Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko goretex kengät muka lämpimät?

Vierailija
14.01.2011 |

mun 1,5v tytöllä on aina varpaat ihan kylmät ulkoilun jälkeen, käytössä on siis viking goretex kengät.

Pienillähän on muutenkin usein kylmät varpaat ja sormet, mutta ei se nyt kiva ole jos pitää ulkona palella.

Laitatteko lapsille villasukat noihin kenkiin?

Pitäisikö ostaa kuomat kunnon pakkaskeleille?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän vuoksi niissä on se goretex-kalvo, että eivät kastu. Ei kai kukaan ole koskaan väittänytkään niiden olevana lämpimät pakkaskengät?

Kyllä, Kuomat ovat paljon lämpimämmät - tai mitkä tahansa muut pakkaskeleille tarkoitetut talvikengät.

Vierailija
2/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaskeleilläkin. Täältäkin olen monta kertaa niin lukenut.

höh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset gorettomat talvikengät ovat lämpimämpiä kuin toiset. Omat goreni ovat lämpimät ja lapseni goretkin ihan OK, tosin ovat niin reilut, että usein käytän villasukkaa niissä. Kovin kovilla pakkasilla ovat liian kylmät. Ikää reilu 1 v.

Jos villasukka ei kenkään kunnialla mahdu, ei sitä pidä sinne väkisin tunkea. Kenkä on entistä kylmempi.

Parhaimmillaanhan gore-tex-kengät ovat tyypillisesä etelärannikon loskatalvessa, jollainen tämä ei onneksi ole ollut :)

Vierailija
4/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin goretex-nimityshän kertoo vain siitä, että kengässä on ns. goretex-kalvo (joka suojaa kosteudelta). Se ei kerro _mitään_ kengän lämpimyydestä! Itselläni esim. on goretex-kengät, jotka ovat mokkaa ja niissä on paksu lampaankarvavuori. Arvatkaapa ovatko ne lämpimät? Ovat, ja ovat itse asiassa lämpimimmät kengät, jotka koskaan olen omistanut. Lapsilla on myös lämpimät goret, tosin ei Vikingit.

Vierailija
5/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gorekenkään kannattaa laittaa villasukka, jos ei muuten ole kovin lämpimät.

Vierailija
6/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla on Gore-tex-kengät joissa on lämmin vuori ja kun kysyin -30 pakkasella pojalta että paleleeko varpaita, niin ei kuulemma palellut. Ikää lapsella 7v joten osaa varmasti sanoa jos palelee. Kangaroosin talvi-goret.

Vierailija
7/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvikengät, jossa on lämmin karvasisus. Niissä on goretex suojaus. Koskaan eivät ole jalat olleet kylmä. Toki uutena ostettu, niin on karva vielä kunnossa. Jos moneen kertaan kastuvat ja lämmikkeet littaantuu, niin tokihan ovat kylmät.

Vierailija
8/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

GORE-TEX®-kalvolla varustettu voi olla lämmin tai ei. Kalvon paksuus on noin 0,02 mm, joten sen lämmöneristävyys on kutakuinkin nolla, eikä sitä ole tehty lämmön- vaan kosteudeneristämiseen ja toisaalta myös mahdollistamaan hikoilun aiheuttaman kosteuden siirtymiseen kalvon läpi toiseen suuntaan.

GORE-TEX®-kengän eristävyys on siis täysin kiinni kenägän vuorin ja muun pintamateriaalin raaka-aineista ja paksuuksista.

Vierailija
9/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tabu asia!

Vierailija
10/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkassäätä varten on ollut joko Tepsut tai Kavatin talvikengät. Kuomia ei meidän lasten jaloissa ole eikä tule, jos se musta kiinni on.

Mun mielestä just tuo reilu 1 v. oli kaikista hankalinta aikaa jalkojen ja käsien lämpimänä pysymisessä. Lapsi ei istunut enää pelkästään rattaissa, mutta ei vielä liikkunut niin paljoa ja nopeasti, että liike olisi tarpeeksi lämmittänyt.

Villasukkaa ollaan pidetty kaikissa kengissä. Alimpana ei tavallinen puuvillasukka, vaan villasekoitetta tai nimenomaan gore-kenkiin tarkoitettua keinokuitua, ettei sukka hiostuessaan jää märäksi ja kylmäksi.

Vierailija
11/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes joka talvikelillä, ja lasten jalat ovat aina olleet kuivat ja lämpimät:) Muita ei susotunut 7v. viimeksi edes katsomaan kaupasta...

Vierailija
12/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi enää niistä välittänyt,mutta ei varpaat saa palella.

Vierailija
13/13 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin ostamassa taaperolle kuomat tänään. Esikoisella on ainankin pysynyt niissä varpaat aina lämpimänä.

Käytetään noita goreja sitten 0-keleillä. On niissä aika paksu vuori sisällä, mutta ei taida silti olla kovin lämpimät kengät, vaikka on villasukkakin ollut jalassa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme