Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄKUUN IHANUUDET 2010***kevätkausi 2011

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti siis tänään puolivuotias. Mihin se aika oikeen menee?? Ryömimisessä on vauhtia ja uteliaana tutkimusretkeilee pitkin taloa. Kova hinku on ylös päästä ja tukea vasten seisoskelee ja kiipeilee reppujen, lelujen, sitterin ym päälle mitä vain lattialla eteen tulee. Istumassa hetken pysyy, mutta yleensä sukeltaa siitä mahalleen ja lähtee tutkimusmatkalle. Liikkuvaista sorttia siis. Hyppykiikussa pomppii niinku kenguru. Syöttötuoli saatiin tällä viikolla ja sormiruokailua harjoiteltu. Hienosti tyttö kyllä syö ja on tosi kiinnostunu eri ruuista. Meillä syödään edelleen 2x yössä. En sitten tiedä koska tosta pitäis luopua, ei ollu neuvolassakaan mitään puhetta. Koskas lapsilla eka hammashoitola on? Meillä eka hammas tuli jo 4kk iässä, nyt on alhaalla 2

Vierailija
2/34 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ryöminyt kuukauden ja nyt nousee konttausasentoon ja varpailleen... Vauhtia siis piisaa. Puoli vuotta on täynnä, mihin tämä aika oikein menee... Syöttötuolissa Kerttu on istuskellut kolmisen viikkoa.

Olen lopettanut imetyksen ja neiti syö kiinteät ateriat ihan normisti: aamupuuro, lounas, välipala, päivällinen, iltapuuro ja iltavelli. Maitoa en enää yöllä anna ja neiti nukkuu 21.00-9.00. Kerttu nukkuu vaunussa päivisin 3-4 tuntia. Kaiken kaikkiaan voin todeta, että ihanaa vauva-aikaa, tästä on hyvä nauttia !

Hampaita odotellaan, niitä ei ole vielä täällä näkynyt :-)) Vaikka ensimmäinen hammashoitola-aika helmikuulle putkahti jo postiluukusta....

Mukavia talvipäiviä kaikille heinäkuulaisille!

T:Toukokuu ja Kerttu Aino Inkeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nopeasti aika on kulunut! Täällä istuttu jo kuukauden verran syöttötuolissa ja imetyksen lopetin kun tyttö täytti sen 6kk. Viisi ateriaa päivässä syödään ja suursyömäri tyttö onkin! Yöimetykset lopetin 5kk:n iässä, sain neuvolasta luvan. Tyttö nukkuu hyvin ja herää korkeintaan kerran yössä, jolloin laitan tutin suuhun vaan. Aamulla joskus 4-5 aikaan saa vauva aamumaidon ja sitten taas koisitaan. :) Täällä tyttö hinaa itseään jo käsillä vähän eteenpäin, mutta kierimällä vielä etenee paikasta toiseen. :) Saa olla jo aika tarkkana missä tyttö painelee. :D

Meillä oli toiveena lapset pienellä ikäerolla ja eilen selvisi minulle että toinen on tulossa. Lasketusta ajasta ei tosin ole tietoa kun ei ole ollut yhtiäkään kuukautisia vielä. Soitin neuvolaan ja siellä sanottiin että luultavasti joudutaan yksi ylimääräinen ultra tekemään raskausviikkojen selvittämiseksi. Ensi viikon perjantaina siis ensimmäinen neuvolakäynti! Taas tämä raskausrumba alkaa mutta onneksi on viimeinen raskaus teidossa. Tai eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu, mutta meille kyllä miehen kanssa riittäisi se kaksi kappaletta pikkuisia. :) Ja onhan se odotus omalla tavallaan ihanaa ja jännittävää aikaa. :) Varmaankin joskus syksyllä tulee meidän taloon toinen. Joku 1v ja 3 kuukautta saattaisi olla ikäero. Sen saa tietää sitten kun olen edes siellä ekassa ultrassa käynyt. :)

Nopeasti se aika menee ja kohta huomataan että meidän sylivauvat on uhmaiässä ja pian jo teini-iässä. :D

Terkkuja kaikille!

Vaniliini ja Aino piakkoin 7kk.

