Huutonet (käsittämätön tapaus)
Ensimmäinen tosi erikoinen tapaus huutonetissä. Voittaja ei itse ottanut yhteyttä ja kilpaili toisen huutajan kanssa. Otin yhteyttä häneen s-postilla ja sovimme noudosta. Ei pitänyt itse mitään yhteyttä vaan aina itse jouduin ottamaan yhteyden häneen.
Sitten kertoi päivän jolloin tulossa noutamaan, mutta kun kellonaika tuli ja meni niin yhteyttä ei ottanut. Soitin hänelle ja kertoi olevansa Espoossa ja lähtee sieltä.
Ei näkynyt eikä kuulunut ja puhelimessa kertoi, että navigaattori ei löydä Malmia ja Pukinmäkeä. Ei tunnista paikkoja. Kertoi ajavansa rinkiä jossain.
Sitten kertoi, että nyt saa riittä ja ei lunasta huutojaan.
Eka siis tapaus jolloin navigaattori ei löytänyt tunnettuja paikkoja. Soitot tulivat aina niin, että ei autonääntä kuulunut vaan ikäänkuin olisi soittanut kotoa.
Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.
Kommentit (55)
oli aikanaan myynnissä kohde jossa oli mainittu että lähden kaksi viikkoa sulkeutumisen jälkeen reissuun eli maksu/toimitus/nouto ennen sitä. Kohde sulkeutui eikä ostajasta kuulunut mitään. Laittelin pari viestiä kun reissunikin alkoi lähestyä, ei mitään. Läksin reissuun ja kun puolesa välissä lomaa kävin katsomassa s-postit niin ostaja ilmoitti haluavansa noutaa heti! Yritin sitten järjestää veljeäni luovuttamaan tuotetta, mutta tämä ei ostajalle sopinut. Sain sitten negan kun en ollut paikalla kun hän olisi halunnut noutaa.... Kyseinen urpo on kyllä edelleen huutiksessa mutta on näyttänyt keränneen itselleen varsin näyttävän negojen ja neutraalien kavalkadin.
sellaisia käyttäjiä joilla on negoja tiuhaan tahtiin.
Jotkut luulevat, että täällä jatkuvasti istutaan kotona ja tietokoneen äärellä ja aina käy nouto mihin aikaan tahansa.
Käsittämätöntä.
tuleeko kukaan koskaan noutamaan tuota tuolia... Huudon voittaja otti kyllä yhteyttä ja sanoi, että miehensä tulee hakemaan meille sopivanan päivänä, mutta eipä ole näkynyt. Laitoin useamman vaihtoehdon ja pyysin ilmoittamaan hyvissä ajoin, minä päivänä tulee. Yritän aina olla joustava ja ymmärtäväinen, mutta... Huudon voittaja on tosin saanut jo useamman negan just näistä virityksistä, että "mies kyllä hakee", eikä ole kuitenkaan hakenut, joten en olis ollenkaan yllättynyt, jos tämäkin jäisi noutamatta. Ketuttaa, kun tavaralla oli muitakin ottajia ja sitten voittaja jättää lunastamatta.
antaa negan noille tyypeille niin saa itse negan ja jos antaa kuulua heille tuutin täydeltä niin voi lentää itse pois hutiksesta.
hyvinkin läheiseltä sukulaiselta, joka on jo kaksi kertaa laittanut rahat tilille jne, mutta eipä vaan rahoja ikinä tule, velasta siis kyse.
hyvinkin läheiseltä sukulaiselta, joka on jo kaksi kertaa laittanut rahat tilille jne, mutta eipä vaan rahoja ikinä tule, velasta siis kyse.
olen kyllä pyrkinyt minimoimaan sellaiset tapaukset, että lupaavat maksaa, mutta ei kuitenkaan maksa.
olen pyrkinyt tekemään kauppaa vain noutoperiaatteella tai sitten matkahuollon kautta ja aina niin, että ensin saan tilille huutosumman ja vastaanottaja maksaa rahdin. postissa en ole kovin paljoa lähetellyt koska yleensä käy niin, että postimaksu onkin suurempi ja on vaikea saada huutajalta jälkeenpäin postimaksua lisää. moni myös rutkuttaa postimaksuista vaikka ne on postin sääntöjen mukaiset.
velaksi en enää koskaan anna mitään koska erään kerran opiskelijakaveri lainasi rahaa ja ei koskaan maksanut takaisin. siinäkin tapauksessa aina vain lupaili.
Huutonetissä törmää kyllä vaikka minkälaisiin sekopäihin. Tietysti suurin osa on ihan asiallisia ja mukavia "normaaleja" ihmisiä.
