Onko ero hyväksyttävä syy aborttiin? ov
Meillä on nyt seuraavanlainen perhekokoonpano:
minä (äiti), minun leikki-ikäinen lapseni edellisestä liitosta, taapero nykyisen mieheni kanssa, mies (joka ei halua enempää lapsia) ja kissa.
Nyt mies sitten pani minut paksuksi ja ulosheittämisen uhalla vaatii aborttia.
Tiedän, että te rakkaat kanssasisaret ette voi asiaa päättää, mutta kaipaan näkökulmia...
Kommentit (49)
on molemmilla oikeus käyttää ehkäisyä. Piste.
Jos sitä ei käytä, saa ihan itse vastata seurauksista. Piste.
Onhan sillä miehelläkin aika monta kuukautta sopeutua asiaan ja jos ei sopeudu, hänenkin elämänsä muuttuu ja haluaakohan sitten oikeasti sitä kuitenkaan. Olen sen huomannut, kuinka abortteja todella tehdään miehen aloitteesta eikä se suinkaan aina ole naisen vapaus päättää kehostaan, mikä minusta on naurettava asia. Miehen oikeus päättää naisen kehosta, taitaa se kuitenkin valitettavan usein olla.
Jos kysyt tätä minulta, jolla oli se kohdunulkoinen ja joka koki siitä selittämätöntä huonoa omaatuntoa, niin menkkojen mukaan olisin ollut raskausviikolla 7+, mutta olinkin jo kuukauden edempänä.
abortti vaikka sitä sanotaankin siksi.
Itselläni huomattiin rv10 ettei enää ole sydämensykettä, kehitys loppunut jo rv8.
Sairaalassa puhuttiin koko ajan spontaanista abortista, ei keskenmenosta. Mutta en todellakaan pitänyt sitä aborttina.Keskenmeno on muuten kätilön papereissakin (näen niitä töissä) nimellä abortus... Sama termi abortus on ko papereissa myös indusoidussa abortissa (kansankielellä abortti), lyhenteissä on ainoa ero.
Abort=keskeyttää, keskeytyä. Tarkoittaa siis molempia.
Johan minä kirjoitin että vaikka siitä puhutaankin aborttina. Mutta sanon sitä mieluummin keskenmenoksi, abortti on vähän inhottava sana.
Miten hän ajatteli hoitaa tuollaiset sitten isäviikkoinaan?
Vanhempansa asuvat satojen kilsojen päässä ja ovat muutenkin pois laskuista.En tarkoita, että olisin jotenkin korvaamaton,
eikä hän sormia napsauttamalla löytäisi pian uutta hellapoliisia, mutta silti...Tuskaa tulee, tein miten päin vain :(
Kato kun sitä isää ei velvoita mikään ottamaan lasta,mutta jos sä et anna saat sakot!Elämä on niin ihanaa!!!
abortti vaikka sitä sanotaankin siksi.
Itselläni huomattiin rv10 ettei enää ole sydämensykettä, kehitys loppunut jo rv8.
Sairaalassa puhuttiin koko ajan spontaanista abortista, ei keskenmenosta. Mutta en todellakaan pitänyt sitä aborttina.Keskenmeno on muuten kätilön papereissakin (näen niitä töissä) nimellä abortus... Sama termi abortus on ko papereissa myös indusoidussa abortissa (kansankielellä abortti), lyhenteissä on ainoa ero.
Johan minä kirjoitin että vaikka siitä puhutaankin aborttina. Mutta sanon sitä mieluummin keskenmenoksi, abortti on vähän inhottava sana.
Spontaani vain, ei aiheutettu. Hoitajat ja lääkärit kun käyttävät eri termistöä kuin maijameikäläiset.
Se on siis molempia, kutsuu sitä millä nimellä vain. Sana voi joistain tuntua inhottavalta 'pro-liferien' murha-juttujen takia. Minulle se on vain sana, ei tuo negatiivisia tunneyhtymiä siinä missä ei moni muukaan. Sana muiden joukossa.
kahden lääkärin päätöksellä sosiaalisin perustein eli nainen ilmoittaa lähettävälle lääkärille, että elämäntilanne on sellainen, että lapsen syntyminen siihen on liian suuri rasitus.
Nyt mies sitten pani minut paksuksi ja ulosheittämisen uhalla vaatii aborttia.
ja tollaisen uhkailun jälkeen minä en mistään hinnasta suostuisi sen kanssa olemaan