Minkä kokoinen on pienin pullo mitä alkosta saa esim.
tequilaa, giniä tai bourbonia? Haluaisin kokeilla opetella juomaan drinkkejä (kotona), mutten raskisi ostaa isoa pulloa jos onkin pahaa?
Tylsää ettei Alkossa oikein kehtaa "kierrellä" kuten esim. vaatekaupassa. Sama juttu apteekissa :)
Kommentit (18)
Voi hyvänen aika....kysypä vaikka ihan sieltä Alkosta niiltä myyjiltä :)
ap
Tosin ideasi drinkkeihin totuttelemisesta on aivan älytön.
ap
Laatuja on monia, joten kyllä niistä maistiaiset saa.
Eikös Bourbon ole viskiä? Ei kai siitä mitään drinksuja tehdä...
Mutta kuitenkin, voisin siis kokeilla sitäkin raakana sitten kun en ole koskaan maistanut. ap
Ei Alko mikään juoppojen kauppa ole, turhaan pelkäät. Omat käyntini Alkossa voivat olla hyvinkin pitkiä, kun oikein äidyn vertailemaan ja pohtimaan vaikkapa viinivalintaa.
Myyjiltä saa ja pitää kysyä, Alkossa on tosi hyvä palvelu.
http://www.drinksmixer.com/cat/2191/
Mä vähän luulen, että kyllä bourbonista ja viskistäkin tehdään drinkkejä.
voi sanoa että joku tuote on liian kallis ja myyjät ovat tosi ammattitaitoisia. Ja tosiaan, kassojen vieressä on telineitä joissa n. 5 cl:n ja n. 2 dl:n pikkupulloja. Valikoima ei tietenkään ole yhtä kattava kuin hyllyillä. Giniä voit löytää, tequilasta ja bourbonista en ole niin varma. Muita viskejä kyllä on.
Drinkeistä monet saa päänsä kipeäksi ja huonon olon. Kunnon viski on niin hyvää (itse suosin irlantilaisia), että sen sotkeminen muuhun viinaan tai blandikseen on jalon juoman loukkaamista :) Liraus vettä tai pari jääpalaa riittää.
Ja sitäpaitsi, jos ostat liikaa jotain, joka on sinusta pahaa, niin jäähän siitä vierasvaraa.
Katso ensin mitkä ovat yleisimpiä "raaka-aineita" drinkeissä ja rakenna sitten sitä baarikaappia sen mukaan. Ei tiukka tavara mene hetkessä pilalle. Mutta jos viinat ei ole tuttuja, niin tequila ja gin erittäin maustettuina eivät ole niitä mistä kannattaisi aloittaa hienoa harrastusta. Tai ei ainakaan tequila. Giniä käytetään monissakin drinkeissä ja jos tykkää "lonkuista" niin ginistäkin saa tehtyä mieluisia juomia. Itse aloittaisin vaikka vodkasta ja rommista, joista saa tehtyä mukavia kylmiä ja lämpimiäkin juomia. Monissa käytetään myös erilaisia makeita liköörejä. Hanki vaikka ensimmäisenä aineet lempidrinkkiisi ja laajenna siitä sitten. :-) Viinalla läträäminen on aliarvostettu harrastus.
Kunnon viski on niin hyvää (itse suosin irlantilaisia), että sen sotkeminen muuhun viinaan tai blandikseen on jalon juoman loukkaamista :) Liraus vettä tai pari jääpalaa riittää.
Ja sitäpaitsi, jos ostat liikaa jotain, joka on sinusta pahaa, niin jäähän siitä vierasvaraa.
Onko irkkuviskeissä ihan normaalia ("hyväksyttävää") käyttää jäitä seassa? Itse en nimittäin ikimaailmassa laittaisi skottimallasviskin sekaan jäitä. Sehän vain latistaa makua.
Kerro tämä sama tarina alkom myyjälle, ne neuvoo kyllä mielellään. Asiassa ei ole mitään häpeilemistä.
