Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset oli tänään ensimmäistä kertaa kotona ilman aikuista,

Vierailija
15.01.2011 |

18-19.30 ajalla, yhdesti soitin tällä välillä.

Hyvin pärjäsivät. Meinaan ensi viikolla uudestaan jättää keskenään ja käydä 30-45min lenkillä.

Pikkuhiljaa oppivat olemaan keskenään pienen ajan.

Sääntönä on että silloin ei kaverit tule ja kukaan ei lähde ulos.

Lapset 9v ja pian 11v

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä tässä on ongelma? Vauva nukkuu sängyssä, kun äiti käy lähikaupassa pikaisesti hakemassa maitoa?

Meillä 4kk vauva joka on ollut pari kertaa keskenään lasten, 8 ja 10v kanssa kun olen ollut lähikaupassa. Ja tuo 10 vee oli ekasta luokasta lähtien yksinäänkin kotona tuntitolkulla.

Mitähän lastensuojelu sanoisi tästä?

kysytkö tosissasi mikä on ongelma!?

mitä jos lapsilla tulisi joku ongelma?

tulipalo?

Vierailija
22/49 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mitä lastensuojelu sanoisi, tuskin kukaan jättäisin noin pientä sisarusten kans kauppareissun tms. ajaksi, toivottavasti ei!!!!JÄRKEÄ, EI LASTEN TEHTÄVÄ KANTAA VASTUUTA PIENESTÄ VAUVAUSTA EIVÄTKÄ KYKENE,kahdestaan sen hetken kyllä pärjäisivät hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 ja 10v osaa käyttäytyä järkevästi myös hätätilanteessa.

Ei se äidin kotonaolo välttämättä sen turvallisempaa ole. Ystäväni löi pään kaapin oveen vahingossa ja oli tajuttomana ainakin tunnin.

Itse kompastuin portaissa vauva sylissä.

Vierailija
24/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä, että pidetään ihan normaalina sitä, että pitäisi yksin pärjätä tosi pienestä. Ja varsinkin tuo on kuvottavaa, että jätetään pieni vauva LASTEN kontolle (oli varmaan provo, hope so).

ei ole kyse luotttamuksesta, toki luotan. mielestäni ei tuon ikäisiä tarvitse jättää ilman aikuista kotiin. muutenkin lapset joutuvat aikuistumaan liian aikaisin. Antaa lasten olla lapsia jos on mahdollisuus siihen.

ap

Vierailija
25/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti käy kaupassa hakemassa maitoa, reissu kestää 10min. Vauva nukkuu omassa sängyssään, isommat katsoo telkusta piirrettyjä.

Vauva nukkuu, ei tarvitse hoitoa.

Itsestä ainakin on parempi, että vauva saa nukkua unet rauhassa, eikä tarvitse herättää pukemalla häntä ja rettuuttamalla mukaan kauppaan. Tuon pukemisen ajassa olisi äiti jo käynyt kaupassa.

Olette varmaan niitä äitejä, jotka ottaa vauvan mukaan sitterissä suihkuhuoneeseen kun menet itse suihkuun.

Vierailija
26/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä olet vastuussa vauvasta, ei muut lapsesi? JOs ei tajua, niin ei tajua. Ja juu, mieluummin olen ylihuolehtiva kuin vastuuton.

äiti käy kaupassa hakemassa maitoa, reissu kestää 10min. Vauva nukkuu omassa sängyssään, isommat katsoo telkusta piirrettyjä.

Vauva nukkuu, ei tarvitse hoitoa.

Itsestä ainakin on parempi, että vauva saa nukkua unet rauhassa, eikä tarvitse herättää pukemalla häntä ja rettuuttamalla mukaan kauppaan. Tuon pukemisen ajassa olisi äiti jo käynyt kaupassa.

Olette varmaan niitä äitejä, jotka ottaa vauvan mukaan sitterissä suihkuhuoneeseen kun menet itse suihkuun.

Vierailija
27/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällaiset äidit on itsekeskeisiä,eivät ajattele kuin omaa etua, mikä jännitys.. näillä vanhemmilla sisaruksilla on kun jäävät vauvan kanssa, Lisäksi kommentoisin tuota aiempaa että jätetään esim ala-aste ikäinen yksin baari reissun ajaksi, miksi ylipäätän tällaiset haluavat lapsia, luo turvattomuutta.....mutta kun vanhemman pakko mennä??, ja miksi ei kävis kaupassa vauvan kanssa, ei pitäisi olla ongelma!!!

