Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luin juuri artikkelin karppaus vs tavallinen dieetti (jossa syödään vähemmän kuin kulutetetaan

Vierailija
19.01.2011 |

Pitkällä aikavälillä koehenkilöt laihtuivat saman verran. Karppauksessa ne lähtevät nopeammin.

Tutkimus oli Duodecimissä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus on varmaan ihan hyvä niille, kenelle se sopii.

Mutta ärsyttää silti kun sitä tuputetaan 'ainoana oikeana' ruoavaliona ja hirveästi haukutaan vt-ruokavaliota.

Vierailija
2/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppauksen etu on siinä, että sitä on helpompi pitää yllä. Kun hiilareita ei tee mieli, ei tee mieli myöskään useimpia lihottavia asioita, kuten pullaa, sipsejä, karkkia jne.

Ja tuo on muuten uskomatonta mutta totta, vähänkin pidemmän aikaa karpatessa hiilarihimo häipyy. Jopa minä karkkihirmuna jouduin toteamaan että karkit ei maistu. Tavisdieetillä teki koko ajan mieli jotain hyvää eikä sitä voi pitää yllä lopunelämäänsä energiamäärää lisäämällä.

Tavisdiettaajilla kilot siis tulevat helpommin takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laihdutuskuuri ja sitten on elämäntapa. Jos laihdutuksen (oli menetelmä mikä vain) jälkeen palaa entiseen ruokavalioon, varmasti lihoo. Elämäntavat pitää muuttaa pysyvästi.

Ja karppaus sopii varmasti laihdutukseen (joillekin), mutta pysyvänä ruokavaliona se on jopa vaarallinen. Tässä tutkimusta (on ollut useamman kerran, mutta pistetään silti):

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-2796.2007.01774.x/full

P.S. Nk. 'virallisterveellinen' ruokavalio kehottaa vaihtamaan valkoisen jauhon täysjyväjauhoon, ja välttämään liiallista valkoista sokeria.

Vierailija
4/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppauksen etu on siinä, että sitä on helpompi pitää yllä. Kun hiilareita ei tee mieli, ei tee mieli myöskään useimpia lihottavia asioita, kuten pullaa, sipsejä, karkkia jne.

Ei mun tee mieli niitä muutenkaan... ja heti kun lopetat karppauksen, leviät taas kuin pullataikina?

Mä haluaisin elämäntapamuutoksen, jota voisi toteuttaa lopun ikää. Karppaus kuulostaa vaaralliselta.

Vierailija
5/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tee mieli niitä muutenkaan... ja heti kun lopetat karppauksen, leviät taas kuin pullataikina?

Mä haluaisin elämäntapamuutoksen, jota voisi toteuttaa lopun ikää. Karppaus kuulostaa vaaralliselta.

Miten se on sun mielestä vaarallista?

miellätkö vaaralliseksi sen että syöt terveellisesti painottaen aitoja raaka-aineita ja passaamalla teollisen moskan?

Outo olet!

Vierailija
6/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on sun mielestä vaarallista?

miellätkö vaaralliseksi sen että syöt terveellisesti painottaen aitoja raaka-aineita ja passaamalla teollisen moskan?

Outo olet!

Ihan vain vinkiksi :) Itse oman lehmän maidosta kirnuttu ei välttämättä ole, mutta jokseenkin kaikki muu.

Eli suurin osa Suomessa syö sitä 'moskaa', sillä miltei kaikki on teollisesti joko käsiteltyä tai valmistettua. Tuotantokin on teollista...

Vierailija
7/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa, kalaa ja kanaa. 100 % ruisleipää, voita. Paljon salaattia ja kasviksia. Ruokavaliooni kuuluvat myös marjat, rahkat, leipäjuusto, juustot.

Onpas todellakin vaarallista!

Simvastatinit lensivät mäkeen jo monia vuosia sitten ja kolesteroliarvoni ovat normaalit.Myös aamun paastoarvot, jotka olivat korkeat, ovat normaalit ja näin lensi mäkeen myös Diformin.

=) Ihanaa elää vaarallisesti.

Vierailija
8/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunhan pitäisi syödä virallisterveellisesti, käyttää Benecolia sekä napsia kolesterolilääkkeitä!

Onpas todellakin vaarallista!

Simvastatinit lensivät mäkeen jo monia vuosia sitten ja kolesteroliarvoni ovat normaalit.Myös aamun paastoarvot, jotka olivat korkeat, ovat normaalit ja näin lensi mäkeen myös Diformin.

=) Ihanaa elää vaarallisesti.

Vierailija
9/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä aikavälillä koehenkilöt laihtuivat saman verran. Karppauksessa ne lähtevät nopeammin.

Oletko katsonut koskaan, millaisia kalorimääriä karppaajat syövät?

Voin taata ja alleviivata, että karppauksessa kalorimäärät jäävät alhaisemmiksi, kuin tavallisella dieetillä.

Eikä karppaajan tarvitse tuntea jatkuvaa nälkää, niin kuin tavallisessa dieetissä.

Kannattaisi ottaa asioista selvää, ennen kuin tulee tänne mitään huutelemaan.

Vierailija
10/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin myös yli 10 vuotta vähärasvaista margariinia, vähärasvaista juustoa, rasvatonta maitoa jne. Mun kolesteroliarvot vaan nousi. Pullan mussuttaja en ole ollut koskaan.

Mummollani 93v on kaikki ruoka vähärasvaista, lisäksi hän syö statiineja, kolesteroliarvot ovat ok, silti tulee sydäninfarkteja.

Mietin, että mistähän se johtuu?

Vierailija
11/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin taata ja alleviivata, että karppauksessa kalorimäärät jäävät alhaisemmiksi, kuin tavallisella dieetillä.

Eikä karppaajan tarvitse tuntea jatkuvaa nälkää, niin kuin tavallisessa dieetissä.

Jos syö vähemmän kuin kuluttaa (kaloreita), niin ei se kyllä NORMAALILLE ihmiselle ole mikkän DIEETTI vaan ihan tavallinen ruokavalio. Kumma juttu, kun dieetistä on tullut joku normi - oletetaan että valtaosa on koko ajan jollain dieetillä.

Jaa. No mä olen syönyt aina tavallisesti. Ja olen hoikka enkä kärsi sairauksista, himoista, väsymyksestä jne. Syön kaikkea kohtuudella, myös sipsejä jos sille päälle satun (ehkä kerran puoleen vuoteen tekee mieli), mutta myös kaikkia rasvoja, kaikenlaisia hiilareita, proteiineja, vitamiineja. Sun muuta. Ainoa, mitä en syö on liha. Ja tämä ei ole dieetti. Enkä tunne jatkuvasti nälkää.

Vierailija
12/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö vähemmän kuin kuluttaa (kaloreita), niin ei se kyllä NORMAALILLE ihmiselle ole mikkän DIEETTI vaan ihan tavallinen ruokavalio. Kumma juttu, kun dieetistä on tullut joku normi - oletetaan että valtaosa on koko ajan jollain dieetillä.

Jaa. No mä olen syönyt aina tavallisesti. Ja olen hoikka enkä kärsi sairauksista, himoista, väsymyksestä jne. Syön kaikkea kohtuudella, myös sipsejä jos sille päälle satun (ehkä kerran puoleen vuoteen tekee mieli), mutta myös kaikkia rasvoja, kaikenlaisia hiilareita, proteiineja, vitamiineja. Sun muuta. Ainoa, mitä en syö on liha. Ja tämä ei ole dieetti. Enkä tunne jatkuvasti nälkää.

Vierailija
13/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hiilareiden välttäminen auttaa syömään vain silloin kun on nälkä eli säästyy himoilta niin se kiinnostaa.

Itse en pidä makeasta ollenkaan, mutta leipä ja hiilaripistoiset suolaiset herkkuruuat ovat olleet paheeni.

Nyt nutraan pahimmat kilot pois, sen jälkeen olen ajatellut painottaa VHH-ruokaa.

Tosin mitään voita en halua alkaa lisäillä ruokiini, enkä mitään braatwursteja tai partaäijää, mutta alan syödä vähähiilarista, tervellistä ruokaa. Oliiviöljyä tulen suosimaan kuitenkin.

Vierailija
15/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on toiminut valtavan hyvin ja paino pudonnut, kun olen jättänyt pastan, riisin ja perunan pois. Olen myös luopunut sokerista ja muutenkin kaikista herkuista.

Syön lihaa, kalaa ja kanaa ilman kastikkeita, ja runsaasti kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä. Syön myös ruisleipää. Ja käytän ihan normaalia Flora margariinia. Ja minullakin on arvot olleet ok.

Vierailija
16/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vain tavallisessa dieetissä täytyy laihtuakseen syödä vähemmän kuin kuluttaa ?

Vierailija
17/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin sitä Benecolia

Kokeilin myös yli 10 vuotta vähärasvaista margariinia, vähärasvaista juustoa, rasvatonta maitoa jne. Mun kolesteroliarvot vaan nousi. Pullan mussuttaja en ole ollut koskaan.

Mummollani 93v on kaikki ruoka vähärasvaista, lisäksi hän syö statiineja, kolesteroliarvot ovat ok, silti tulee sydäninfarkteja.

Nykyään syödään ravintoarvoltaan köyhää ja lisäaineilla kyllästettyä "kevyt"ruokaa ja sitten lääkitään kolesterolia sekä korkeaa verenpainetta. VHH auttaa pääsemään lääkityksistä eroon.

Vierailija
18/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vain tavallisessa dieetissä täytyy laihtuakseen syödä vähemmän kuin kuluttaa ?

Laihtua kun ei voi jos saa kaloreita enemmän kuin kuluttaa...

Vierailija
19/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin sitä Benecolia

Nykyään syödään ravintoarvoltaan köyhää ja lisäaineilla kyllästettyä "kevyt"ruokaa ja sitten lääkitään kolesterolia sekä korkeaa verenpainetta. VHH auttaa pääsemään lääkityksistä eroon.

Tämä on oikeasti ollut asiallinen keskustelu, älkää pliis tuoko taas tuota tänne, jooko?

Vierailija
20/56 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan riitti mulle se vauhti ei tarvetta karpata! Nyt lähtenyt 26kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme