e-pillerit
Olen miettinyt e-pillereiden käyttöä, minulla ei ole aikaisempaa kokemusta, joten mistä saan ne? Pitääkö mennä gynelle vai kelle? Saako ne suoraan vain juttelemalla vai pitääkö tehdä jotain tutkimuksia?, jos niin mitä?(poden pientä lääkäri kammoa, niin asia on aina jäänyt puolitiehen, kun en ole koskaan itseäni lekurille asti saanut)...
Olen kuullut myös mahdollisista sivuoireista ja hormonillisista vaikutuksista, esim lihoomista ja mielialanheittelyä, minulla on taipumusta molempiin jo entisestään, niin lisäisikö pillerit niitä vain?
kokemuksia ja tietoa kiitos :)
Kommentit (2)
Hei, kannattaa käydä gynekologilla, hän tekee samalla gynekologisen tutkimuksen ja kartoittaa mahdolliset pillereitä estävät tekijät (esim. perinnölliset sairaudet ). Tutkimuksessa edetään rauhallisesti, asiakkaan tahdin mukaan eikä sen kuulu sattua. Gyne tutkii sekä ulkoisesti että sisäisesti. Sitä ei kannata pelätä, gynet on ammattilaisia.
Pillereistä voi tulla toisille sivuoireita, kuten seksuaalisen halun laskua, mielialanvaihteluita tai pientä turvotusta, mutta kokeilemalla nekin selviää!
Rohkeasti soittoa gynekologille ja kerro käynnilläsi jännityksestäsi, se helpottaa varmasti tilannetta.
Lisääntynyt halu anaaliseksiin ts. nainen alkaa pakonomaisesti kaipaamaan pyllyn levitystä ja karkailevaa kakkaa. Muistathan että anaaliseksi on syntiä ja siitä ei saa nauttia, kuten ei muutoinkaan seksistä. Jos nautit, niin ilmoitan seurakuntaasi!