Katso ensin mitkä ovat yleisimpiä "raaka-aineita" drinkeissä ja rakenna sitten sitä baarikaappia sen mukaan. Ei tiukka tavara mene hetkessä pilalle. Mutta jos viinat ei ole tuttuja, niin tequila ja gin erittäin maustettuina eivät ole niitä mistä kannattaisi aloittaa hienoa harrastusta. Tai ei ainakaan tequila. Giniä käytetään monissakin drinkeissä ja jos tykkää "lonkuista" niin ginistäkin saa tehtyä mieluisia juomia. Itse aloittaisin vaikka vodkasta ja rommista, joista saa tehtyä mukavia kylmiä ja lämpimiäkin juomia. Monissa käytetään myös erilaisia makeita liköörejä. Hanki vaikka ensimmäisenä aineet lempidrinkkiisi ja laajenna siitä sitten. :-) Viinalla läträäminen on aliarvostettu harrastus.
johon tulee tequilaa. Sitähän voi tehdä muistakin mauista, joskus kesällä oli baarissa tarjolla ainakin persikkamargaritaakin? ap
Niitä jotka ostaa aina sitä samaa ja kävelevät suoraan sen lempijuoman luokse.
Sitten on harrastajia, jotka ei niinkään juo humaltuakseen vaan makuelämyksen vuoksi. He kiertelevät hyllyjä ja käyttävät aikaa viinin/viinan valintaan.
Mieluummin itse kuulun jälkimmäiseen.
Lirautan vähän haaleaa vettä, esim tavalliseen Bushmillsiin, jamesoniin. Joihinkin skotti-blendedeihin, esim Famous Grouse, laitan max. kaksi jääpalaa (maistuu mun suussa paremmalta siten). Nämä on "arkiviskejä".
Sitten kun mennään yli kymmenvuotiaisiin single malteihin (Bushmills 12 v., skoteista esim Glenfarglas), niin tykkään että se haaleahko vesi on omassa lasissaan.
Viskejä on niin ihanan monenlaisia ja niiden parhaiden ominaisuuksien asettaminen omaan suuhun sopivaksi on kokeilemista. Jos viski tuntuu liian kipakalta on juoman kunnioittamista, että siihen laittaa vähän vettä, silloin maku tulee paremmin esiin.
Jokainen nauttii tavallaan, mutta se, joka kaataa esim. 25-vuotiaaseen Glenfarglasiin kokista, on mun mielestä rikollinen! ;D
Kunnon viski on niin hyvää (itse suosin irlantilaisia), että sen sotkeminen muuhun viinaan tai blandikseen on jalon juoman loukkaamista :) Liraus vettä tai pari jääpalaa riittää.
Ja sitäpaitsi, jos ostat liikaa jotain, joka on sinusta pahaa, niin jäähän siitä vierasvaraa.Onko irkkuviskeissä ihan normaalia ("hyväksyttävää") käyttää jäitä seassa? Itse en nimittäin ikimaailmassa laittaisi skottimallasviskin sekaan jäitä. Sehän vain latistaa makua.
Olen se joka kyseli jään laittamisesta viskiin. Blendeihin ymmärrän, tosin en niitä "koskaan" juo tai etenkään osta kotiin. Single maltteihin en laittaisi koskaan. Huoneenlämpöistä vettä saatan lurauttaa tilkan cask stregtheihin ja joskus harvoin muihinkin. Jokainen tavallaan, mutta tosiaan mallasviskejä varmaan yleensä juodaan maun takia, joten jäät ei oikein sovi. En edes voi puhua sokerijuomista samassa yhteydessä, tuntuisi pyhäinhäväistykseltä.
Onhan hifistely hauskaa tiettyyn pisteeseen asti, mutta jotkut ihmiset vain ottavat itsensä aivan liian vakavasti :)
Bourbonista puhuttaessa on aivan yks hailee, vaikka sinne kaatais sekaan litran täysmaitoa.
ja on muutenkin oiva blandis vaikka vodkan kanssa.
laita molempia yhtä paljon ja täytä lasi maidolla. Nam Drinkki on Marianne.
Eli lasillisia.
Tosin ideasi drinkkeihin totuttelemisesta on aivan älytön.