Vierailija
28/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti käy kaupassa hakemassa maitoa, reissu kestää 10min. Vauva nukkuu omassa sängyssään, isommat katsoo telkusta piirrettyjä. Vauva nukkuu, ei tarvitse hoitoa. Itsestä ainakin on parempi, että vauva saa nukkua unet rauhassa, eikä tarvitse herättää pukemalla häntä ja rettuuttamalla mukaan kauppaan. Tuon pukemisen ajassa olisi äiti jo käynyt kaupassa. Olette varmaan niitä äitejä, jotka ottaa vauvan mukaan sitterissä suihkuhuoneeseen kun menet itse suihkuun.

että muitsa vaihtoehtoja ei ole kuin nämä ääripäät??

ite en jättäis edes 12 vuotiaan vastuulle vauvaa!!

edesvastuuton olet!

Vierailija
29/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällaiset äidit on itsekeskeisiä,eivät ajattele kuin omaa etua, mikä jännitys.. näillä vanhemmilla sisaruksilla on kun jäävät vauvan kanssa, Lisäksi kommentoisin tuota aiempaa että jätetään esim ala-aste ikäinen yksin baari reissun ajaksi, miksi ylipäätän tällaiset haluavat lapsia, luo turvattomuutta.....mutta kun vanhemman pakko mennä??, ja miksi ei kävis kaupassa vauvan kanssa, ei pitäisi olla ongelma!!!

siinä on se viittiminen!

kauhee rasti pukea vauva mukaan!

mitäs siinä on väliä,jos vaikka ite jää auton alle tms. ja lapset keskenään ties kuinka pitkäksi ajaksi..

Vierailija
30/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kyse luotttamuksesta, toki luotan. mielestäni ei tuon ikäisiä tarvitse jättää ilman aikuista kotiin. muutenkin lapset joutuvat aikuistumaan liian aikaisin. Antaa lasten olla lapsia jos on mahdollisuus siihen.

ap

kotona oleminen ja siihen totuttelu kenestäkään aikuista tee... Itse nautin ja odotin lapsena niitä hetkiä, kun sai olla yksin kotona. Mutta tässä taitaakin olla äidin puolelta se napanuora katkaisematta.

Vierailija
31/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi täysin samaa mieltä, edesvastuuton on tällainen!

Vierailija
32/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 10v tyttö on ollut tasan 2 kertaa yksin kotona noin 1 1/2h. Pärjäisi varmaan ihan hyvin mutta en halua jättää häntä yksin. Eli jos en itse ole kotona meillä on aina joku joka on hänen seurana.

Vierailija
33/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 10v. voi kipaista siellä kaupassa hakemassa sen maidon?

Vierailija
34/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4kk vauva joka on ollut pari kertaa keskenään lasten, 8 ja 10v kanssa kun olen ollut lähikaupassa. Ja tuo 10 vee oli ekasta luokasta lähtien yksinäänkin kotona tuntitolkulla.

Mitähän lastensuojelu sanoisi tästä?

Vierailija
35/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyajan äidit tuntuvat! Itse halusin ekaluokkalaisena tulla suoraan koulusta kotiin iltapäiväkerhon sijaan ja nautin kun sain olla itsekseni. Tarvitsee se lapsikin yksityisyyttä niin että joku vouhottava vanhempi ei ole koko aikaa kyttäämässä, ja sitä paitsi siinähän sitä oppii luottamaan itseensä kun saa olla joskus yksin ja huomaa pärjäävänsä.

Vierailija
36/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 v ja 5 v ovat keskenään 10-15min kotona kun haen jotain lähikaupasta. Ja käyn joskus myöhään illalla lenkillä ja em. lapset nukkuvat kotona sen aikaa, 30-45 min.

Jos tulipalo, murhaaja tai maanjäristys tulee juuri silloin, niin onhan se kauheaa. Tosin en tiedä auttaisiko kovasti kotona olonikaan. Tietävät kyllä että jos palohälytin soi niin pitää mennä ulos/naapuriin.

Ovat myös keskenään ulkona pitkiä aikoja, seurailen kyllä ikkunoista ja huutelen välillä perään. Ovat aika rauhallisia ja tottelevaisia eivätkä ole koskaan lähteneet pihasta kauas. Muitakin lapsia siellä leikkii ja aina välillä jonkun vanhempi käy kurkistamassa mitä kuuluu.

Ikinä ei kuitenkaan voi taata lapsilleen täydellistä turvallisuutta ja poistaa täysin kaikkia riskejä. Eikä lapsia voi lopun ikäänsä vahdata vieressä.

Vierailija
37/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyajan äidit tuntuvat! Itse halusin ekaluokkalaisena tulla suoraan koulusta kotiin iltapäiväkerhon sijaan ja nautin kun sain olla itsekseni. Tarvitsee se lapsikin yksityisyyttä niin että joku vouhottava vanhempi ei ole koko aikaa kyttäämässä, ja sitä paitsi siinähän sitä oppii luottamaan itseensä kun saa olla joskus yksin ja huomaa pärjäävänsä.

