Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka kuskaatte lapsia harrastuksissa:

Vierailija
15.01.2011 |

Eikö se käy rankaksi? Itsellä ei ole autoa, pääsen töistä viideltä ja vielä pitäisi jaksaa monta kertaa viikossa töiden jälkeen lasta jonnekin raahata...

Siis miten te jaksatte? Onko päivät aina aivan täynnä, eikä lepohetkeä koskaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aina helppoa, kun lapsen harrastus alkaa klo 17 ja itse pääsee töistä klo 16. Onneksi lapset on kuitenkin sen verran isoja, että osaavat lämmittää itse ruokansa, niin ei tarvi syömisistä huolehtia síinä kiireessä, kunhan on ruokaa valmiina jääkaapissa.

Olen yh ja kaksi lasta. Toisella lapsella 2x vko treenit, toisella 4x vko. Ajattelen sen niin, että murrosiässä pysyvät kunnollisilla poluilla, kun on harrastuksia.

Vierailija
2/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan pikkukaupungissa asuessa, matkat on kuitenkin aika lyhyitä. Odotellessa voi lukea kirjaa tai kuunnella musiikkia.

Lisäksi olen huomannut, että kun koko ajan tekee jotain, niin ei tarvitse kuin lyhyitä laiskotteluhetkiä, niin on jo valmis seuraavaan hommaan. Jos vaan laiskottelee, niin on paljon rankempaa tehdä mitään ja tuntuu, että tarvitsee lepohetkiä (mistä?) paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajattelen niin, että jos lapsi jaksaa viisi kertaa viikossa treenata 2,5 tuntia, niin pitää minunkin jaksaa ajella autolla:D

Ei tämä aika kuitenkaan pitkään kestä. ja minulla on vain yksi lapsi, joten helpolla vielä pääsen.

Vierailija
4/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi harrastaa 3x viikossa joista kaksi on työpäiviä niin kyllä siinä silloin venyy päivä 7-20 kunnes pääsee kotiin. Kaikkeen tottuu. Mitä sinä sitten puuhastelet kotona jos siellä pitää olla joka ikinen ilta? Niinä harrastuspäivinä voi tehdä jotain nopeaa ruokaa johon kuluu max 20 min.

Vierailija
5/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei asu korvessa. Lapset pääsevät itse kulkemaan kävellen/bussilla harrastuksiinsa. Tottakai joskus kyyditään, mutta itse kulkeminen ei ole ongelma jos esim. vanhemmat eivät ehdi. (Ja pienet lapset tietenkin asia erikseen, mutta eipä paljoa harrastuksia alle kouluikäinen tarvitse =ei ole vaikeaa kuskailla, ja koululaisena lapsi voi jo itse kulkea jos ei ole pitkä matka)

Ja jos harrastusmatkoja, kuten pelejä kauempana niin silloin vuorotellaan muiden vanhempien kanssa, niin ei jokaisen tarvitse letkassa ajaa kaikkia reissuja.

Vierailija
6/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain lapsen heti kirjoitusten jälkeen ja opiskelin 4v iltaisin, niin kai se "työn-jälkeen-tapahtuva-aktiviteetti", oli sitten opiskelua tai lapsen harrastuksia, tulee jo ihan luonnostaan osana rytmiä

Vierailija
7/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskallista varsinkin talvella, jos perheen pienin on mukana. Kun pyöräilykelit tulee kuljetukset onneksi vähenee.

Vierailija
8/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa kummasti.

Vierailija
9/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rankkaa.

Muistan miten paljon olisin itse halunnut käydä soittotunneilla, laulaa tai harrastaa telinevoimistelua tosissaan. Vanhemmat eivät jaksaneet silloin sitoutua mm. kuskaamisiin.

En tee sitä virhettä omien lasten tai lapsipuolten kanssa. He saavat harrastaa ihan mitä haluavat ja mihin raha riittää.

Vierailija
10/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ollessa harrastuksissa voi itse käydä vaikkapa kahvilla tai ostoksilla.

Vierailija
11/11 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kymmenen kyyditystä viikossa, eikä kimppakyydit onnistu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme