Kasvatatko sinä poikasi eri tavalla kuin anoppisi? kasvatatko poikasi huomioimaan naisen tunteet?
erityisesti kysymys on suunnattu teille, joiden miehet ovat niitä kylmiöitä ja pakastimia, eivät lohduta kun itkette.
Kommentit (9)
Eikä anopin kylmyys ole kohdistunut vain hänen poikaansa, myös mieheni sisko on puhunut minulle asiasta. Heillä ei puhuttu eikä pussattu.
vaan mukana on kasvattamassa isä, isovanhemmat, kummit ja kohta päiväkotikin.
Tarkoitus on kasvattaa kunnioittamaan ihan kaikkien tunteita. Ne naisten tunteet eivät ole yhtään se tärkeämpiä kuin miestenkään tunteet.
inhimilliseksi, aidoksi, rehelliseksi ja empaattiseksi ihmiseksi.
Tasa-arvoa ihmisten välillä olen koittanut myös opettaa.
Anoppi kasvatti ehkä eri lailla, aikakin oli toinen , samoin arvomaailma.
Mutta minua on rakastettu senkin edestä. Ei ennen ollut tapana ainakaan meilläpäin halailla.
Jos miehesi ei rakasta sinua, älä syytä anoppiasi, syytä avioliittoanne. Ei se anopin vika ole, jos teillä ei synkkaa. Miehen äidin haukkuminen on muuten pahin virhe, minkä voi avioliitolle tehdä.
Mutta minua on rakastettu senkin edestä. Ei ennen ollut tapana ainakaan meilläpäin halailla. Jos miehesi ei rakasta sinua, älä syytä anoppiasi, syytä avioliittoanne. Ei se anopin vika ole, jos teillä ei synkkaa. Miehen äidin haukkuminen on muuten pahin virhe, minkä voi avioliitolle tehdä.
jokaikinen kerta sillä, että hän ei ole tottunut halailemaan, koska heillä kotona ei halailtu. Se on hänelle vieras asia. Minä kyllä halailen ja pussailen omaa poikaani ja poika tykkää siitä.
että minun anoppini on kasvattanut lapsensa oikein hyvin. Eli ei ole tarvetta tehdä erilailla, pikemminkin toivon että pystyisin samaan.
Miehelläni on aika alkeellinen kyky tunnistaa omia ja muiden tunteita. Ei esim. oikein osaa sanoa onko vihainen vai pettynyt jne. Menee myös ihan lukkoon ujos minulla on paha mieli. Välillä tuntuu, että jos anoppi olisi yhtään enemmän panostanut tunnekasvatukseen niin avioliittomme olisi parempi ja miehenkin elämä helpottuisi.
Aion siis kasvattaa poikani eri tavalla kuin mieheni on kasvatettu.
Todellakin pyrin kasvattamaan lastamme eri tavalla kuin anoppini, joka paheksuu minua, kun lähden laivalle vuorokaudeksi muksun ollessa 4-vuotias ja miehelle oli kyllä varpajaisviinoja ostamassa jo raskausaikana!
Jos mies ei pääse anopin luokse rassaamaan jotain telkkaria lapsen vuoksi, anoppi suuttuu, että pistän hänen poikansa tekemään MINUN hommani (=lastenhoito on akkojen puuhaa).
Kaikkein parasta on se, että molemmat käymme töissä ja asumme kerrostalossa. Joten miestentöitä ei sitten olisikaan tehtäväksi ja silti tämä järjetön työnjako pitäisi olla olemassa. Pojasta kuulemma kasvaa sitten homo, kun tukka yltää korvan alapuolelle :D
T.Pian kahden äiti
siis kasvatatko sinä poikasi eri tavalla kuin anoppisi kasvatti sinun miehesi?
ap