Vierailija
4/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vaniliini odotukseen! Olenkin miettinyt koska meistä joku ilmoittaa taas olevansa raskaana :) Meille ei ole vielä suunnitteilla PikkuKakkosta, luulenpa, että esikolle ja toiselle voisi tulla ikäeroa kolmisen vuotta eli yritys saattaisi alkaa ensi vuoden puolella :) Ja onhan tässä nyt kaikkea kivaa mietittävää, kun juuri päätimme hääpäivän ensi vuoden heinäkuulle!

Vierailija
5/34 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vaniliini odotukseen! Olenkin miettinyt koska meistä joku ilmoittaa taas olevansa raskaana :) Meille ei ole vielä suunnitteilla PikkuKakkosta, luulenpa, että esikolle ja toiselle voisi tulla ikäeroa kolmisen vuotta eli yritys saattaisi alkaa ensi vuoden puolella :) Ja onhan tässä nyt kaikkea kivaa mietittävää, kun juuri päätimme hääpäivän ensi vuoden heinäkuulle! Mutta mikään kiire ei ole toisen vauvan hankinnalla! Haluan ensin käydä koulun loppuun, palaan opiskelijaksi syksyllä eli siihen saakka saan nauttia kotiäitiydestä. Ja syksylläkään poika ei mene täyspäiväisesti hoitoon vaan hankitaan hoitaja sitten aina mun opiskelupäiville, varmaan 2päivää viikossa ja isä voi tietysti hoitaa iltaluentojen ajan.

Kysyisin hieman teiltä, jotka ovat jo lopettaneet imetyksen, että miten käytännössä teitte sen? Osasiko vauva juoda tuttipullosta tai nokkamukista ennen lopetusta ja kuinka usein vauva nyt saa päivisin kiinteiden lisäksi maitoa?

Me ollaan yritetty lopettaa yösyötöt ja välillä menee muutama yö ihan hyvin, mutta sitten taas tulee sellainen yö, ettei vauva rauhoitu muuta kuin tissillä. Meidän poika juo nokkamukista ainoastaan hörppien eli ei sillain reippaasti eikä myöskään enempää kuin 10-15hörppyä kerta koitolla. Musta kuitenkin tuntuu, että oma maidontuotanto on vähentynyt melkoisesti eikä mulla olisi sitä vastaan mitään, että imetys loppuisi. Eilenkin illalla pojulla oli kauhea tankkausvimma yötä varten ja kun halusi kolmatta kertaa tissiä, niin eipä tullutkaan enää maitoa! Annoimme sitten vielä sosetta. Mutta onkohan tässä mitään mahdollisuuksia lopettaa imetys, jos poika ei suostu juomaan nokkiksesta kunnolla? (tuttipullo ei ole koskaan kelvannut kunnolla)

Fanni ja Poju melkein 7kk

Vierailija
6/34 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vaniliinille! Ja Fannillekin, kun on häät tiedossa.

Melkeinpä kateellisena luin täällä muiden yösyötöistä. Myönnän, että en ole paljoa lastenkasvatus kirjoja lukenut ja vauva-aika on mennyt mutu-tuntumalla (ja aika usein oon antanut periksi sille mitä mies on sanonut).

Meillä siis syödään rintaa ja nyt soseita. Rintaa syödään varmasti yli kymmenen kertaa päivässä ja yölläkin vähintään se 3 kertaa. Soseita ollaan yritetty antaa se 4-5 kertaa päivässä. Nyt huomaan et yövalvominen vaikuttaa pääkoppaan, on hermo normaalia kireempänä.

Tyttö menee nukkuun samaan aikaan kun mekin noin 23.30 ja herää 8-9 aikaan. Päiväunia 2-3 kertaa päivässä noin puoli tuntia kerrallaan.

Ollaan oltu pari kuukautta täällä espanjassa ja täällä kaikki on mennyt kivasti. Nyt vaaan stressaa se, että pitäs päättää töihinpaluusta. Mieluiten tekisin jotain osa-aikaista ja jollei se oo omassa työpaikassa mahdollista, niin sit pitää varmaan jäädä hoitovapaalle ja etsiä jostain muualta työtä.

Käytiin muuten ottamassa puolivuotiskuva. Kuvaus oli katastrofi, tyttö joka on yleensä aina kiltti päätti olla yhteistyökyvytön. Mutta muutamia kivoja kuvia saatiin. 17 kuvaa otettiin itelle, 2 kuvaa sähköosessä muodossa ja kaikki onnistuneet kuvat dvd:lle, niin maksoi 106€. Yllätyin hinnasta, joskus aikanaan muutamasta hassusta hääkuvasta sai maksaa 170€.

Jossain vaiheessa puhuttiin turvaistuimista, me ostetaan BeSafen Combi, yks pieni juttu johon ihastuin oli magneettiin kiinnitettävät turvavyöt.

Enkelinäiti ja tyttönen 6kk

Vierailija
7/34 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanni: Lopetin imetyksen aika tarkalleen just kun vauva täytti 6kk. Se varmaan riippuu maidontuotannosta kun sehän on aika yksilöllistä mutta mulla tosiaan oli vähentynyt se aika paljon eikä ollut tukalaa oloa tai sellaista että tissit täyttyis oikeen kunnolla. Annoin vaan siitä sitten korviketta tuttipullosta, välillä nokkamukiakin treenataan. Imetin viikon verran ainoastaan iltaisin ja sitten lopetin kokonaan. Eikä ole tissit täyttyneet enää eli täällä se kävi aika helposti. Mutta varmaan jos ei vauva ole korviketta ennen saanut niin siihen kannattaa ensin pikkuhiljaa totutella. Meidän tyttö sai ensin välillä hoitoon mennessään ja ruoan sekaan korviketta. Neuvolasta kannattaa varmaan kysellä, vaikka imetyksen lopetusta ei suositella kylläkään vielä tässä vaiheessa mutta jokainen äiti sen päätöksen itse tekee ja minä päätin näin. Tämä sopi meille ja joku toinen tapa sopii jollekin muulle. Neuvolassa sanoivat että 6dl päivässä korviketta/äidinmaitoa riittää kiinteiden lisänä. Tuo määrä on helppo arvioida kun antaa pullosta. Tälläistä meillä.

Vierailija
8/34 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksu ainakin sanoi, että teillä sormiruokaillaan. Ajatus kiinnostaa myös mua, mutta jotenkin oon tässä asiassa säikky. Millä ootte aloitelleet ja miten? Tai olisko sulla joku linkkivinkki, mistä tutkia asiaa?

9/34 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meillä ukko täyttää tasan viikon päästä jo 7 kk ja ihmettelen vaan tätä nopeaa ajankulumista.. Vauva-arki muuttuu koko ajan, kun tulee uusia juttuja huomioitavaksi. Meillä Sisu on niin kova ryömimään, että saa koko ajan olla vahtaamassa, minne se on menossa. Istuminen ilman tukea tuli kuvioihin ihan yllättäen, siis en osaa yhtään sanoa, milloin se sen oppi. Yhtäkkiä vaan jossain välissä. :D

Syöttötuolin hankinta ja sitteristä luopuminen tuli ajankohtaiseksi ton istumisen myötä. Sitterissä poika venkos itsensä vaan roikkumaan vöissä, joten ei ollu enää järkeä sitä siinä köytettynä pitää. Nyt syöttötuoli on se kiva paikka, ja siinä on kiva Sisun seurailla kun esim. teen ruokaa tai siivoilen.

Kylpemisestä on tullut Sisun mielestä kiva juttu, vaikka jonkun aikaa meni, ennen kuin tähän tulokseen tultiin. Kylpyankka kaverina ja sit paljon vedellä loiskuttelua, niin jo on tyytyväinen poika kylvyn jälkeen. :) Eilen Sisu istui kylvyssä ihan itse ja musta tuntui, että mun vauva on kasvanut liian äkkiä isoks. Siellä se molskutteli itekseen tyytyväisenä. Olihan sillee helpompaa, että mulla molemmat kädet jäi pesemistä varten.

Meillä kiinteiden alotus meni sillon aikanaan hyvin, sit tuli joku vaihe, ettei maistunu oikein mikään ja mentiin maito-velli-linjalla pari viikkoa ja taas maistui soseet vähitellen. Kuukausi sitten aloiteltiin sormiruokailua. Syöminen itse on Sisun mielestä ihan huippujuttu, kyllä naurua riittää ja ruoka maistuu. :D

Enkelinäiti: Sormiruokailusta kannattaa lainata kirja: Omin sormin suuhun. Siitä sain itse hyviä vinkkejä sormiruokailun aloittamiseen. Mä tein ensin liian lyhyitä porkkana-/kurkkutikkuja ja Sisun oli hankala niitä syödä.

Meillä on sormin syöty mm. höyrytettyä porkkanaa, perunaa, parsakaalia sekä ihan "raakana" kurkkua, omppua, päärynää, hunajamelonia... Ja sitten maissinaksut, riisikakut (suolattomia luomukakkuja) ja kova ruisleipä.

