kauanko pidät silmälaseja ennen kuin vaihdat?
Kommentit (14)
Ihan ilman mitään erikoislinssejä viime viikolla saamieni uusien lasien hinta oli 300 e. Ei mielestäni kovin halpaa. =(
Nyt kun laseja saa halvalla, niin olen kolmen vuoden aikana ostanut kolmet lasit (kokonaiskustannus 105 euroa). Edelliset tais sitten olla seitsemän vuotta, ja niistä joutui aikanaan pulittamaan isot rahat.
Viimeksi ostin kahdet lasit kerralla ja niitä olen nyt vaihdellut tässä puolentoista vuoden aikana lähinnä sen perusteella, kummat on aamulla ensin osuneet käteen. Taas vähän tekis mieli mennä silmälasikauppaan, tosin taitaa olla jo näöntarkastuksen aikakin.
Vaikka linssit ei ole enää juuri muuttuneet miksikään pitkiin, pitkiin aikoihin.
No näillä nykyisillä saattaa mennä kolmaskin vuosi, katotaan miten säilyttävät kuosinsa.
Olisin kyllä halunnut itse asiassa ostaa kahdet lasit kerralla, se olisi mielestäni järkevää, mutta sain näistä huippulinsseillä varustetuista laseista niin hyvän tarjouksen että jätin kaksien lasien hankinnan vähän tuonnemmaksi. (Minulla on voimakkaat miinuslinssit, linssit on moninkertaisesti kalliimmat kuin pokat.)
tai näkö vaatii korjausta. Edellisiä pidin muistaakseni 8 tai 9 vuotta
mut en mä silti kokonaan VAIHDA, ne vanhat lasit jää edelleen käyttöön kakkos- tai kolmoslaseiksi. Jos ne sopii joihinkin asuihin paremmin, urheiluun paremmin, tai jos ne sattuu olemaan käsillä helpommin tai...
Joka toinen vuosi mä ostan sit myös aurinkolasit vahvuuksilla.
Vaihdan ne kun en näe niillä enää mitään! Samat on ollut jo 15 vuotta ja näen edelleen loistavasti. Vaihdan vasta kun linssit ei pelitä.
Vaihdan ne kun en näe niillä enää mitään! Samat on ollut jo 15 vuotta ja näen edelleen loistavasti. Vaihdan vasta kun linssit ei pelitä.
ja uhosi kuika hyvät hänen lasinsa vielä olivat. Hänen hämmästyksensä oli suuri kun lopulta pakotin hänet silmälasikauppaan ja ostatin uudet lasit ja hän lopulta sai ne naamalleen. Maailma olikin paljon täsmällisempi kuin hän oli kuvitellut. Oikeasti ne sen "ihan hyvät" rillit oli kauttaaltaan naarmuista harmaat ja hyvä kun eivät sammalta kasvaneet. Se ei vaan itse koskaan huomannut sitä, koska sillä oli niin huono näkö, että ilman laseja se ei nähnyt yhtään mitään, eikä se siis koskaan tullut verranneeksi sitä, mitä naarmujen läpi tihrusti ,siihen, mitä maailma oikeasti oli. Vasta uudet lasit nenällään se tajusi, mitä se oli menettänyt.
kestää mulla lasit hyvinä. Sit alkaa olee jo naarmua ja taittuneetkin jopa. Kiva ois jos vuoden välein vois hommata uudet, mut eipä ole rahaa.
Sitten haluaa jo vaihtelua (aina mäkin uskottelen itselleni, että vanhat lasit jää kakkoslaseiksi, mutta en mä niitä ole enää ikinä uusien saamisen jälkeen pitänyt).
Käytän myös piilareita käytännön ja vaihtelun vuoksi.
kolmen vuoden aikana ostanut kolmet lasit (kokonaiskustannus 105 euroa). Edelliset tais sitten olla seitsemän vuotta, ja niistä joutui aikanaan pulittamaan isot rahat.
Viimeksi ostin kahdet lasit kerralla ja niitä olen nyt vaihdellut tässä puolentoista vuoden aikana lähinnä sen perusteella, kummat on aamulla ensin osuneet käteen. Taas vähän tekis mieli mennä silmälasikauppaan, tosin taitaa olla jo näöntarkastuksen aikakin.
Nämä nykyiset ostin alle kaksi vuotta sitten, mutta saatan silti lähiaikoina ostaa uudet, koska musta tuntuu että mulla on aina lasit hukassa. Olisi kätevää että niitä olisi monet.
aikana kolmet lasit. Ekoja pidin kolme vuotta, tokia seitsemän vuotta ja nykyisiä oon käyttänyt hieman yli kolme vuotta.
Minulla on ollut samat kehykset jo 30 vuotta, linssit olen kyllä pari kertaa vaihtuneet kun ovat olleet naarmuuntuneet.
jos jotkuta kiinnostaa :):
Pidinkin niitä ekoja laseja neljä vuotta.
Mulla maksaa jo yksi linssi 300-400e, joten ei oo halpaa. Kehyksiä saa kyllä halvalla. On moniteholinssit ja erikoiset hionnat, kun ilman laseja nään kaiken kahtena.