Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä haetaan asumistukea? Kysyvätkö pankkitilin saldoa? Minulla on mummilta saatu

Vierailija
17.01.2011 |

pieni tili, jonka rahat on tarkoitettu opiskelukuluihin, kirjoihin yms. Kysyvät verotietoja, joissa näkyy omaisuus?

Mummi on laittanut mökkinsä joksikin yhtiöksi, josta nyt minä, sisarukseni sekä serkut omistavat osuuden. Mummi asuu siinä mökissä, joten sitähän en voi mitenkään muuttaa rahaksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sen kuuluukin. Asumistuki on tarkoitettu tilanteisiin, joissa omat varat eivät riitä.

Vierailija
2/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten minulla on mummin lahjoittaman jokunen osake. Arvoltaan tällä hetkellä n. 4000€. Vaikuttaako se asumistukeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin ystäväni joka myi asuntonsa ja tienasi 30 000 euroa. Muutti vuokralle, ja valitti kun ei saa sossusta rahaa, hän oli ajatellut laittaa tuon 30 000 mukavaan elämiseen, kuten rasvaimuihin jne. Tällaisia sossupummipaskoja me sitten elätetään, ihmisiä joiden ajatusmaailma on täysin vastuuton ja kieroutunut. En tarkoita sua AP, edellisellä lauseella.

Vierailija
4/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten minulla on mummin lahjoittaman jokunen osake. Arvoltaan tällä hetkellä n. 4000€. Vaikuttaako se asumistukeen?

Ensin myydään osakkeet pois ja sitten tutkitaan tilanne uudelleen eli tarvitseeko jossain vaiheessa tukea. Samoten yhtiöosuus pitäisi myydä/tarjota toisten lunastettavaksi.

Vierailija
5/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kateutta, mitä sekoilua!

Ei 4000 euroa vaikuta asumistukeen!

Ap, se haetaan Kelasta, myös sähköinen lomake muistaakseni käy, mutta liitteet pitää toimittaa toimistoon. Käy Kelan sivuilla katsomassa, saat asumistukea kyllä.

Toimeentulotuki on eri juttu, sitä saadakseen on omaisuus käytettävä ensin pois.

Vierailija
6/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei voi jakaa eli sua ei voi ostaa ulos.Älä usko kaikkee mitä täällä sanotaan.Soita alueesi sosiaalivirastoon,he auttavat ystävällistä kysyjää mielellään.

Vierailija
7/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kai jokin katto, minkä jälkeen osa omaisuudesta aletaan laskea tuloksi. Joten ihan heti ei asumistuki leikkaannu.

Vierailija
8/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosi epäreiluu, ku mä en saa asumistukee. Vuokraan menee niin hirveesti rahaa. On mul kyl jotain osakkeita, mitä faija on ostellut mulle ja kai joku tilikin, mut mä oon kyl ajatellut käyttää ne rahat sit mun ensiasuntoon ku mä valmistun kooteeämmäks.

Vierailija
9/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osuus mummon mökistä? Ihanko totta olette sitä mieltä, että nämä täytyisi käyttää ensin ennen kuin voisi saada asumistukea?

Tiedättekö, millaisia vuokrat esim. Helsingissä ovat?

Huh huh.

Vierailija
10/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suuri helpotus jos pieni omaisuuteni ei vaikuta asumistukeen.

Äitini ei ole koskaan kouluttautunut vaikkakin elämässä pärjännyt hyvin ja kasvattanut meidät. Mummille ja minulle olisi tosi kova paikka jos joutuisin luopumaan hänen säästämästään opiskelutilistä.

Vierailija
11/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan isompi omaisuus (mikähän lie olikaan se raja) vaikuttaa. Nyt taitaa mennä kirjoittajilla toimeentulotuki ja asumistuki sekaisin..

Vierailija
12/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajaa en muista paljonko oli. Ja myös esimerkiksi lapsen saamat perintörahat vaikuttavat,vaikkei kyseistä summaa voi edes käyttää.

Vierailija
13/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajaa en muista paljonko oli. Ja myös esimerkiksi lapsen saamat perintörahat vaikuttavat,vaikkei kyseistä summaa voi edes käyttää.

4000 ei vaikuta. Jokunen kymppitonni vaikuttaa.

Vierailija
14/14 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis tieto että 10 000 euroa voi omistaa, siinä on raja ja sen jälkeen ehkä tuki pienenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme