Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tänään labrassa eräs vanhempi nainen kommentoi,

Vierailija
19.01.2011 |

kun olimme poikani (kohta 6v) kanssa jonottamassa vuoroamme, että juuri minunlaisteni äitien takia nykylapset/-nuoret eivät osaa ja jaksa odottaa ja sitten sitä etuillaan ja tehdään muuta pahaa, kun ei kotona ole opetettu, että pitää joskus odottaa kiltisti vuoroaan.

Ja tilanne siis meni näin, että poikaani on allergioiden ym. takia pistetty neuloilla ties kuinka monta kertaa, hän todella pelkää ja inhoaa verikokeita. Saapuessamme labraan oli paikalla jo vanhempaa väkeä, eikä siinä mitään. Riisuimme takit, otin vuoronumeron ja istuimme odottamaan, poika oli todella jännittynyt ja istui vain kalpeana tuolillaan, kysyin huolisiko lukemista ja hain aku ankan, mutta ei ole niistä juuri kotonakaan välittänyt, niin selasi sen nopeasti läpi. Koska meitä ennen oli vielä kahdeksan ihmistä, niin annoin pojalle puhelimeni, jotta voisi sillä pelata. Hän ei sitä pyytänyt, eikä muutenkaan ollut rauhaton, mutta ajattelin, että aika kuluisi nopeammin ja jännitys ei tuntuisi niin piinaavalta pelatessa.

Hetken kuluttua tämä rouva alkoi puhua minusta jollekin toiselle tädille kuin minua ei olisi paikalla ollenkaan tai olisin kuuro ja kommentoi juuri tätä odottamista jne. Tämä toinen täti vain nyökytteli hiljaisena, mutta minä pahoitin mieleni. En todellakaan ole sellainen, joka antaa lapsille kaiken heti, vaan olen yrittänyt opettaa, että rahan eteen täytyy tehdä työtä, kaikkea ei voi saada heti, kun säästää niin voi ostaa isompaa/parempaa ja esimerkiksi meidän 5 henkisessä perheessä jokainen odottaa omaa vuoroaan, niin ruokapöydässä, jutellessa tai vaikka pelejä pelatessa, niin lauta- kuin wiipelejäkin.

Olen aina pitänyt vanhempien ihmisten puolta, rakkaan mummoni ansiosta, ja opettanut lapsiakin kunnioittamaan vanhempia ihmisiä, mutta nyt olen niin onnellinen, ettei poika tajunnut mitään sen rouvan puheista. En sanonut siinä hänelle mitään, koska olen melko kova väittelemään muutenkin, enkä halunnut lapsen edessä, joka muutenkin jännittynyt, järjestää sanailua. Siksi siis purkauduin nyt tänne! Kiitos ja näkemiin :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhat ihmiset ovat erittäin ilkeitä. Olen vanhainkodissa ja kotipalvelussa törmännyt todella pahansuopiin ihmisiin sekä asukkaiden että heidän iäkkäiden omaistensa puolelta. Toki näitä herttaisia vanhuksiakin on paljon.

Vierailija
2/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rouvalla on ollut, kun tuollainen naakka on tullut. Luulisi sitä tuohon ikään mennessä käytöstavat oppineen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän sinun olisi pitänyt tehdä? Käskeä pojan istua paikallaan liikkumatta ilman mitään tekemistä?!

Tuohan on juuri sellaista rauhallista puhaa, jota voi tehdä odotellessa, jos lukeakaan ei halua. Ilmeisesti haahkan mielestä muiden arvostelu on sopivampaa ajantappotoimintaa

Vierailija
4/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta harvoinpa rupean tyrkyttämään viihdykettä ennen kuin sitä edes kaivataan.

Vierailija
5/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tilanteissa tekisi mieli sanoa ilkeästi takaisin, mutta lasten kuullen sitäkään ei oikein viitsisi tehdä. Kasvata siinä lapsia sitten kunnioittamaan vanhempia ihmisiä, kun nämä vain ilkeilevät (no eivät tietenkään kaikki).

Vierailija
6/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin! Olisiko sen muksun pitänyt kiikkua ensin pitkin seiniä, jotta sille voi viihdykettä tarjota? Surffaan mä itskein odotusaulassa netissä, enkä ensin yritän ikävystyttää itseäni kuoliaaksi, ennen kuin niin voin tehdä. Ihme masokisteja täällä

Vierailija
7/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo ihminen oli sinulle ilkeä. Sitä nyt ei voi tietää miksi.

Vierailija
8/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin! Olisiko sen muksun pitänyt kiikkua ensin pitkin seiniä, jotta sille voi viihdykettä tarjota? Surffaan mä itskein odotusaulassa netissä, enkä ensin yritän ikävystyttää itseäni kuoliaaksi, ennen kuin niin voin tehdä. Ihme masokisteja täällä

sori.

