Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä päälle rinteeseen?

Vierailija
17.01.2011 |

Eli siis ei muodista kyse vaan siitä että mitä sinne puetaan pikku pakkasilla ja entä kovemmilla pakkasilla? Tarkeneeko välikausitakilla jos alle laittaa fleecen? Mitäs sen kypärän alle? Tarviiko mitää vai ihan kypärälakki. Tilanne kun on se että itse en ole koskaan rinteessä ollut, mutta tyttö siellä viihtyy. Laudalla laskee. Viimeksi kun 8 asteen pakkasessa oli laskemassa toppatakilla ja toppahousuilla kypärän alla kypärämyssy niin oli ihan liian hiki. Testaamallahan sen tietty tietäis, mutta jos ois jotain vinkkejä laskettelijoilla :) Kiitos.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on säästä riippuen kevyt fleece ja mahdollisesti kerrasto.

Kypärän alle ei laiteta mitään.

Vierailija
2/8 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

panen fliitsiä

hanskoissa kannattaa vähän "ylipukea" sillä ainakin minulla ja lapsella jäätyy sormet nopeiten rinteessä. Tai sitten vaikka ohuemmat välisormikkaat tms taskuun varulta mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kypärähuppu pitää olla.

Vierailija
4/8 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanskoissa kannattaa vähän "ylipukea" sillä ainakin minulla ja lapsella jäätyy sormet nopeiten rinteessä. Tai sitten vaikka ohuemmat välisormikkaat tms taskuun varulta mukaan.

Kylmillä keleillä sormikkaat (varsinkin gore) on kylmät, kannattaa panna kinttaat.

Vierailija
5/8 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kypärähuppu pitää olla. #2

Ensinnäkin kypärä on usein liiankin kuuma ja se on ostettava sen kokoisena että se istuu tiukasti päässä.

Vierailija
6/8 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kuoripukua jonka alle panen fliitsiä ym aina tarpeen mukaan. Kypärän alle aina Puff-tuubista kyhäämäni huppu. Lapset käyttää toppapukuja.

Vierailija
7/8 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina ihan toppaa ollut, ei ne nykyään (rinnevaatteet siis) ole niin paksua toppaa. Riippuu tietysti missä laskee, etelän rinteissä on +keleillä lämmin mutta lapissa rinteissä tuulee aina mikä voi tehdä kelin kylmäksi vaikka +keli olisikin. Mutta kyllä kai välikausivaatteita voi verrata kuoriasuihin joten miksei sellaisellakin voisi mennä jos laittaa sopivasti alle, esim fleeceä (jota kylläkin itse pidän todella hiostavana).

Vierailija
8/8 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin lauantaina laskettelemaas kun oli -18 astetta. Tekninen kerrasto, fleesekerrasto, laskettelusukat, toppatakki ja -housut, lasketteluhanskat. Kypärän alla fleesekypärämyssy, lämimimmillä ilmoilla silkkinen kypärämyssy. Tällä varustuksella pärjäsi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi