Paniikki!!! Kondomi hajosi...
Meillä on ollut toisen lapsen syntymän jälkeen ehkäisynä kondomi, joka sitten olikin eilen riekaleina seksin jälkeen. Ja mulla juuri nyt ovulaatio!!!! Jälkiehkäisypilleri meillä oli kotona jemmassa varalla, mutta sen ehkäisyteho on ilmeisesti heikohko.
Mulla on täysi paniikki päällä! Toisen lapsen syntymän jälkeen meillä on ollut vahvasti tunne, että lapsilukumme on täynnä. Sterilisaatiotakin olemme miettineet, mutta se on kuitenkin tuntunut liian lopulliselta vaihtoehdolta, kun ikää meillä on vasta 30. Olen koko yön pyörinyt sängyssä saamatta unta ja miettinyt kauhuskenaarioita: oma jaksamista, synnytyspelkoa, unelmakodin käymistä liian pieneksi jne. Mä en missään nimessä halua tähän nyt uutta vauvaa!!!! Aborttiakaan en kyllä pystyisi tekemään.
Googlella muistui mieleen myös kuparikierukan käyttö jälkiehkäisynä. Onko kokemuksia? Tehokas? Missä ihmeessä sen saisi laitatettua nyt muutaman vuorokauden sisällä? Laittaako yksityisellä yleislääkärit? (Tuppukylämme gyneille näytti olevan vapaita aikoja vasta joskus parin viikon päästä) Voiko tuon asentaa jälkiehkäisypillerin jälkeenkin?
APUAAAAA!!!
Kommentit (10)
ja jättää seksi siksi aikaa pois, jos noin kamalan paniikin aiheuttaa.
Kyllähän aikuiset tietää mitä seksistä voi seurata, kannattaa jättää väliin jos ei seurauksia kestä.
Ota se jälkiehkäisy ja äkkiä.
EN kyllä ymmärrä sitäkään miten huolimatonta sakkia pitää olla, jotta kotona jemmaillaan jälkiehkäisytabuja, joita sais ottaa max kerran vuodessa, koska on sellainen hormonipauku.
tai miten joku ei tunne sitä jos kortsu "riekaleina"? meillä huvikseen joskus käytetty ja kerran meni rikki ja sen tunsi kyllä molemmat heti :D
eikö jälkiehkäisypillerit ole kaksiosaisia, eli 2 tabl? joskus jouduin turvautumaan ja silloin oli ainakin 2 tabua.
jälkiehkäisy siis.Eikä siinä ole rajoitetta että kerran vuodessa, saman kierron aikana ei suositella kuin yhtä.Mutta sanoohan sen järkikin että se on nimenomaan hätäapu.Oikein otettuna se lupaa melko korkean ehkäisyprosentin.Muistaakseni 12h sisällä otettuna se on yli 90%.Jos tabu on Norlevo, kannattaa googlata ja katsoa mitä lääketehdas lupaa.
koska ei ota jäliehkäisypilleriä.
haaveilee siellä jo lisälapsesta. näkyy aika hyvin ajatuksesi.
Jälkiehkäisypilleri meillä oli kotona jemmassa varalla, mutta sen ehkäisyteho on ilmeisesti heikohko.
vai miten niin ehkäisyteho heikohko? Yhtä heikko se on kuin mikä tahansa muu ehkäisy.
Siis totta kai OTIN sen pillerin heti illalla!!! Käyttöohjeissa varoiteltiin, ettei sen ehkäisyteho ole äydellinen (kuten ei minkään muunkaan ehkäisymenetelmän kuin selibaatin, tietty). Aamulla nettiä selailemalla löysin prosentinkin: 85%. Ja mulla just nyt tosiaan se ovulaatio. Googlella löysin myös huiman määrän viestiketjuja, joissa kirjoittajat olivat tulleet raskaaksi jälkiehkäisystä huolimatta.
No, nyt miehen herättyä ollaan rauhassa keskusteltu asiasta. Kyllä me kolmannen lapsenkin kanssa selviäisimme, mutta laittaisi se melkein kaiken uusiksi. Enää minulla ei ole sellainen paniikki päällä kuin yöllä yksin valvottuani ja märehdittyäni.
Ja noille ystävällisille vastaajille, jotka ehdottivat selibaattia kaltaisillemme tampioille. Joo, tässä pikkulapsiaikana se lähes onkin ollut ehkäisynä. Siksi kumi on ollut hyvä vaihtoehto, kun ehkäisytarvetta on ollut vain pari kertaa kuussa. Imetänkin vielä, joten kaikki ehkäisymenetelmät eivät edes käy.
Meille tuo kortsun rikkoutuminen oli eka kerta. Näin jälkeenpäin ajatellen sen kyllä huomasi, mutta ei vaan tajuttu. Tyhmiä ollaan sitten kai.
Oletko sinä tullut raskaaksi jälkiehkäisystä huolimatta?
EN kyllä ymmärrä sitäkään miten huolimatonta sakkia pitää olla, jotta kotona jemmaillaan jälkiehkäisytabuja, joita sais ottaa max kerran vuodessa, koska on sellainen hormonipauku.
Mulle neuvolan lääkäri suositteli jälkitarkastuksessa ehkäisyksi kondomia+varalle tuota jälkiehkäisyä. En mä muuten sitä olisikaan tajunnut kotiin hankkia. Onneksi hankin!
Onni sekin, että sain tabun otettua heti illalla. Sen kanssa kun pitää olla 8h imettämättä. Nyt hormonimyrskystä kärsin vain minä eikä vauva...
Ja ei kyllä puuhaillessa huomattu että kumi meni rikki vasta kun mies vetäytyi pois.
Ja mulla oli silloin menkat just pari päivää sitten loppuneet ja ei siis ovis aika. Pesulla kävin heti kun vahinko huomattiin. Ja ajattelin et todennäköisyys todella pieni raskaudelle.
Menkkojen pois jäädessä oltiin hieman järkyttyneitä, mutta alun jälkeen tuumitiin et eiköhän yksi lisää mahdu perheeseen ja nyt meillä on maailman ihanin vaavi talossa ja sisarukset tykkää.
Se tehoaa niin kauan kuin mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu ei ole kiinnittynyt kohdun limakalvolle.
Kuparikierukka toimii vain jos sen pistää _ennen_ kiinnittymistä sekin.