Oikeusasiaa:
Olen asianomainen ja syyttäjä vaatii vastapuolelle pahoinpitelystä sakkorangaistusta. Oikeusistunto oli ja päätös tulee muutaman viikon päästä. Mitäs jos tuomari päätyykiin sellaiseen ratkaisuun, että myös minä olen syyllinen (hätävarjelun liioittelu tms)?
Tuleko sitten uusi oikeudenkäynti?
Tapaus on kuulemma aika selvä, mutta eihän niistä ikinä tiedä. Vastapuolen lakimies osasi sen verran "hyvin" kääntää asiat, että tuli sellainen olo että mähän se syyllinen olenkin ;(
Kommentit (5)
eikös sulla ole oma lakimies, kysy siltä, ei tää palsta ole mikään lakineuvopalsta.
Etköhän sinä itse tiedä mitä olet tehnyt.Oletko syyllistynyt lyömiseen vai et.Sakkoja nyt ensikertalaisena ainakin tulee jos olet syyllistynyt pahoinpitelyyn tms.Tapausta kun en tunne.
Jos olet ollut nimenomaan asianomistaja (ei syytettynä) oikeudessa, ei muutaman viikon päästä annettava tuomio voi tietystikään kohdistua sinuun. Jotta sinut voitaisiin tuomita, pitäisi tosiaan aloittaa sinuun kohdistuva syyteharkinta, järjestää uusi oikeudenkäynti ym. Käytännössä siis hyvin teoreettista ja olisi tullut jo istunnossa esiin.
Etköhän sinä itse tiedä mitä olet tehnyt.Oletko syyllistynyt lyömiseen vai et.Sakkoja nyt ensikertalaisena ainakin tulee jos olet syyllistynyt pahoinpitelyyn tms.Tapausta kun en tunne.