Minkälainen alue on länsi-Vantaalla Pähkinärinne?
Olemme muuttamassa pohjoisesta työn perässä, työpaikka sijaitsee Tapiolassa. Millaiset koulut ja kulkuyhteydet? Katsoin että Pähkinärinteessä olisi vähän vihreääkin luontoa vielä, tykkään ulkoilla. Kokemuksia kiitos.
Kommentit (63)
En oikein osaa paremminkaan kuvailla. En voisi kuvitella asuvani. Mutta hätä ei ole tämän näköinen! Siinä on nimittäin ihan lähellä heti tien toisella puolella mukavakin asuinalue nimeltään Varisto. Katsokaapa löytyisikö sieltä joku kiva asunto.
Ja lisään vielä että Vapaalakin saattaa olla, mutta en tunne sitä yhtä hyvin kuin nämä kaksi aikaisempaa, joissa olen siis ihan oleillutkin.
kuin muutkaan Länsi-Vantaan kaupunginosat.
mutta tulee liikuttua muissa asioissa.
T.2
mutta Pähkiksessäkin on hyviä alueita.
kaupungin vuokra-asunnossa. Ostari oli syvältä, liika juoppoja. Yksityisalue oli ihan ok. Metsää löytyy, lammelle en suosittele menemään. Oikeasti paljon nuorisoa.
Ja kuten joku jo mainitsi tämän Variston, se on totta. On paljon parempi paikka
Mutta ei minulle ole jäänyt pahaa mieltä Pähkinärinteestä. mutta en ostaisi sieltä asuntoa/taloa
Asuttu kohta 4 vuotta.Kaikki palvelut lähellä.Ulkoilumaastot todella hyvät.Myös ladut lammaslammen ympäristössä.Paljon leikkipuiistoja.Ei ongelmia osunut mun kohdalle nuorison eikä juoppojen kanssa.Myyrmäkeen,lentokentälle ja keskustaankin lyhyt matka.
Asuttu kohta 4 vuotta.Kaikki palvelut lähellä.Ulkoilumaastot todella hyvät.Myös ladut lammaslammen ympäristössä.Paljon leikkipuiistoja.Ei ongelmia osunut mun kohdalle nuorison eikä juoppojen kanssa.Myyrmäkeen,lentokentälle ja keskustaankin lyhyt matka.
Ostarin lähelle en ikinä muuttaisi.
Lammaslampea ympäröivällä kävelytiellä uskaltaa kävellä illallakin. Laiturin kohdalla kesäisin joskus juoppoja. Asun Lammaslammen eteläpuolella rivitaloalueella ja siellä on mielestäni todella rauhallista. Iso metsäalue on noin 5 min kävelymatka kotiovelta (heti Rajatorpan tien eteläpuolella) ja Pähkinärinteen länsipuoella myös... ja latuja löytyy.
Vapaala voisi olla myös hyvä vaihtoehto asua. Liikenneyhteyksistä en tiedä. Bussi 510 menee Rajatorpantietä pitkin ainakin Leppävaaraan ja Otaniemeen, Tapiolasta en ole ihan varma. Kannattaa katsoa Reittioppaasta kulkuyhteyksiä.
Ostarin pohjoispuolella on myös pientaloalue (Hämeenkylä) joka on myös kivaa seutua
Pähkis ykkösessä ja kakkosessa. Olen itse asunut Hämeenkylässä 80-90-luvuilla ja ainakin silloin sitä Pähkis ykkösen ostarin seutua pidettiin levottomampana.
Jos haette pientaloaluetta, niin Hämeenkylä, Varisto, Vapaala, Hämevaara ja Linnainen ovat sellaisia. Pähkinärinteessä on kyllä joitain rivareita, mutta pääasiassa 6-kerroksisia kerrostaloja.
kunnes olin jo nii kypsynyt et päätin muuttaa... Pähkinärinne oli mukava mesta,ulkoilualue lammaslammen ympäristö oli ihann kiva ulkoilu reitti. Asuin ite 1 alueella ja siel oli parempi meno 2 alue on oli kuivempi mesta jossa asuu helvetisti somppuja VAV ja VVO asunnot.. Jos haluat asunnon suosittelen yksityistä ja Satoa!
Vierailen pähkiksessä kerran viikossa vanhempien luona,mä tunnen siis koko vantaan, oon asunut ympäri vantaata
Olen isomman kämpän ostamista harkinnut ja pähkinärinne olisi yksi kiinnostava aluea. Tällä hetkellä on esim. yksi varsin kiva kämppä Lammastie 11:ssa myynnissä. Oikotien mukaan kyseisestä talosta on ollut melkein kaikki asunnot (ehkä osa samoja?) myynnissä viimeisten muutaman vuoden aikana. Onko tuohon ympäristöön tullut jotain merkittäviä muutoksia, vai onko nuo ollut aiemmin vuokrataloja ja laitettu sitten myyntiin vai miten tuollaisen myyntibuumin voi selittää? Näyttäisi olevan ihan lammen vieressä niin uskaltaako kyseistä paikkaa suositella kukaan?
