Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä jaksan? Rankka elämäntilanne.

Vierailija
17.01.2011 |

Minulla on kaksi alle kouluikäistä lasta ja eskarilainen, mies töissä päivittäin 10-14 tuntia, itse teen töitä kotoa käsin sekä hoidan kotona lapset. Isäni on vakavasti sairas, asuu pihapiirissämme ja ramppaan hänen luonaan jatkuvasti viemässä ruuat, siivoamassa jne. Isän toive on saada olla loppuun asti kotonaan ja sen minäkin tahdon hänelle suoda, hän on ihana ihminen ja on tehnyt aivan valtavasti minun eteeni sen enempää niitä tässä selvittelemättä. Lapsia en myöskään halua laittaa hoitoon, he nauttivat kotona olosta ja järjestän heille paljon mukavaa touhua ja todellakin nautin heidän seurastaan. Mieskään ei voi työtään vaihtaa, auttaa kyllä minkä ehtii, enkä minä lopettaa omaani. Ymmärrän siis realiteetit enkä ihan oikeasti tahdo muuttaa mitään mutta olen ihan helvetin väsynyt, aikaa ei riitä mihinkään omaan. Kun saan lapset sänkyyn ja mies tulee kotiin joudun vielä lähtemään isän luo auttamaan. Rahat eivät riitä mihinkään hoitoapuun jne. Isä jaksaa ehkä vielä vuoden tai kaksi sairautensa kanssa. Mistä saisi voimaa jaksaa tätä vielä? Teen surutyötäkin jo etukäteen, laihdun kun en muista kaikessa kiireessä syödä ja vietän unettomia öitä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kuntasi sossulle ja hanki isälles apua. Kuule sellaista saa ja ihan pikkurahalla tai ihan ilmaiseksi vanhuksille, kunnat haluaa pitää ne himassa joten apua tulee kunhan vaan PYYDÄT.

Kurja tilanteesi, mutta kun samaan aikaan valitat ja sanot, ettet halua muuttaa mitään, niin mitäs tässä muuta kuin että voi voi.

Vierailija
2/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimat sinulta loppuu tuota tahtia ja sitten lapset on pakko laittaa hoitoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sisaruksia, jotka voisivat auttaa isäsi kanssa? Tai lasten hoidossa? Entä miehelläsi sisaruksia, jotka votka voisivat myös auttaa lasten kanssa, jos vietät aikaa isäsi kanssa? Eikö isälläsi ole oikeus kotipalveluun? Esim lähihoitaja kävisi päivittäin hänen luonaan, siivoamassa tms. Siivouksen voisi myös ulkoistaa, eli isäsi eläkkeestä jää varmasti jotain käteen, niin siivooja voisi käydä vaikka kerran viikossa.

Jaksamisia sinulle! Ei varmasti paljoa helpota, mutta lapset kasvavat ja niinkuin itse sanoit, isäsi tulee selviytymään enää vuoden pari..

Vierailija
4/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalilupaus laittaa omaishoitajien tilanne kuntoon

Vierailija
5/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotipalvelu, kotipalvelu!

Vierailija
6/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko vähennät omia töitäsi tai mies omiaan. jos pari vuotta vähemmän töitä jommalla kummalla, niin kyllä varmaan talous sallii.

isällesi kotihoitaja, joka käy kerran päivässä. onko muita sisaruksia sinulla, jotka tulisivat joksus isän avuksi.

ei kenenkään tarvi tehdä 14h töitä, se on hullua... työ kyllä oottaa tekijäänsä, eikä rahaa tarvi takoa ku hullu. mielenterveys ja perhe tärkeämpi.

Vierailija
7/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalilupaus laittaa omaishoitajien tilanne kuntoon

höpö höpö. omaishoitajille on jo tuet/korvaus oikeus vapaaseen, oikeus kotihoitajaan ja lomat yms. moni ei omasta tahdostaan käytä niitä. ei persujen tarvi luvata mitään mikä on jo toteutettu ja lakisääteinen. omaishoito on ihan omaehtoista ja saa itse valita. mikäli ei jaksa tai halua, saa apua. kaikki ei vaan aina mene kuin rasvattu, ei ees persuilla.. pah

Vierailija
8/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuosta nauttii OIKEASTI!? Sä nautit jostain ihannekuvasta, miten tuo homma vaan pyörii kuin vettä vaan, MUTTA kun se ei pyöri. Jotain sun täytyy muuttaa, ja tajuta sekin, että sinä ole korvaamaton, vaikka haluaisit niin kuvitellakin.

Palkkaa kotiapua isällesi: sinä käyt tervehtimässä ja aikaa viettämässä, ette siivoamas, varmaan riittää siivottavaa ihan omassa kodissakin.

Lapset osapäivähoitoon siksi aikaa, että saa oikeati tehtyä pika pikaa omat työsi. Nyt varmaan teen siinä sun tässä välissä tehottomammin.

Mutta kun sä et halua muuttaa mitään... vaikeampi juttu.

Vierailija
9/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra Jeesus Kristus sinua siunatkoon.

Vierailija
10/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ollut ruikuttaa, olen erittäin onnellinen kuitenkin, onnellinen lapsistani, miehestäni ja isäni jäljellä olevasta ajasta. Isä saa kyllä kotiapua, sen unohdin sanoa. Mutta apu on käytännössä kaksi lyhyttä käyntiä päivässä, isän luona on tehtävä paljon enemmän että elämänlaatu pysyy hyvänä. Pieni esimerkki: Kotihoidon mukaan isän peseytymistilat on niin huonot että hänet haettaisiin kotoa kerran viikossa pesulle palvelutaloon mikä on kohtuuttoman rankkaa ja hän on tottunut peseytymään päivittäin eikä isän kylppärissäkään ole muuta vikaa kuin se että mies on iso ja kylppäri pieni eli pesijän työasento ei ole ergonominen joten pesen ja laitan hänet yöpuulle itse. Sisaruksia ei ole. Pieni eläkekin menee kokonaan, samoin minun omaishoitajan palkkio.Avustajaakaan hän ei saa koska ei ole esim. liikuntavammainen vaan kuolettavaa sairautta sairastava. Kunnan mielipide on siis se että jos ei näillä tukitoimilla pärjää niin sairaalan vuodeosastolle loppuajaksi. Mutta nyt eksyin taas raiteilta, en etsi niinkään muutosta tähän elämäntilanteeseen koska koen että nyt kaikki kuitenkin on niinkuin pitää mutta tarkoitus olis siis jo alkuperäisessä viestissä kysellä jaksamisvinkkejä, nyt saan jo voimaa musiikista iltaisin ja säästän rahaa hiljalleen etelänmatkaan jonne lähden sitten joskus..katselen sopivia paikkoja ja fiilistelen, varmaan kuulostaa pimeältä. Ap.

Vierailija
11/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi tarvitsevat sinua enemmän!

Vierailija
12/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä oma elämäsi?

omaishoitajuus on rankkaa. Oletko käynyt vertaistukitapaamisissa koskaan. Itse olen lapseni omaishoitaja.

Vierailija
13/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina löytyy asioita pitkä lista jotka eivät ole hyvin.. mutta jospa listaisit asioita jotka ovat hyvin juuri nyt. Mistä olet kiitollinen?

Vierailija
14/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä se voisi olla?

Vierailija
15/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran sinäkin siihen pystyt mikseivät he? Kerran viikossa reissu pesun takia kuulostaa ihan hullulta ehdotukselta. Kyllä sen kotiavun pitäisi olla kunnollista.

Vierailija
16/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kolme vaihtoehtoa. Joko laitat lapset hoitoon (edes pariksi kolmeksi päiväksi viikossa) tai lopetat itse työnteon tai järjestät isällesi muuta hoitoapua. Et millään jaksa hoitaa kaikkea yksin. Lapset kärsii jos sinä väsyt liikaa ja työsi kärsii varmaan myös (kokemusta on). Tiedän että hoitoon laittaminen tuntuu karulta kun viihtyvät niin hyvin kotona, mutta kyllähän he joka tapauksessa saavat olla paljon kotona vaikka hoitoon menisivätkin pariksi päiväksi viikossa.

Se olisi helpoin ratkaisu ja varmasti lapset viihtyvät hoidossakin. Hienoa että haluat hoitaa isääsi! Hän on sen varmasti ansainnut.

Voisitko miehesi kanssa keskustella tilanteestasi. Jos hän on hyvä mies niin hän varmasti ymmärtää ja keksitte yhdessä jonkun hyvän ratkaisun. Miehet eivät vain yleensä ymmärrä näitä asioita jos ei kovaan ääneen nalkuta;)

Koita jaksaa ja muista hoitaa itseäsi!

Vierailija
17/19 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä voimaa Taivaan Isältä päivän matkalle kerrallaan tai pieneksi hetkeksi kerrallaan. Lue Psalmeja, niistä voi löytää lohtua silloin kun on raskasta.

Vierailija
18/19 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, ettet tahdo muuttaa mitään.

Mutta väsymyksesi ON vakava asia, joka saattaa pahimmillaan sairastuttaa koko perheen ja keikautta laivanne, jos uuvut ihan lopullisesti.

Minusta jotain on muutettava. Vaikka kerrot, ettei mies voi vaihtaa työtään, niin siinä on minusta nyt epätasapainoinen tilanne. Vaikka ei voisi vaihtaa työpaikkaa, niin eihän 10-14 tuntia ole normaali työpäivä! Joko miehesi pakenee kodin raskautta töihin ja tekee omalla valinnalla pitkää päivää, tai sitten työn sisällössä on jotain pielessä. Mies VOISI tehdä lyhyempää päivää jotta sinulle vapautuisi resursseja edes hiukkasen saada omaa aikaa. Varmaan tuossa tilanteessa sekin, että mies hoitaisi illalla kauppareissut tai veisi lapset pulkkamäkeen, että saisit vain maata sohvalla, voimaannuttaisi sinua edes hiukan.

Älä tyydy siihen, että mitään ei voi muuttaa ja sinun on vain uuvuttava. Kaikkien hyvinvointi on siitä kiinni, ettei yksi teistä näänny!

Vierailija
19/19 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isäsi on saman tien siellä vuodeosastolla.

Kannattaisi ehkä myöntää, että näin ei voi jatkua. Yksi mahdollisuss olisi laittaa lapset päiväkotiin, jolloin sinulla olisi enemmän aikaa hoitaa hommat ja auttaa isääsi.

Miksi mies tekee niin pitkää päivää? VOisiko tehdä lyhyempää? TIukassa elämäntilanteessa kummankin on joustettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi