Saako opiskelijaa pitää sijaisena?
Päiväkodissa? Siis niin että yksi työntekijä on sairaslomalla, mutta sen tilalle ei oteta sijaista vaan opiskelija lasketaan työntekijäksi?
Kommentit (9)
eli esim. lähihoitajaksi opiskeleva voi tehdä Seuren kautta sijaiskeikkaa päiväkodeissa. Sen sijaan lähihoitajaksi opiskeleva ei saa sijaistaa opintojensa puotteissa, eli jos on esim. suorittamassa jotain "Lapset ja nuoret"-harjoittelua päiväkodissa, hän ei ole täysivaltainen työntekijä eikä sijainen, vaan vain harjoittelijana.
ja siitä on maksettava palkkaa ja siitä on sovittava etukäteen.
keikasta erillinen työsopimus. Jos opiskelija on siellä vain harjoittelussa, niin sen harjoittelun puitteissa ei saa.
Opiskelijalla pitäisi aina olla ohjaaja ja opiskelija ei ole tarpeeksi pätevä.
minusta tuntuu vähän oudolle.. Tosiaan, olen nyt harjoittelussa p-kodissa ja minä sijaistan sitten yhtä hoitajaa, ei kai siinä mitään kun maksaisivat edes palkkaa kerran minut työntekijäksi on otettu. -ap
sanottiin että opiskelija saa olla sijaisena, mutta hänelle ei saa maksaa palkkaa, jos maksetaan silloin hänen harjoittelunsa siirtyy niin monta päivää kuin hän on palkallisena sijaisena. Sitä mistä tämä johtuu en muista, aika outoa minusta.
Harjoittelija ei ole sijainen, ei todellakaan.
yksikössä, jossa on lähihoitajia töissä, niin opiskelijat ovat ihan töissä, kun ei saada muita.
Itsekin olen ollut yksin yökkönä yksikössä siis ainoana työntekijänä ja sain siitä palkkaa ihan.
Mitä muuta ne tekee, jos kukaan ei tule?
Tosin mullekin tuli ongelma, kun tuli joku patjahälytys epilepsiapatjasta, josta mulle ei oltu silloin kerrottu mitään ja menin silloin aivan paniikkiin, luulin, että jollakin on hengenhätä suunnilleen. Onneksi soitin muualle ja sain neuvot, mutta totta on, että epäpätevät tekevät jopa yövuoroja ja ihan yksin.
Se, että lastentarhassa on joku epäpätevä, opiskelija on pikkujuttu tähän verrattuna, koska päiväkodeissa on aina muitakin valvomassa. Usein kuitenkin lapset juurikin tykästyvät näihin opiskelijoidin, kun eivät ole vielä turtuneet päiväkodin tavoille, joissa hoitajat juoruavat ringissä vaan pihalla:(
mitä sun mielestä päiväkodin työntekijöiden pitäisi ulkona tehdä? keinuttaa kokoajan teidän kersoja? Leikkiä hippaa?