Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mopokorttikoe 28 euroa /10 min

Vierailija
14.01.2011 |

kyllä tässä taas on rahastus kunniassaan. Koe kestää alle 10 min ( tehdään itse tietsikalla) ja siitä rahastetaan 28 euroa... kokeen lopussa sanotaan että VAIN 40 % saa testin ekalla kerralla läpi. Eli toinen koe maksaa taas 28 euroa ja samoin kolmas jne

Koe on siis tehty tahallaan niin vaikeaksi että vain 40 % saa sen läpi..... Mukana on "tilannetehtäviä" jollaisiin kukaan suomessa ei joudu. Esim risteys josta lähteen 5 tietä ja keskellä kulkee junanrata..

SILKKAA rahastusta, kuka hinnat päättää ??

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyön kohdalla ehkä sitä, kuka väistää jos toinen kaista on poikki. Se nyt on itsestään selvää (liikennesäännöt tuntien), että se jonka puolella este on.

Entä junarata? Mitä siinä kysyttiin? Liikennevaloista ehkä jotain? Nekin täytyy tuntea.

Kaksi lastani on suorittaneet sen viimeisen 2v aikana. Itse kävin viime keväänä A kokeessa. Kun harjoittelee ja lukee tarpeeksi niin niistä selviää. Jos ei läpäise niin kertoo ainoastaan sen ettei valmistunut tarpeeksi.

varmaan näin, mutta MISSÄ niitä erikoistilanteita voi harjoitella (tietyö, junanrata) ?? en ole yhdessäkään nettiharjoituksessa nähnyt

Vierailija
22/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästäiskö me läpi!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en itse nähnyt tehtävää, kuulin vain...

joku tietyö hässäkkä ja poliisiautoja mopolijjan kaistalla ja oli vastannut että pitää väistää. Joka oli väärin siis

Vierailija
24/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, että pääsee kokeesta läpi, tarkoittaa että ymmärtää liikenteessä kulkemisesta!

Minusta on lähinnä huolestuttavaa että on nuoria, jotka ei tajua miten liikutaan. Totta hemmetissä pitää olla tiukkana. Voisi ne 60 prossaa jotka ei pääse läpi laittaa johonkin koulutukseen, ei semmosille voi korttia antaa löysemmällä!!! :D

Asennevammasia ihmisiä ne on muutenkin jo liikkumaan: ottaneet mallinsa vanhemmilta. Tämä on ihan faktajuttu.

Melkein tekisi mieli lähettää tälläsien nuorien vanhemmatkin ajotesteihin.

Voisiko poliisi tehdä tutkimuksen miten paljon näitten nuorten vanhemmista (nuori joka ei läpäse liikennesääntöjä) saa sakkoja tai on onnettomuuksissa osallisena?

Vierailija
25/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, että pääsee kokeesta läpi, tarkoittaa että ymmärtää liikenteessä kulkemisesta! Minusta on lähinnä huolestuttavaa että on nuoria, jotka ei tajua miten liikutaan. Totta hemmetissä pitää olla tiukkana. Voisi ne 60 prossaa jotka ei pääse läpi laittaa johonkin koulutukseen, ei semmosille voi korttia antaa löysemmällä!!! :D Asennevammasia ihmisiä ne on muutenkin jo liikkumaan: ottaneet mallinsa vanhemmilta. Tämä on ihan faktajuttu. Melkein tekisi mieli lähettää tälläsien nuorien vanhemmatkin ajotesteihin. Voisiko poliisi tehdä tutkimuksen miten paljon näitten nuorten vanhemmista (nuori joka ei läpäse liikennesääntöjä) saa sakkoja tai on onnettomuuksissa osallisena?

kysehän on siitä, että 10 min kokeesta veloitetaan 28 eur. MIKSI A-katsastukselle pitää maksaa siitä että jeidän tiloihinsa saa mennä tekemään kokeen itsepalveluperiaatteella

Voisiko joku kertoa, mihin hinta perustuu ??+

Vierailija
26/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt niitä esimerkkejä niin katsotaan päästäiskö me läpi!?

Vierailija
27/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 teiniä ja ei niiden kertomat aina ole ihan oikein ymmärretty. Värittävät tarinoita ja onhan se noloa (heille) jos eivät pääse läpi. Totta kai syy on sillon liian vaikeessa kokeessa, heidän mielestään.

Vierailija
28/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 teiniä ja ei niiden kertomat aina ole ihan oikein ymmärretty. Värittävät tarinoita ja onhan se noloa (heille) jos eivät pääse läpi. Totta kai syy on sillon liian vaikeessa kokeessa, heidän mielestään.

ap:han on sanonut monta kertaa että oma lapsi pääsi läpi mutta yleinen trendi on että vain 40 % pääsee läpi...

kotiäidit eivät ilmeisesti osaa lukea...