Ennen myin siellä paljonkin, ja oli mm. yksi ostaja, joka ensin väitti kivenkovaan maksaneensa (ei mulle maksua tullut) ja jankutti sitä jonkun aikaa kunnes yhtäkkiä kysyikin tilinumeroni! Öö! No sitten sai sen uudestaan, mutta eipä maksua silti koskaan tullut. Antoi mulle negan, koska olin kuulemma ollut niin töykeä ja kauppoja ei tullut. Haloo!
Tonen olisi halunnut palauttaa vaatteen, koska se olikin hänelle pieni. Olin kohteessa kertonut vaatteen kooksi S-M, koska se oli sellaista välikokoa mielestäni. No, vaate olikin hänelle pieni, kun hänelle olisi pitänyt olla M. No miksi sitten osti?! Ja itse sain negaa...
Kerran sovittiin, että vien tv:n ostajan ovelle tiettyyn aikaan, mutta eipä hän avannut ovea. Juu-u. Ei siis tullut kauppoja, kun en lähtenyt tv:tä myöhemmin uudestaan viemään, kun sain ostajaan yhteyden. Välimatka ei onneksi ollut pitkä.
Itse kerran ostajana maksoin tuotteen, mutta sen koommin en saanut myyjään yhteyttä. Kyse oli jostain 8 eurosta, niin en vienyt hommaa sen pidemmälle. Olisi kyllä varmaan kannattanut, koska muutenhan nuo vaan jatkaa huijaamista, kun kukaan ei jaksa muutamasta eurosta ikuisuutta valittaa.
Aika pikkujuttuja siis nuo kohdalleni sattuneet, mutta joka tapauksessa pistää ihmetyttämään. Kaikenlaisia sitä maailmaan mahtuu.
Ennen myin siellä paljonkin, ja oli mm. yksi ostaja, joka ensin väitti kivenkovaan maksaneensa (ei mulle maksua tullut) ja jankutti sitä jonkun aikaa kunnes yhtäkkiä kysyikin tilinumeroni! Öö! No sitten sai sen uudestaan, mutta eipä maksua silti koskaan tullut. Antoi mulle negan, koska olin kuulemma ollut niin töykeä ja kauppoja ei tullut. Haloo!
antaa negan noille tyypeille niin saa itse negan ja jos antaa kuulua heille tuutin täydeltä niin voi lentää itse pois hutiksesta.
Jos siis antaa kuulua tuutin täydeltä siitä asiasta, joka meni pieleen.
Jos siis antaa kuulua tuutin täydeltä siitä asiasta, joka meni pieleen.
selittelemään ylläpidolle ja pitivät minut pois sieltä kun keskustelijajoukko alkoi parjaamaan minua syyttömästi. Vei aikaa, että pääsin takaisin.
negatiivisen palautteen.
Ylläpito ei koskaan puutu noihin.
Se huora antoi negatiivisen palautteen.
Ylläpito ei koskaan puutu noihin.
Se huora antoi negatiivisen palautteen. Ylläpito ei koskaan puutu noihin.
nimittelen vaikka miksi noita moukkia.
tekis mieli vetää lättyyn niitä.
noiden tollojen kautta voi negatiiviset palautteet itsekullekin lisääntyä ja jossain vaiheessa ylläpito tarkastelee siis rehellistenkin olemassaoloa huutonetissä. Noiden kusipäiden takia kovinkaan monen palautteet eivät pysy positiivisina pelkästään.
Parasta olisi tosiaa vetää ättyyn sillä osoitehan on tiedossa.
kapeakatseinen ajattelutapa. Tuossakin tapauksessa tuo mamma ajatteli, että ei itse vaivaudu etsimään räntäsateessa osoitettasi ja päätti valita helpomman tien. Ei ymmärtänyt, että aiheuttaa sinulle harmia, kun toit tavarat työpaikkakunnalle jossa et vakituisesti edes asu. Ei ihmiset mieti, että joku muu kuskaa tavaraa sinne ja tänne vaan ajattelevat omaa etuansa ensin. Tuossakin tapauksessa mamma olisi voinut kertoa aikaisemmin, että ei ota tavaroita ja sinä et olisi joutunut kuskaamaan ja kaikki olisi mennyt sovussa.
Minullekin on tullut muutaman kerran tapaus, että noutajaa ei näy eikä kuulu ja sitten alkaa selittely. Aina rivienvälistä hoksaa, että ko. henkilö valehtelee senkun kerkiää. Varmaan sinunkin tapauksessa mamma ei edes ollut paikkakunnalla vaan jossain muualla.
kuin tilisiirtona. olen joutunut pettymään ostajien lupauksiin.
laita yp:lle viesti, jossa kerrot, että et ole saanut ostajaan yhteyttä ja kysyt mitä teet. Yp luultavasti vastaa, että viikko on maksuaika ja neuvo laittamaan ostajalle negan. Jos saat ostajalta negan, ilmoita yp:lle niin ne poistaa sen.
Muista säilyttää yp:n eka vastaus ja laita viesti aina samaan viestiketjuun.