Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sitä mieltä, että enimmäkseen miehen töissä tienaamilla rahoilla oleva nainen ei voi olla

Vierailija
14.01.2011 |

niin tasa-arvoinen ja itsenäinen, kuin työssäkäyvä ja tienaava nainen, äiti tai ei. Sama tietysti toisinkin päin. Raha ratkaisee loppuviimeeks, kuka saa mistäkin päättää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa käyttää rahaa vallan välineenä perheessään.

Vierailija
2/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollu 20v jo yhteinen tili ja molemmat saaneet aina päättää rahan käytöstä ihanitse. Välillä mä olen ollu kotona ja välillä mies...eipä oo koskaan tarvinnu kinata rahasta puolison kanssa eikä laskea kenen rahoilla elellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tässä kotiäitinä nyt muutaman vuoden ja yllätys vaan, miehen rahoilla tässä elellään pääasiassa. Silti meillä tehdään päätökset ihan samalla tapaa kuin aina ennenkin. Eli yleensä minä päätän. Mies kun eläisi varmaan vaikka pellossa ja tienaisi vaan rahaa, mutta pihinä miehenä ei rahoja koskaan käyttäisi, joten minä meillä päätän, että nytpä ostetaan tai tehdään jotain. Jos siis tarvii. =)

Vierailija
4/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei raha ratkaise kenellä on valtaa. Eikä meillä vallastakaan taistella. Koen itseni ihan tasa-arvoiseksi ja olen ollut 7 vuotta kotiäitinä.

Vierailija
5/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla pelata? Ei meillä ainakaan koskaan ja juu olen tällä hetkellä kotiäitinä ja pääasiallisesti mies tuo rahan perheeseen kun taas minä hoidan lapset kotona...ihan yhteistä meillä kaikki on.

Vierailija
6/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajatteles, minun tulot 0e, miehen tulot 60 000e. Miehen tili tulee hänen tililleen josta MINÄ maksan laskut ja lainat. Loput käytetään ruokaan ja koko perheen elämiseen. Jos mun pitää ostaa mulle uusi takki tai käsilaukku tai ihan mitä tahansa niin otan rahan miehen tililtä ja sillä siisti. Ei sinä tarvitse tehdä kirjallisia selvityksiä rahan käytöstä puolin eikä toisin.

Vierailija
7/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tilastoissa vähemmän tienaava tekee enemmän kotityötä.

Vierailija
8/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteessa joka haluaisi hallita puolisoaan rahan avulla...

Vierailija
9/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki rahat on yhteisiä ja niiden kulutuksesta vastaan pääasiassa minä (hoidan ruoka- ja vaateostokset). Koen tasa-arvon olevan jotain ihan muuta, kuin rahan käyttöä.

Vierailija
10/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun nykyään vielä naisen euro on 80 senttiä ja nykyään vielä naiset pääasiassa tekevät kottyöt niin asia on noin...ei sillä ole sen kans mitään tekemistä että nainen tekee työt kun ansaitsee vähemmän :D järki hoi!

Vierailija
11/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen riippumattomuus on lähtökohta muulle riippumattomuudelle.

Vierailija
12/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan saman verran kotitöitä kuin minäkin :D mä taas päätän enemmän ostoksista!

Vierailija
13/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kun on yhteinen tili eikä lasketa kenen rahoja sinne tulee...kohta 20v kans ollu jo täysin yhteinen omaisuus, rahat kaikki.

Vierailija
14/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ehkä jonkun toisen perheessä se raha on vallan väline...

Vierailija
15/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rahoittaja syystä tai toisesta katoaisikin kuvasta. Olisi pakko pistää ainakin jotkut niistä sijoitusasunnoista ehkä myyntiin.

Vierailija
16/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattais miettiä että minkä takia teillä on tapana käyttää rahaa vallan välineenä perheessä. Miksi ette ole yksi yhteinen yksikkö vaikka parisuhteeessa elättekin. Sehän kun ei tarkoita sitä ettei voisi olla itsenäinen ei todellakaan. Kyllä minä ainakin olen hyvinkin itsenäinen vaikka elämmekin yhteisillä rahoillamme emmekä laske kuka tuo enemmän tai vähemmän rahaa kassaan...jotenkin säälittäävä tuollainen.

Vierailija
17/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläki ollu koko avioliiton ajan yhteinen tili, johon tulee ihan kaikki raha, mitä meillä liikkuu. Eipä siitä tiedä mikä on kummanki rahaa. Eikä tarvikaan tietää. Eikä meillä kumpikaan yksinään päätä mihin sitä rahaa pistetään. Kaikki isommat hankinnat mietitään yhdessä. Pienemmät sitte kumpiki ostaa mitä tarvii.

Vierailija
18/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on työpaikka ja koulutus vaikka kotona hoidankin lapsemme...

Vierailija
19/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes ala tähän keskusteluun mukaan. meinasin kirjoittaa mut anti olla... aina on näitä katkeria, jotka ei voi olla kotona, vaikka ehkä haluaisikin.

Vierailija
20/23 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että molemmat pääsevät tienaamaan...älkää tehkö lapsia jos raha menee niiden edelle!