Maspalomas ja hotelli Koala
Iso lapsiperhe suunnittelee tänne lomaa ensi joulukuulle. Kannattaako? Onko ilma tarpeeksi lämmin (pienin lapsi alle 1 v, isoin 10 v.)? Tarkeneeko uimaan mereen? Entä miten lämmin hotellin uima-allas on? Voiko siinä oikeasti uida vai vain kastella..? Muitten kokemuksia hotellista ja varsinkin aamiaisesta ja päivällisestä? Siivous ok? Henkilökunta? Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (5)
Maspalomaksen rannat ovat parhaimmat missä olemme käyneet (kreikka ja teneriffa vertailu). Ilmainen bussi kuljetus joka päivä muutaman kerran rannoille, mutta aina ei valitettavasti kaikki halukkaat kyytiin mahtuneet. Olimme reissussa marraskuussa 2009 2 viikkoa. Meillä silloinen porukka 3 lasta(6v., melkein 4v. ja 8kk vauva) Kaikkeen muuhun olimme tyytyväisiä puolihoidolla, mutta hotellin siivous ei pelannut ainakaan meidän huoneessa, parvekkeemme oli valitettavan usein pulun kakassa ja vauvaa ei voinut lattialla pitää, mitä nyt muutaman kerran itse luuttusimme lattiaa! Yleiset tilat ja ruoka olivat hyviä hotelilla, mutta uudelleen ei tuon siivous homman vuoksi innosta mennä ja respan ukko poltti sisällä ilta aikaan tupakkaa...perhehotellissa... Maspalomaksen rannoille mieli kyllä vielä halajaa!!!
Me olemme tykänneet Koalasta. Lapselle on ihan hyvin viihdykettä. Ollaan oltu pari kertaa tytön kera (1. reissu 9,5kk ja 2.reissu 1v. 11kk). Viime Tammikuussa oli mahtavat kelit,ei vettä, vain aurinkoa :D Hotellin vieressä on huvipuisto jossa on niin nuorelle kuin hieman vanhemmallekin lapselle laitteita.
Muita aktiviteettava on myös lähellä. Maspalomaksen rannan lähelle kävimme kamelisafarilla, hintaa en muista mutta ei se 30min safarista paha ollut. Koalan suht lähellä on vesipuisto Aqua Land, taksi sinne 2007 maksoi n.10e. Se eläinpuisto jonka nimi on nyt kateissa niin kannattaa käydä katsomassa. Se on mahtava. On papukaija -ja kotkashow:ta ja paljon kaikkea nähtävää. Puisto on iso joten kannattaa varata aikaa kun sinne menee. Matkarattailla pärjäsimme ihan hyvin. Naisille ja miksei miehille; Bellavistassa on suht iso kauppakeskus josta mm. vaatteita. Bellavista ostarin läheisyydessä on "paikallisten" suosima vaatekauppa Desnudos.
Itse Koalasta lisää, siivouksessa voisi olla parantamisen varaa ainakin puolihoidolla mutta kyllä silläkin pärjää. Viimeisillä reissulla hotellilla oli jokin kotkashow ja ainakin parina iltana lapsille minidisko. Altaita on jokaisella alueella mutta lämmin vain respan vieressä. Päivällä sinne altaan viereen kyhättiin lapsille pomppulinna. Aamupala on ihan ok, mutta pakko sanoa että vieresen huvipuiston ruokapaikasta saa suussa sulavia pitsoja.
Se on let's mennään taas Tammikuussa koalaan.
Menen 7v:n kanssa Koalaan syyslomalla, ja toivon hartaaasti että tekemistä ja mahdollisesti kavereitakin löytyy!
Meitä on lähdössä 5 aikuista ja 5 lasta 13v -10kk Maspalomasiin, Koalaan. Olen lukenut arvosteluja laidasta laitaan, mutta toivotaan, että nämä positiiviset viimeisimmät kommentit olisivat se totuus. Itse en odota ihmeitä, kunhan olisi suht siistiä ja palvelua pelaisi.
Perheemme oli vuosi sitten tammikuussa Koallassa ja tyytyväisiä olimmme. Meillä lapset silloin 9v., 2,5v. ja 1v. Huoneistossamme oli makkari ja "tupakeittiö" (keittosyvennys/kaappi). WC/pesuhuone miltei turhankin iso. Makuuhuoneessa oli 2 120cm leveää sänkyä ja pienimmälle hotellilta matkasänky. Minä ja mieheni nukuttiin toisessa 120cm sängyssä ja 2 ja 9v. toisessa. Olohuoneen (tupakeittiön) puolella oli sohva ja hotellin tuoma lisäsänky näille kahdelle vanhemmalle lapselle, mutta emme siis niitä tarvinnut kun mahduttiin nukkumaan kaikki makkarissa.
Hotellilla on kolme allasaluetta, joista yhdellä lämmittetty iso allas. Me uitiin siinä. Muutkin altaat oli ihan uimalämpöisiä, mutta mukava oli pulahtaa ihan lämpöseen. 2 ja 1 vee lapset oppi uimaan reissun aikana itse kellukkeilla :)
Ilma oli lämmin 25 asteen paikkkeilla koko viikon. Aterioita meillä ei ollut. Tehtiin osittain itse huoneessa ja syötiin ravintoloissa.
Ollaan todella liikkuvainen porukka. Eikä vietetä turhaa aikaa huoneessa, joten huoneiston taso ei ole meille ykkös asia. Mutta hotelli oli positiivinen yllätys.
Käveltiin paljon. Omat tuplarattaat oli mukana. Pienimmät lapset nukku päikkäreita rattaissa siellä missä milloinkin satuttiin olemaan. Taksit ei ota kun neljä henkeä kyytiin, joten petemmät matkat tehtiin bussilla. Ingles (sekös siinä lähellä oli...? Pätkii) oli meille kävelymatkan päässä.
Bussilla kannattaa hurauttaa eläinpuistoon (Larque park, tai jotain). Bussi lähtee hotellin läheltä vie suoraan eläinpuistoon. Bussissa rattaat täytyy laittaa bussin alle "matkatavara luukkuun".
Rönsyilin vähän.... Mutta oltiin siis tyytyväisiä.
Huhtikuussa laitamme nokkamme kohti Turkkia. Perheemme on kasvanut yhdellä, joka matkan koittaessa 5kk vanha, joten lyhyt lento plussaa :) Reissussa mukana siis 10, 3, 2 ja nolla vee lapset...
Mukavaa lomaa teille! Avoimin mielin matkaan niin lasten kanssa reissaaminen on aina kivaa ;)