Hintataso on pähkinärinteessä sopiva ja itse pidän nukkumalähiöistä, mutta kokemus paikasta perustuu vain muutamiin vierailuihin, eikä nyt sikaa haluaisi säkissä ostaa.
Epäsosiaalisten, mustalaisten , juoppojen yms. sosiaalitapausten asuinalue. En ikinä veisi sinne lapsia.
siellä uskaltaa liikkua vaikka yöllä. Rikollisuutta tuskin lainkaan. Tavallinen pääkaupunkiseutulainen nukkumalähiö. Ostarit on vanhoja ja suttuisia, lähiötyyliin. Ala-aste ei mielestäni ole kovin kummoinen. Ainakin yksi kunnollinen puisto löytyy.
Maahanmuuttajia ei ole mitään SUURTA määrää, mutta löytyy joka tapauksessa.
Voi elämä! Se sijaitsee länsipuolella Vantaata ja kaikki tietävät, että länsipuoli on ns. parempi ehdottomasti. Toki siellä on omat lähiönsä, mutta olen asunut mm. Myyrmäessä enkä koskaan kokenut sitä niin ankeaksi kuin mitä täällä(kin) annetaan ymmärtää. Pähkiksessä asuin kaksi vuotta, viihdyin hyvin. Lammaslammen ympäristö ihana, ne kävelyreitit kummittelevat mielessä vieläkin. Koulu vaikutti levottomalta, ehkäpä siksi että siellä päässä asuu paljon somaleja? Vieressä kuitenkin pieni neuvola, hammashoitola jne. "vanhan ajan" meininkiä. Aika luksusta nykyään, että yhdellä alueella on edes tuollaiset palvelut, kun kaikki on keskitettyä!
kun ruumispussi löydetty?
Asuiko paloiteltu Simo Tuomela lapsuudenystävänsä Esa Paakkuneisen kanssa siellä? (molemmat elinkautisvankeja).
Olen asunut vantaalla Korson lähellä Matarissa, Asolassa ja Vanhassa Koivukylässä (eli siellä rivarien ja ok-talojen puolella) sekä länsi-vantaalla kaivokselassa / Vaskipellossa, Vapaalassa ja Pähkinärinteessä.
Asuntoina on ollut omistus, aso-, vuokra, rivari, luhti, paritalo, kerrostalo.
Kaikkein kamalin oli kerrostalo Pähkinärinteessä, lähellä sitä ostaria, jossa on K-kauppa (toisess a ostarissa on siwa, kirjasto ja koulu lähellä)
Koko pähkiksen alue on epäsiisti, roskainen, täynnä juoppoja ja koiran paskaa, roskia. Kaunis lammaslampi on likainen, uida siellä ei voi, talvella latu sentään kiertää. Kesällä rannat ovat likaiset, laiturilla juoppoja ja nuorisolaumaa, elikkä ei siell ätavalinen lapsiperhe mene istuskelemaan ja iltaa nauttimaan.
Hyvää on, että kaikki on lähellä; koulu, päiväkoti, neuvola, lähikaupat, kirjasto, luonto, ladut.
Pähkinärinteen ongelmat eivät poistu, koska alueen aktivistit eivät niiden todellisuutta tajua.
Mitään yhteisöllisyyttä ei pähkiksen kerrostaloissa ole, naapureilta ei siedetä mitän ääntä. Eräs äiti valitti, kun naapurin vanha rouva valitti heidän metelöinnistään; perheessä oli kaksi ihan pientä lasta!
Varisto on pientaloalue, vapaala ns. parempien alue. Hämeenkylää suosittelen myös. Rajatorppakaan ei hassumpi siinä vapaalan vieressä.
Muuttajalle suosittelen että menee alkuun vuokralle. Näkee paikan ja alueen, ja voi muuttaa helposti pois, jos tuntuu väärältä tai toteaa ettei viihdy.
Itä-vantaalla rekolan alue on myös todella siistiä ja rauhallista, mutta espooseen sieltä on pitkä matka.
Kirkkonummen Veikkolaa suosittelen maaseutumaisena alueena. Tapiolaan ei mahdoton matka ole.
Koulut, päiv
ja lammella meluavasta nuorisosta. Rivarialueet ovat kaiketi ihan OK.