumaan ja mies sitten hiihtää "yöllä" perässä kunhan ensin hiukan rauhoittuu telkan ääressä. Aamuvuoroviikolla mennään yhtäaikaa ja yövuorossa minä herään kun hän menee nukkumaan.
Mies tekee oman rytminsä mukaan ja minä omani eikä kukana ole määrännyt ketään tekemään toisen pillin mukaan.
yövuorojen aikaan. Vaadin että huushollissa ollaan päivällä hiljaa kun nukun. Perhe tietää tämän ja osaavat hiippailla.
Käytän korvatulppia ja niitä suosittelisin miehellesikin.
onneks mulla on ihan normaali mukava mies :)
Se kyllä ymmärrän, että kun tekee yövuoroa, niin sillon toivoo, että muut olisivat suht hissukseen, että saa nukkua aamupäivän.
Ajoin yhessä vaiheessa taksia lähes pelkästään öisin, niin esim. lasten kaverit ei saanu tulla meille ennen klo 14. Olen aika herkkä uninen.
vaikka sinä touhuaisit keittiössä.
Meillä minä käyn nukkumaan 21.00-22.00 (alkuraskaus väsyttää) ja herätys on 6.00.
Mies tulee sänkyyn n. 0.00 ja hänellä on yleensä herätys 9.00, mutta hän ei jaksa vielä silloin herätä.
Minä siis lähden aamulla töihin ja mies on työtön.
Kun mies tulee puolenyön aikoihin sänkyyn,
niin närkästys on suuri kun en jaksa herätä harrastamaan seksiä.
Ihme hyypiöitä nuo miehet...
Mitään ongelmia ei ole ollut. Asumme yhdessä tasossa, joten mitään omaasoppea ei ole. Lapset nukkuvat samassa huoneessa päikkäreitä yms.
Jos kerran pienten vauvojenkin pitää oppia nukahtamaan itsekseen omaan sänkyyn, niin kyllä aikuisen miehenkin siihen pitäisi pystyä.
Menette yhtä aikaa sänkyyn sitten, kun et ole iltavuorossa.
ja ilmoita, että herra nukkuu silloin kun herraa huvittaa