Löysin pari sormiruokailulinkkiä googlettamalla:

http://kiintymysvanhemmuus.fi/pohdintoja/lapsenhoito/ravinto/sormiruoka…

http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=324

Tosi sottasta puuhaa, mutta Sisu tykkää.

Meillä suunnitellaan häitä tälle kesälle, heinäkuulle!

Vierailija
10/34 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun pitää sanoa et olen britney87, mutta jotenkin unohdin tunnukset niin tein sitten uudet ;) Meidän neiti täyttää kans 7kk 8.2!!! huh kun aika menee nopeasti!

Vaniliini onnea teille, kattelinkin että ollaan yhessä tuolla syyskyisten puolella? Meillekin on meinaan tulossa syysvauva :) eka ultra olis parin viikon päästä, näil näkymin olis laskettu aika 4.9.. mut sehän voi muuttua suuntaan tai toiseen... mulla tuli yhet kuukautiset, niin mullakaan ei niin varmaa ole.

Ja Fannille häistä onnittelut, meillä itseasiassa päätettiin kans hääpäivä heinäkuulle 2012 ;P et aika samoja suunnitelmia :)

Meidän neiti on istunut kuukauden syöttötuolissa, mutta ei se pysy vielä itsekseen istuallaan, eteenpäin menee kovaa vauhtia sellasena mittarimatona :D Ja mä en imetä enää kuin iltasin ja öisin... tai yötkin menee miten sattuu, saattaa herää kerran tai sitten ei ollenkaan. päivisin mä en ole imettänyt enää, pikkuhiljaa yritän vierottaa neitiä. 6kk mitat tais olla 67,5cm ja 6550g :) et paino menee käyrien mukaan alhaalla.. mutta neiti syö kyl tosi hyvin ja musta tuntuu et paljon :D mutta katotaan mitä seuraavassa neuvolassa sitten on tullut :)

Mutta nyt pakko syödä taas jotain, ku muuten paha olo valloittaa mun olon :P ihan kiva olla taas raskaana, vaikka taas joutuukin olemaan kesäkuumalla masun kanssa :( mut kyl se siitä.

T: mimmi (britney87) Jasmin n.7kk! ja masuasukki 9+0

Vierailija
11/34 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin aletaan pikkuhiljaa istua tuetta, tänään istui hetken, mutta sitten alkoi kallistua eteen, taakse tai sivulle :D Eiköhän herra pian pysy pystyssä itsekseen.

Maidon tulon vähentyminen sai selityksen kun mulla alkoi ekat menkat synnytyksen jälkeen! Eilen illalla, yöllä ja vielä tänä aamunakin poika ei saanut imemällä oikein mittään ulos. Nyt illalla sitten sai taas syötyä normaalin verran. Ajateltiin, että imetän nyt enää iltaisin ja tarpeen tullen öisin (välillä se on ainut keino saada poika takaisin nukkumaan). Mutta tänään iltapäivällä poika myös joi nokkiksesta hörpyttämällä (venttiili oli siis poissa), eikä hän ole ennen niin hienosti juonut nokkamukista! Tämän innoittamana ajateltiinkin, etten enää imetä päivisin, koska jos pojalla on nyt myönteinen mieli nokkista kohtaan niin se kannattaa hyödyntää ja siirtyä pikkuhiljaa korvikelinjalle. Tuntuuhan se silti haikealta, että imetys saattaa loppua mikä päivä tahansa..

Mites te jotka odotatte jo uutta pienokaista, oletteko vielä imettäneet heinäkuistanne?

Fanni

Vierailija
12/34 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Fannilla.. et illalla, yöllä ja joskus aamuisin mä imetän.. päivä imetykset mä olen lopettanut kokonaan, eikä suostu syömään korviketta.. mutta mä ajattelin kokeilla nyt sitä että jos tekis puuron korvikkeeseen yms. ja koittais saada sitä kautta maitoa. ja tota nokkamukia ollaan kans yritetty, mut ei ole vielä ainakaan hoksannut, tuttipullosta juo vettä, mutta korvike ei kelpaa. :/ mutta toukokuussa mä olen lähdössä töihin muutamaksi kuukaudeksi ennen seuraavaa äippälomaa, niin siihen mennessä jos sais korviketta juomaan niin olis ihan ok. :)

Vierailija
13/34 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lainassa just toi Omin sormin suuhun kirja. On kyllä tosi hyvää infoo vaikka vähä amerikkalaisittain kirjotettu eli kauheesti toistoo. Mut just se et antaa sen lapsen tutustua ruokaan ja kakomisrefleksi on herkkä ja toimiva ja estää lasta tukehtumasta vaik aluks näyttää pahalta.

Jenny oppi konttaamaan 6kk+1 pääivän ikäsenä ja nyt on jo ihan pro! Tuolia ja tvtasoa vasten nousee seisomaan sujuvasti ja alaskin jo tulee ilman suurempia kolhuja. Taitaa kävellä ennenkö lumi sulaa..

Onnea kaikille raskautuneille! Mä samaa salaa toivon. Joko tärppäis nyt tai sit vasta juhannuksen jälkeen. Joulua en halua laitoksella viettää ;) Yhet menkat takana.. toisia odotellessa. Neidin naamassa näky noi menkat samanlaisina finneinä ku synnytyksenki jälkeen. Muuten on maitoa hyvin tullu ja ajattelin kyllä tonne vuoden tietämille ainaski imettää. Töissä oon jo sillon tällön käyny päiväseltään. Lypsäminen on ihan jees. Vikat vanhempainvapaaviikot menee työharjottelussa, mut sit oonki päättötyötä vaille sairaanhoitaja!

Ei meillä syödä kun korkeentaan purkki kiinteetä päiväs. Tai vaikee arvioida kun sormiruokaillen yleensä syödään. Paljon menee vielä lattialle mutta kyllä sieltä jotain läpiastikin tulee. Meillä lapsen putsaamsita haittaa PITKÄ tukka. Kalju vauva olis ehkä helpompi pestä :D Toi bebesinfon linkkihän oli tosi hyvä. Siinä oli hyvin tiivistetty periaatteet ja annettu ruokavinkit. Meijän neiti ihanstu possun kylkiluihin. Niitä innolla imeskeli ja sai niistä jotai ihan irtiki. Liian isot palat mitä ei pysty nieleen sylkee kyllä pois. Ite oon laittanu vahakankaan syöttötuolin alle helpottamaan puhdistusta. Sen voi ravistella pihalle ja pyyhkiä rätillä ni ei tarvi koko lattiaa pestä. En oo myöskään antanu puuroa, jugurttia tms syötäväks vaan kokonaista ruokaa; kurkkua, omenaa, luumua, lihaa, tomaattia, mandariinia esimerkiks. Tulis jo pian kesä ni sit on kivempi kokeilla kaikkee uutta ku voi syödä pihalla ja pestä puutarhaletkulla.

Tuleepa sekavaa tekstiä tähän aikaan yöstä..

Vierailija
14/34 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksi onnea odottaville! mulla ei kyllä tulis mieleen alkaa nyt taas odottaa..ku tuntuu ettei oo toivuttu vielä edellisestäkään :) ja aika hiljasta on makuuhuoneessa ettei ois ees mahdollista...

meillä imetetään päivällä ja yöllä..päivällä on vähä vähentyny ku likka on niin innokas syömään soseita ja puuroa.. kaikkee haluaa maistaa :)yöllä tissitellään sitte sitäkin enemmän.. oon vähä pulassa siinä ku oon antanu nukahtaa tissille ja viereen :( nyt oon yrittäny tassutella omaan sänkyyn mutta sen taistelun melkein aina likka voittaa ku tunnin hyssyttelyn jälkeen pääsee lopulta kainaloon nukkumaan.. viime yönä ei päästäny oikeestaan missään vaiheessa tissistä irti.. tosin on nyt räkätaudissa.. tutti ei tahdo kelvata vaikka oon yrittäny.. alkaa olla keinot vähissä.. ja mä olen ihan zombie :( neuvoja otetaan vastaan..

Likka on muutenki hirveesti mun perään.. vierastaa ja joskus isikään ei kelpaa.. ja tuntuu et syli ois ainoa hyvä paikka.. ja mäku en oo mikään sylittäjä-ihminen..

Päiväunetkin meillä on välillä tosi vähäiset..pari tunnin pätkää päivässä tai joskus yksi 3 tunnin pätkä (ulkona)ja pari tissitorkkua.. en tiiä miten likka pärjää näillä unilla.. ku tuntuu etten mäkään pärjää..

Hampaita ei oo vielä näkyny vaikka kuolaa monta litraa päivässä.. ryömiminen onnistuu takaperin ja kieriminen..eteenpäin kyllä haluaisi mutta ku ei vaan pääse :) syöttiksessä istunut jo joulusta asti, ja tykkää kovin.. tukien istuu lattialla, hetken tuettakin..

huomenna 7kk neuvola, ja korvalääkäri.. ku on ollut noita korvatulehduksia jo 2 kpl, toivotaan ettei nyt taas ole...nuha on kova..

nasuste

Vierailija
15/34 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki heinäkuiset luuraa? :) Onko pakkaset pakottaneet kaikki talviunille ;)

Meillä oli tänään 8kk lääkärineuvola. Kaikki oli kunnossa, painoa 10 kiloa ja rapiat sekä pituutta 74,8cm! Pituus alkaa tasaantua, kun alussa tuli niin nopeasti senttejä, paino nousee tasaisesti. Meillä istutaan jökötetään, mutta ei vielä liikuta. Lääkärikin sanoi, etteivät kaikki edes ala ryömiä, vaan siirtyvät suoraan konttaukseen tai ylös nousemiseen, luulenpa meillä menevän näin. Poika tykkää kauheasti seisoskella tuetusti, itse ei vielä yritä nousta lattiarajasta. Taitaa olla hieman laiskanpuoleinen liikkumisen suhteen ;)

Meillä vihdoin ja viimein nukutaan yöt lävitse! Tasan 7kk ikäisenä lopetin imetyksen ja siitä lähtien poika on nukkunut noin 10-12 tunnin yöunet. Jos herää yöllä huhuilemaan, niin nukahtaa useimmiten itsekseen takaisin unille.

Mitäs muille kuuluu? Joko odotetaan kesää kovasti? Ja onko joku jo kenties alkanut kävellä? :)

Fanni ja Poika 8kk (4.3)

Vierailija
16/34 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kieltämättä nämä pakkaset on välillä aika hiljaiseksi pistänyt! :D Meidän tytöllä 8kk neuvola parin viikon päästä, silloin voin tulla vähän mittoja ilmoittelemaan.

Täällä istutaan toistaiseksi vielä vain tuen kanssa. Ryömimään tyttö oppi parisen päivää sitten ja nyt jo mennään lattialla ja lujaa. :D Täälläkin nukutaan yöt ihan hyvin. Välillä herätään kerran mutta tutilla hiljennytään. Aamulla sitten viiden aikoihin aamumaito (herää kun mies alkaa valmistautua töihin lähtöön). Sitten taas nukutaan n. kahdeksaan.

Voisi tosiaan kesä tulla jo! Kyllästyttää nämä pakkaset.

Eipä tässä kai muuta, pahoinvoinnin kourissa aina välillä kun lokavauvaa odotetaan syntyväksi. Väsymyskin tahtoo vaivata. No nämä jutut on kyllä tuoreessa muistissa. :D

Vaniliini rv 8+0 ja tyttö piakkoin 8kk.

Vierailija
17/34 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaset on kyllä ollut ärsyttävät, onneks tänä aamuna ei ollut enää ku -5! Fanni teillä on kasvettu ihan kivasti! :) Meidän neiti tulee painon kanssa alakäyrillä.. :/ tai ensviikolla olis 8kk neuvola, niin siellä sitten näkee et onko sitä painoa tullut taas vai ei. 7kk neuvolassa oli tosiaan paino 6415g ja 68,5cm. Et saatiinkin ohjeeks antaa niin paljon ruokaa kun vaan syö, välillä se vetääkin sitten 2-3 purkkii sitä ruokaa kerralla :O hulluu! tuntuu et eihän niin pieneen ihmiseen voi ees mahtua sitä ruokaa niin paljoa.

Meillä kontataan, istutaan itse ja noustaan seisomaan tukea vasten :) Et kyllä sai jo asentaa turvaportit portaiden päätyihin.. ja pistorasiat suojata. :) mä imetän vieläkin, mutta ajattelin nyt kyllä lopettaa sen kun neiti täyttää 8kk, ku mä en yksinkertaisesti jaksa!

Ja meillä muuten nukutaan hyvin, mutta nyt muutama yönä on herännyt monta kertaa, itkee sillee todella ärsyttävästi, eikä siihen auta mikään! se niinku istuu vaan sängyssä silmät kiinni, tutti suussa, ja inisee/itkee.. maailman ärsyttävintä! Ei oo varsinaista itkua, mutta sen tyylistä. huoh, en tiiä sitten olisko vaikka hampaita tulossa. Niitähän ei oo vielä yhtään tullut. Onko muiden lapsille jo tullut? :)

Mut neiti heräs, moikka! :) Kyl se kevät kohta tulee ;)

Mimmi rv 11+6 ja neiti n. 8kk (8.3)

Vierailija
18/34 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neidin mitat 7kk ikäisenä oli 10,4kg ja 68,5cm. Ympäri kämppää mennään edelleenkin kierimällä ja jos jotain todella kiinnostavaa löytyy, niin ryömiminen onnistuu. Nyt tyttö istuskelee itsekseen, mutta ei vielä osaa nousta seisomaan.

Edelleenkin jumitun tähän nukkumis aiheeseen. Kuinka paljon päivässä/yössä teidän vauvat nukkuu tällä hetkellä?

Itselläni on töihin paluu 4 viikon päästä, onko muut lähdössä töihin? Pyysin osa-aikaista työtä, mutta saas nähdä miten käy. Joka tapauksessa elämänmuutos on taas suuri, kun palaillaan täältä espanjasta 3,5 viikon päästä Suomeen. Täällä kaikki on mennyt hienosti, auringolta suojaaminen on ollut ainut päänvaiva.

Meillä muuten oli tuota ihan samaa itkua, kun Mimmin vauvalla. Ärsytti, mutta onneks se ei kestänyt kun muutaman yön.

Enkelinäiti ja tyttönen 7,5kk

Vierailija
19/34 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin 8kk neuvolassa. Neuvolakorttiin ei näköjään ole merkattu mittoja. :D Huomasin juuri kun yritin varmistella. No täytyy soittaa ja kysäistä joku päivä. Paino oli melkein 10kg, joku 9880g muistaakseni. Pituus oli n.73cm jos oikein muistan.

Hampaista kyseltiin. Meidän tytöllä taitaa olla niitä jo 8. Ensimmäinen tuli 4kk iässä ja sitten niitä onkin tullut nopeaan tahtiin. :D Harjattu ollaan aamuin illoin.

Meidän tyttö nukkuu hyvin yöt. Oliskohan se jotakin 10-11 tuntia yhteensä. Päivällä nukutaan 1-2 tunnin päiväunet ja iltapäivällä vielä samanpituiset iltaunet. Tyttö on perinyt isänsä unenlahjat. :D

Mies tekee tosi pitkiä päiviä, ei ole vieläkään kotona. :/ Taitaa olla nyt viikonlopunkin töissä vaikka yleensä on nyt pitänyt viikonloput vapaata. Kiirettä pitää siis hänen työrintamalla. Välillä tuntuu päivät pitkiltä ja välillä ne menee aika nopeastikin. Tämä on tätä kotiäidin arkea. Odotellaan vaan miestä kotiin. :D No kyllähän sitä tulee kyläiltyä ja pompittua ympäri kaupunkia, että ei ne päivät ihan kotona kököttäessä mene.

Töihin en ole vähään aikaan menossa. :D Toinen vauva kun olisi ilmeisesti syksyllä tulossa. Tarkoitus oli kyllä muutenkin olla kotona kunnes tyttö täyttää kolme. Kouluja kerkeää kyllä jatkamaan kun saa lapset vähän isommiksi, nuori kun olen. :)

Vaniliini rv 10+0 ja tyttö huomenna 8kk. :)

Vierailija
20/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8325g 67,4 cm. Tasaseen kasvetaan vaikka pieni neiti on jos isompiin vertaa. Jenny seisoskelee hienosti ilman tukea. Vielä ei ihan jalat liiku että kävelemään pääsis mut äitin villi veikkaus on edelleen että vielä ennen vappua täällä askelia otetaan. Meillä kanssa ekat hampaat tuli 4kk iässä, nyt niitä on jo 6. Hammashoitolaan aikaa odotellaan. Yöllä syödään edelleen pari kertaa. Mä oon jo tehny yhen 5vkon työharjottelun. Iskä oli onneks 3 vko talvilomalla ja mummi hoiti neitiä lopun aikaa. Valmistun näillä näkymin toukokuussa. Kesä tarvis paiskia enemmänki töitä miehen pitäessä isäkuukautta ja kesälomaa. Toivossa eletään et sais taas mammaloman alotella syksyllä..