Koulutus ja ammatti
Missä olette töissä? Vastaako koulutusta?
Olen itse umpikujassa, monta vuotta olen opiskellut yliopistossa kiinnostavaa alaa, mutta nyt ei huvita edes vääntää päättötyötä kun tiedän etttei alalla ole töitä. Ja kyllä, nyt kaduttaa kun en valinnut jotain käytännönläheisempää lukion jälkeen. Sanovat, ettei ole liian myöhäistä, mutten silti löydä perus amis/amk-valikoimista oikein mitään mikä minusta voisi tulla.
Tuntuu että suurimpaan osaan todellisista ammateista ei kouluttauduta vaan niihin päädytään mitä erikoisimmilla koulutuksilla, jotka eivät edes liity alaan. Miten tämä on mahdollista?
tv: siivooja-opiskelija
Kommentit (25)
Nimike tällä hetkellä tekninen koordinaattori johon on vaadittu parinkymmenen vuoden erilaiset työtehtävät tässä samassa firmassa (- äitiyslomat + hoitovapaat). Liksa 40 000 vuodessa.
Toimin kätilönä... ei ole murhetta töiden loppumisesta
Olen koulutukseltani FM, logopedian koulutusohjelmasta. Toimin yksityisenä puheterapeuttina. Töitä olisi niin paljon kuin vain ikinä jaksaisi tehdä! Suosittelen
Omaa alaa joo, mutta muutaman kuukauden pätkissä, huonolla palkalla ja ilman henkilökuntaetuja.
Uudelleenkouluttautuminen mielessä.
Toki sopisi, jos motivaatiota ja osaamista löytyisi. Perustaidot ei meinaa nykyään enää riittää. Mies on IT-alalla ja valittaa koko ajan miten edes ne muka-koulutetut alan osaajat eivät käytännössä kykene koko ajan vaativampiin tietoteknisiin hommiin.
Naiset on tällä hetkellä aika vähemmistössä ko alalla. Itse en IT-alalle tunge kun en sitä jaksaisi opiskella ja menee yli hilseen kuten suurin osa muustakin tekniikasta.