Vierailija
9/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään tekemistä sinun kanssa. Jouduit vain hänen uhrikseen. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
10/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään tekemistä sinun kanssa. Jouduit vain hänen uhrikseen. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

ei tuollaisesta edes kannata vaivautua ja pahoittaa mieltään!

Vierailija
11/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisitpa kommentoinut sille samalle rouvalle, jolle tuo "naakka" paasasi, että "hän on aina tuollainen, ei kannata välittää!"

Vierailija
12/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun heille tokaisee, että sanokaa suoraan jos on jotain valittamista. Kokeiltu on. Sitten nostetaan nokkaa verisesti loukatun ylimyksen elkein, mutta ainakin menee suu tukkoon.

Vierailija
13/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset ovat usein todella ilkeitä! Heillä on siihen jokin ihmeellinen oikeus.

Olin poikani kanssa sairaalassa maanantaina ja istuimme vierekkäin odotuspenkeillä. Lapsi istui hiljaa ja paikallaa vieressäni. Huoneesta tuli pyörätuolilla vanha mies joka katsoi heti vihaisesti meihin päin. Kun pääsi kohdalle, huusi "vittuun siitä, saatana!".

Että sellainen herttainen papparainen. Meissä ei ole mitään mikä voisi tällaisen vihan herättää, kunhan purki omaa pahaa oloaan.

Kerran mummeli huusi Stockalla minulle, kun työnsin vaunuja vaunuliuskaa pitkin (hän itse seisoi ylemmällä tasolla), että "Sivuun siitä keskeltä! Te maalta tulleet ette osaa edes liikkua täällä." Eipä siinä sitten mitään :D

PS En ole maalta ;)

Unohda koko juttu, toiset on vain ilkeitä.

Vierailija
14/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanonut äänekkäästi kuinka jotkut vanhemmat ihmiset eivät osaa käytöstapoja, ei ole vissiin vanhemmat kasvattaneet niitä ollenkaan ja mulkaissut samalla tätä muoria hymyillen leveästi.

Vierailija
15/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä itsekään normaalisti tyrkytä viihdykettä, mutta kun odotustilassa ei ollut mitään luettavaa, ei leluja ja laitoin juuri puhelinta äänettömälle, niin kysäisin lapselta, että haluatko pelata? Huomasin jo heti sen rouvan katseen, mutta en odottanut hänen alkavan arvostelemaan.

Enkä minä viihdykkeitä tarjoa esim. kauppajonossa tms. nyt oli kyse poikaa pelottavasta asiasta ja ajatusten harhauttamisesta. Oli vaan hiukka noloa istua siinä 10 muun kanssa ja kuunnella korvat punaisena, mutta ehkäpä ensi kerralla en sitten enää vaan kuuntele, vaan osallistun järkevästi keskusteluun :)

Kiitoksia naiset ja hyvää päivänjatkoa!!

Vierailija
16/16 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauteni vuoksi joudun usein "viettämään" aikaani labran odotustilassa. Mulle tulee aina kutsu sinne labraan, mutta toki otan silti aina vuoronumeron kuten tapana on. SIlti joudun käymään aina juuri tiettynä päivänä, eli en voi mennä "paremmalla ajalla" kuten vapaapäivinäni.

Labra aukeaa täällä 7.30 ja joka kerta pyrin tietenkin menemään sinne heti sen avauduttua, ettei työaikaa kulu mahdottomasti, vaikka saan työajalla siellä käydä. Joka kerta jonossa on jo kymmenisen eläkeläistä. Vähintään kolme heistä on ottanut vuoronumeron myös jollekin tuttavalleen, pari ottaa ylimääräisiä vaikka eivät tiedä onko tuttuja tulossa, antavat sitten näille jos sattuu ilmestymään paikalle. Joka kerta saan jollekin kertoa miksi olen paikalla. Mielestäni olisi ihan kohteliasta olla kysymättä, ellei nyt ihan oikeasti olla tuttuja ja sopisi sikäli tilanteeseen.

Tietenkin näihin juttuihin vähän helpommin kiinnittää huomiota kun on kiire töihin ja joutuu usein käymään. Monesti olen valitettavasti ajatellut, että miksi nämä joiden ei tarvitse olla ravinnotta, tiettynä päivänä ja asuvat teekoon vieressä rivitalossa, voi tulla päivällä, jolloin labraan meillä pääsee heti?? JA kyllä, tiedän useimpien käyntien syyt, koska niitä avoimesti siinä kertoilevat. Ymmärrän hyvin sellaisia vanhuksia joilla ei ole kyytiä kuin aamusta tai joutuvat olemaan ravinnotta, jolloin on parasta mennä heti aamusta että pääsee sitten ajoissa aamupalallekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme