Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Emättimien kokovaihtelu

Vierailija
17.01.2011 |

Huomenta,

Paljon on täällä puhuttu niin penisten kuin emättimienkin koosta. Mikä on lopullinen totuus seuraavaan kysymykseen: vaihteleeko myös emättimien koko yhtä paljon kuin penisten - joita todellakin on hyvinkin eri kokoisia (toisin kuin teineille aina terveystiedon tunnilla opetetaan)? Itselläni ei ole kokemusta kuin 2 naisesta, joten en tiedä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oma otokseni koostuu 16 naisesta ja tämän perusteella väitän, että emättimet eivät ole kovinkaan eri kokoisia, ainakaan siinä määrin mitä miesten munat ovat. Ja tuo on muuten aivan totta, että koulussa valehdellaan oppilaille sumeilematta iänikuisella "lepotilassa penikset voivat olla eri kokoisia, mutta erektiossa kaikki ovat suunnilleen samankokoisia" -väitteellä.

Vierailija
2/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta, että yhdellä ja samalla naisella ennen synnytystä huomattavasti pienempi kuin synnytyksen jälkeen. Johtopäätöksenä, että kokovaohtelu voi olla suurta myös eri yksilöiden välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 80 naisen ja noin 20 miehen kokemuksella (olen mies ja biseksuaali) olen täysin eri mieltä tuo kakkosen kanssa.

Naisten kokoerot ovat selkeästi miehiä suurempia. Todella pienet ja todella isot miehet ovat varsin harvinaisia eli suurin osa on ihan sitä samaa kokoa käytännössä. Sen sijaan naisilla on ihan täysin tavallista, että on joko aika tiukka tai kovinkin väljä. Vaihtelee siis varsin paljon ja minusta vaikka synnytys voi vaikuttaa osaltaan niin huomattavia eroja on myös ihan nuorissa naisissa.

En tiedä huomaanko nuo kokoerot naisilla jotenkin selkeämmin kuin muut, koska minulla on varsin paksu elin itsellä ja naisen koolla on siten huomattava merkitys minulle.

Vierailija
4/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on varsin paksu elin itsellä ja naisen koolla on siten huomattava merkitys minulle.

Jotenkin kuvittelisi, että emättimen koolla olisi suurempi merkitys juuri pienimunaiselle? Enkä kyllä myöskään usko, että voi olla niin väljää emätintä, että ei riittäisi paksumunaiselle.

Vierailija
5/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ymmärtääkseni ole.

Naisen emätin on suunnilleen etu tai keskisormen pituinen, väljyydessä sitten onkin jonkin verran eroavaisuuksia, riippuen onko synnyttänyt, treenannut lantionpohjanlihaksia tai muuten millainen rakenteeltaan sieltä alapäästä on.

Mutta yksi seikka, joka vaikuttaa myös on mihin päin kohtu on kallellaan. Esimerkiksi on hyvin yleistä, että kohtu on kallellaan eteenpäin. Myös että se on suunnilleen suora, mutta havinaisempaa että on taakspäin kallistunut.

Silloin emätin tuntuu erilaiselta, ja naisilla joilla emätin on taaksepäin kallistunut on tutkimusten mukaan vaikeampi saada emätinorgasmeja.

Vierailija
6/6 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taaksepäin kallistunut ja on todella vaikea saada mitään orgasmia!!!

Voiko tuolle tehdä jotain????