Normaali, terve lapsi kyllä oppii ottamaan vastuuta itsestään ilman, että se on heitteillejättö. Ylihysteeriset vanhemmat tekevät niitä mammanpoikia-/tyttöjä tänä päivänä, jotka eivät kykene mihinkään ilman valvontaa. Itsekään en suostunut menemään ip-hoitoon enkä koskaan muista tunteneeni turvattomuutta lapsena, vaikka saatoin olla tuntejakin itsekseni.

Vierailija
38/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ok ja olen muutenkin "varhaista itsenäistämistä" vastaan eli uskon että ne lapset joista on huolehdittu pitkään ja hartaasti oppii paremmin huolehtimaan itsestään, mutta toi 10 minuutin kauppareissu on kyllä täysin hyväksyttävää. Ihan oikeasti, riski että joku katastrofi tapahtuisi 10 minuutin aikana on todella pieni. Jos vauva herää niin se ei ehdi traumatisoitua muutamassa minuutissa (eikä 10-vuotiaskaan). Ja jos äiti jää kauppareissulla auton alle niin eiköhän siinä puhuta ihan eri suuruusluokan traumoista kuin siitä, että tässä tapauksessa 10-vuotias joutuu huolehtimaan vauvasta hieman pitempään.

äiti käy kaupassa hakemassa maitoa, reissu kestää 10min. Vauva nukkuu omassa sängyssään, isommat katsoo telkusta piirrettyjä. Vauva nukkuu, ei tarvitse hoitoa. Itsestä ainakin on parempi, että vauva saa nukkua unet rauhassa, eikä tarvitse herättää pukemalla häntä ja rettuuttamalla mukaan kauppaan. Tuon pukemisen ajassa olisi äiti jo käynyt kaupassa. Olette varmaan niitä äitejä, jotka ottaa vauvan mukaan sitterissä suihkuhuoneeseen kun menet itse suihkuun.

että muitsa vaihtoehtoja ei ole kuin nämä ääripäät??

ite en jättäis edes 12 vuotiaan vastuulle vauvaa!!

edesvastuuton olet!

Vierailija
39/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 v ja 5 v ovat keskenään 10-15min kotona kun haen jotain lähikaupasta. Ja käyn joskus myöhään illalla lenkillä ja em. lapset nukkuvat kotona sen aikaa, 30-45 min.

Jos tulipalo, murhaaja tai maanjäristys tulee juuri silloin, niin onhan se kauheaa. Tosin en tiedä auttaisiko kovasti kotona olonikaan. Tietävät kyllä että jos palohälytin soi niin pitää mennä ulos/naapuriin.

Ovat myös keskenään ulkona pitkiä aikoja, seurailen kyllä ikkunoista ja huutelen välillä perään. Ovat aika rauhallisia ja tottelevaisia eivätkä ole koskaan lähteneet pihasta kauas. Muitakin lapsia siellä leikkii ja aina välillä jonkun vanhempi käy kurkistamassa mitä kuuluu.

Ikinä ei kuitenkaan voi taata lapsilleen täydellistä turvallisuutta ja poistaa täysin kaikkia riskejä. Eikä lapsia voi lopun ikäänsä vahdata vieressä.

luultavasti joo auttaisi, jos aikuinen on paikalla tulipalon sattuessa tai jos lapsi satuttaa itsensä tai saa sairaskohtauksen tai muuta. Tuo on jo todella vastuutonta. Meinaat että 3 ja 5- vuotiaat osaa yhtä hyvin toimia tulipalossa tai jonkun murtautuessa kuin sinä?? Eivät taatusti muista mitä tehdä jos joku palohälytin rupeaa hälyttämään ja kämppä on täynnä savua.

Vierailija
40/49 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(3 kpl)sen aikaa, että vanhemmat pääsivät lenkille yhdessä tms. Minulla oli tarkat ohjeet, miten toimia hätätilanteen sattuessa, mistä hakea apua jne. Ei jännittänyt yhtään, eikä mitään kamalaa ikinä sattunut. Itse asiassa olin tuolloin jo sen verran rutinoitunut lapsenvahti, että vahdin tuttujenkin lapsia (pientä palkkaa vastaan).

Arvatkaa vaan, jätänkö oman 10v hetkeksi nuorempien vahdiksi? Kyllä tod. jätän, nykyään on kännykät ja kaikki ja naapurit tuttuja ja luvanneet auttaa jos apua tarvitaan.