Mikä h*lvetti siinä on niin vaikea tajuta, että kotiäiti EI OLE ilmainen PPH?! (ov)
Tänä aamuna tuli puhelu "kaverilta", jota en ole nähnyt kolmeen vuoteen, eikä varsinaisesti olla oltu yhteyksissä muuten kuin että hän on satunnaisesti kommentoinut joitain juttujani Facebookissa. Emme siis ikinä ole olleet varsinaisesti kavereita, hän on erään ystäväni entinen koulukaveri. Tämä nainen on nyt saanut päähänsä, ettei häntä enää huvita olla kotona alle vuoden ikäisen lapsensa kanssa, joten hän haluaa mennä töihin. Päivähoitopaikkaa ei ole vielä löytynyt lapselle, joten nainen ilmoitti minulle kuningasideansa: "Moikka! Sä kun olet muutenkin kaiket päivät kotona, niin mä voisin tuoda ton lapsen sulle hoitoon siihen asti että se saa tarhapaikan."
Siis mitä??! Se, että minä olen kotiäiti, ei jumalauta tarkoita, että minä olen täällä sitä varten, että jokainen töihinpalaava äiti voi roudata lapsensa minulle _ilmaiseksi_ hoidettavaksi siihen asti että päivähoitopaikka löytyy. Tämä oli siis jo kolmas kerta kun minulle on ehdotettu samanlaista järjestelyä, kaksi ensimmäistä kysyjää olivat kavereita, mutta nyt minulla kilahti totaalisesti, koska kyseessä on tosiaan täysin vieras ihminen. Satunnaiset parin tunnin hoitamiset on ok, siis mikäli kyseessä on kaverin tai sukulaisen lapsi, mutta hitto soikoon, jos haluaisin hoitaa täyspäiväisesti tuntemattomia lapsia niin ryhtyisin pph:ksi tai opiskelisin lastentarhan opettajaksi!
No niin mammat, mielipidettä kehiin. Olenko nyt maailman hirvein ihminen kun kieltäydyin hoitamasta tätä lasta, vai onko yleinen oletus että kotiäiti hoitaa mukisematta myös kavereiden lapset kun mammat haluaa töihin eivätkä hommaa tarpeeksi ajoissa lapselle hoitopaikkaa?
ap päätteli, että kaveri olisi ollut tuomassa lastaan hoitoon ilmaiseksi? Minä taas olettaisin automaattisesti, että tottahan toki kaveri jotain maksaa, todennäköisesti kotihoidontuen + sen mitä tarhapaikasta muutenkin maksaisi. Oletko siis varma, että kaveri ei aikonut maksaa?
Mulle puolestaan hyvä kaveri ehdotti, että toisin omani hänelle hoitoon ja pidän ihan itsestään selvänä, että tästä maksaisin vaikka rahasta ei ollut mitään puhetta.