Vierailija
29/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:han on sanonut monta kertaa että oma lapsi pääsi läpi mutta yleinen trendi on että vain 40 % pääsee läpi...

kotiäidit eivät ilmeisesti osaa lukea...

Niihin tietoihin perustuu ap:n käsitys! Osaan lukea mutta sinulla taitaa olla vaikeus ymmärtää lukemaasi. Oletko ap?

Vierailija
30/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP itse puhui lapsensa kavereista. Nih!

ap:han on sanonut monta kertaa että oma lapsi pääsi läpi mutta yleinen trendi on että vain 40 % pääsee läpi... kotiäidit eivät ilmeisesti osaa lukea...

Vierailija
31/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei OSAA perustella, miksi koe maksaa 28 e vaikka A-katsastuksen ei tarvitse tehdä MITÄÄN. Koe on itse koneella tehtävä.

A-katsastushan on globaali yritys, jonka takia katsastuksen yms hinnat nousivat pilviin suomessa

Onko a-katsastuksella monopoli näissä näyttökokeissa ?? Tietääkö kukaan ? Jos on, niin on aika mielenkiintoistta

Vierailija
32/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei OSAA perustella, miksi koe maksaa 28 e vaikka A-katsastuksen ei tarvitse tehdä MITÄÄN. Koe on itse koneella tehtävä. A-katsastushan on globaali yritys, jonka takia katsastuksen yms hinnat nousivat pilviin suomessa Onko a-katsastuksella monopoli näissä näyttökokeissa ?? Tietääkö kukaan ? Jos on, niin on aika mielenkiintoistta

määräävän markkina-aseman hyväksikäyttöä... 28 e 10 min itse tehtävästä kokeesta

Vierailija
33/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP itse puhui lapsensa kavereista. Nih!

ap:han on sanonut monta kertaa että oma lapsi pääsi läpi mutta yleinen trendi on että vain 40 % pääsee läpi... kotiäidit eivät ilmeisesti osaa lukea...

lapsi läpäisi kokeen? Sehän on sivuseikka kuka läpäisi! Ap:n mielestä koe on kuitenkin epärealistinen ja siitä tässä keskustellaan. Ei siitä kuka läpäisi!

Vierailija
34/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei OSAA perustella, miksi koe maksaa 28 e vaikka A-katsastuksen ei tarvitse tehdä MITÄÄN. Koe on itse koneella tehtävä. A-katsastushan on globaali yritys, jonka takia katsastuksen yms hinnat nousivat pilviin suomessa Onko a-katsastuksella monopoli näissä näyttökokeissa ?? Tietääkö kukaan ? Jos on, niin on aika mielenkiintoistta

määräävän markkina-aseman hyväksikäyttöä... 28 e 10 min itse tehtävästä kokeesta

Vierailija
35/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-katsastus ei ole globaali yritys vaan suomalainen yritys, joka on laajentanut toimintaansa pohjoismaihin ja Baltiaan.

Pitäisikö sinun mielestäsi tuon kokeen olla ILMAINEN? Vai miten arvioidaan sopiva maksu? Eihän kokeen järjestäminen todellakaan ilmaista ole vaikka se onkin tehtävissä omatoimisesti. Et taida ymmärtää mistään mitään.

Vierailija
36/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teoriakokeiden tai ajokokeiden hintoja. Hinnat tulevat Trafilta (ent. AKE). Turha siis katsastusasemaa syytellä... http://www.ake.fi/AKE/Ajokortit_ja_tutkinnot/Tutkinnot/Yleisimm%C3%A4t+…

Vierailija
37/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä olisi ap:n mielestä sopiva hinta tuollaiselle kokeelle? :D

Vierailija
38/38 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt kaikille ole ilmiselvää, että erilaisten liikennetutkintojen ja niiden suorittamisen hinnat on määritelty laissa ja/tai asetuksissa.

Ja eikö nyt ole ilmiselvää, että missä tahansa kokeessa/tutkinnossa ei riitä että opettelee ulkoa tietoa. Siitä ei ole mitään hyötyä. Tärkeintä on osata soveltaa oppimaansa erilaisiin tilanteisiin. Eihän mikään risteys tai muu tilanne kuitenkaan luonnossa ole juuri samannäköinen kuin kokeessa ja/tai harjoituksissa. Siinäkin sitten menee sormi suuhun, kun ei ole minkäänlaista soveltamistaitoa.