Köykö vauvakerhoissa vaan kilttien vauvojen äidit?
Tuntuu vaan kun jossain vauvakerhossa tai perhekahvilassa käy niin siellä kaikki vauvat ovat tyytyväisiä ja kilttejä. Pienet vauvat makaavat leikkimatolla ympärille katsellen ja isommat leikkivät ittekseen tai muitten lasten kanssa. Oma on aina se vaativin, jota ei voi hetkeksikään jättää tai laskea sylistä alas.. Ja vauva ei vierasta. Se vaan oon tuollainen vaativa. Masentaa ja väsyttää.. En taida enään käydä vauvakerhoissa enkä kahviloissa.. :(((
Kommentit (9)
Mun poika oli myös melkein aina se hankalin = kitisi, vaati huomiota, itki helposti jne. Silti tykkäsin käydä koska siellä tapasi ja tutustui mukaviin uusiin ihmisiin.
Älä ota henkilökohtaisesti vauvasi itkua! Eikä se tarkoita että lapsesi olisi aina jatkossakin hankala. Tsemppiä siis ja ole ylpeä äiti - lapsessasi on varmasti myös niitä ihania piirteitä, joita et haluaisi vaihtaa pois! Nykyisin meidän poika (1,5 v) on reipas, iloinen ja tosi sosiaalinen, kaikki kerhoissa/puistoissa/lähikaupoissa jne tuntee ja muistaa hänet koska menee aina "juttelemaan" ja hymyilemään kaikille aikuisille, samoin lapsille. Enpä olis uskonut vuosi sitten :)
Tuhmia vauvoja ei ole olemassakaan.
Saivartelua joo, mutta musta on ihan kamalaa että vauvan itkemistä pidettäisiin tuhmuutena. Eivät ne nyt pahuuttaan kärsi.
just sen vuoksi, että kun lapsi oli hankala niin sitä kesti paremmin aikuiden seuran kanssa.... Sai omaa päätä tuuletettua ja välillä kävi niinkin, että vauva hiljeni kun ympärillä tapahtui jotain jännää ja muut vauvat ääntelivät.
Älä siis lopeta turhaan! Koita ottaa asia rennosti äläkä ajattele ettet "saisi" käydä just siellä missä viihdyt.
poika istui ensimmäiset kuukaudet (3-6kk)mun sylissä kun kävimme vauvakerhossa.Heti alkoi huuto kun laskin lattialle. Viihtyi vaan sylissä ja tarkkaili muita vauvoja. Mut ei se mua haitannu, siinähän pystyi samalla juttelemaan muiden äitien kanssa. Nykyään hän viihtyy jo pieniä aikoja lattialla, ja sitten kun kitinä alkaa otan hänet syliin, leikin hänen kanssa vähään aikaa, niin jopa taas viihtyy lattialla.
Tuntuu vaan, että käydessäni siellä minä turhaudun. Kun vauvaa pitää koko ajan kantaa sylissä, niin eihän siinä pysty kunnolla juttelemankaan, kun toiset äidit vaan ostuu lattialla vauvojensa kanssa..
vauvani oli ns. vaativa vauva. Koko ajan olisi pitänyt olla sylissä, heijata, itki paljon jne. Mutta annas kun päästiin kerhoon tai jonnekin missä oli paljon porukkaa, niin lapsi oli yleensä itse päivänpaiste ainakin jonkin aikaa. Mitä siinä sitten olisi sanonut, kun ihmiset päivittelevät kuinka on niin hyväntuulinen, iloinen ja rauhallinen lapsi. Joopa joo.
Eli sinne vaan kerhoon, voihan se olla, että vauva viihtyy paremmin kerhossa ja jos ei, niin saat ihan takuulla myötätuntoa ainakin muka kilttien vauvojen äideiltä.
Mä muuten muistan, kun oli joskus joku tapaaminen järkätty vauvojen äideille. Vähän aikaa meni hyvin ja sitten oltiinkin kaikki hyssyttelemässä vauvojamme ja käveltiin ympyrää ja yritettiin jutella edes pari sanaa huudon ylitse. Aika kaoottista oli, mutta lohduttavaa nähdä, että osaa ne muidenkin vauvat.
t. 10
ei itkee vaan tykkää kuunnella oma ääntä. Ei istu kyllä yhtään paikalla ja on hirveä meno päällä. Kun tavataan kavereiden kanssa niin heidän vauvat on ihan enkeleitä :) istuvat kiltisti ja imevät leluja.
Meillähän kaikki lentää lattialle, hakataan oikein kovaa pöytiä jne :)
Mutta jos poistun vaikka vessaan, niin hirveä huutoo!
Vauvakerhoissa en ole vielä käynnyt
(mutta minusta on kiva katsella kun oma lapseni riehuu hän on vain sellainen.