Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ultraan odottelijat

20.10.2005 |

Löytisikö muita jotka odottelevat ekaan ultraan. Olisi tosi mukava vaihtaa kuulumisia.

Itsestäni taustaa, 3xinssi tuloksettomana ja ensimmäisen IVF hoidon ensimmäinen PAS tärppäsi. Pakkaseen ei jäänyt mitään. Testasin plussan pp12 maanantaina ja silloin tuli myös pientä vuotoa. Soitettuani hoitopaikkaan sain lähetteen veritestiin siellä kävin tiistaina. Raskaushormoonitaso pp13 oli 316 se oli kuulemma hyvä. Ja koska vuotoa ei ollut enään tiistaina ei uusintamittausta tarvita. Ultra meillä on 2.11 jos sinneasti päästään. Nyt sitten vaan odotellaan että aika kuluis ja kaikki menis hyvin. Huomaan töissä unohtavani kaikenlaisia asioita kun ajatus harhailee. Mites muilla onko teillä oireita ja jos on niin milloin ne alkoivat?

ella rv4+3

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa 6+1, ensimmäinen ultra on ensiviikolla, 26.10. Jännittää kovasti, miten käy. Verikokeessa en ole käynyt, vaan testasin kotona. Vielä 6 päivää...

Meillä on yritystä takana pian 5 vuotta, lukuisia clomikertoja, joista yksi keskenmeno reilu 2 vuotta sitten. Lisäksi 2x IUI, negaa. Siirryimme yksityiselle syksyllä ja eka IVF toi plussan. Meillä poimittiin 10 munasolua, joista vain yksi hedelmöittyi. Siittiöt eivät jostakin syystä läpäise munasolun kuorta. Jatkossa hoitona on sitten ICSI, toivottavasti sitä tarvittaisiin vasta sisaruksen syntymiseen. Toivon, että tämä yksi sinnittelijä pärjäisi loppuun saakka ja syntyisi terveenä.

Mulla on ollut oireita ehkä neljännen viikon lopulta/viidennen alusta alkaen. Jatkuva kuvotus ja yökkiminen, joka alkaa olla jo aika hallitsematonta (harvemmin kuitenkaan oksentelua) ja kauhea väsymys. Töiden jälkeen torkun sohvalla, kunnes on aika mennä nukkumaan. Rinnat kipeytyi ja vessareissut lisääntyi jo melkein heti siirron jälkeen, aluksi ne johtui varmasti lugeista. Oireet on varmasti aika yksilöllisiä, toisille ei tule ollenkaan ja toiset voi tosi huonosti. Sen olen huomannut siskojeni kanssa jutellessa, että meillä on hyvin samanlaiset oireet. Onkohan geeneissä?:)

Vierailija
2/38 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottavan aika on pitkää!!

testasin veritestillä plussaa 14.10, joka oli pp14. Hcg 473, johon hoitsu ainakin vaikutti kovin tyytyväiseltä, eli ilmeisesti hyvä arvo.

Mulla tämä oli 2.IVF-hoidon tuoresiirto josta siis tärppäsi.

1.ultra vasta 9.11, johon tuntuu vielä olevan ikuisuus. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

2u2 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on pakko tulla tähän porukkaan, ku muualle ei tunnu kuuluvansa. Kauhee epäusko koko asian kanssa. PP14 oli myös perjantaina kuten 2u2:lla. Veriarvo oli 357, jota myöskin sanoivat hyväksi ja että voi rauhallisella mielellä odottaa ultraa joka on VASTA KAHDEN VIIKON KULUTTUA!! Järki pakenee päästä.

Oireita oon kytänny hulluna ja oon ihan vakuuttunu siitä, että ei tämä nyt näin helposti voi mennä. Oon ihan sillä kannalla, että vielä piinapäiviä vietellään kunnes ultra toisin asian todistaa. Meille siirrettiin kaksi kuusisoluista 2-luokan alkiota. Siirto oli 2.ICSIN tuoresiirto ja elämän ensimmäinen plussa. Ehkäisyttä ollaan oltu joulukuusta 2001.

Mukava saada lukea toisten kokemuksia näiden pitkittyneiden piinapäivien kanssa. Toivottavasti aika menis jotenkuten eteenpäin ettei tarviis mennä yksityiselle HCG arvoa varmistamaan. Joka myös valtavasti kiinnostas.

Vierailija
4/38 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin u2u: miten sulla voi olla rv 6+ jotain kun meillä molemmilla on ollu pp14 samana päivänä ja oon laskenu että mulla on nytte rv 5+2 ? Meillä oli punktio 27.9. ja siirto 30.9. Eli hedelmöittyminen lasketaan kai keskiviikosta 28.9. ja eikös se oo rv 2+0 ? Oonkohan ymmärtäny rv:t ihan väärin...

Vierailija
5/38 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella piinaavaa tämä aika on. Pelottaa ihan kauheasti se ultra. Luomuraskaudessahan en tietenkään käynyt missään veritesteissä, en tiennyt ko. arvoista mitään enkä muutenkaan osannut pelätä mitään niin paljon. Silloin luotin siihen, että kaikki menee hyvin. EKassa ultrassa olin np-ultrassa enkä edes käynyt alkurask. ultrassa.

Mutta nyt....Viimeksi odotettu ultrakäynti heinäkuussa vaihtui karmeaan pettymykseen ja tuli sairaalareissu kaavintaan. Onneksi tietyllä tasolla olin jo sitä pelännyt ja epäillytkin eli sokki ei ollut niin kova kuin ehkä jollakin muulla. Mutta se tuulimunadiagnoosi ja pelkkä tyhjä pussukka ultraruudulla kyllä oli masentavaa. Ja nyt sitten tietenkin pelottaa ihan hirveesti mennä siihen ultraan. Entäs jos taas se on tuulimuna tai 2 tuulimunaa? Kauheeta.

Esikoisesta mulla alkoi pahoinvointi viikolla 6+0. Nyt mulla ei ole vielä oikeen mitään oireita. Välillä oli palelua, mutta nyt ei ole edes sitä. Vähän ehkä hengästyttää tavallista enemmän. Jos oikeen tarkkailee, ni ehkä jotain pientä kuvotusta vois välillä olla, mutta ei mitään todellista.

Vierailija
6/38 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelemaan ensimmäistä ultraa. Väsyttää, kerran jo oksensinkin (anoppi sano, että ei oo ketään nähny onnllisena siitä ,että oksentaa) ja koko ajan on kylmä :-) eka ultra on 1.11.2005 ja viikkoja silloin kasassa 7+0. Hauskaa, kun meitä on näin monta odottelemassa yhtä aikaa. Pannaan toivo siihen, että kaikilla läytyy sykkivä sydän ultrassa ja sitä odotellessa otetaan rauhallisesti jos pysytytään...

hcg pp14 oli muistaakseni 363, joten luottavaisin mielen toistaiseksi...

Taustasta sen verran, että tuoresiirrosta on jo tyttö. Viime vuonna pas meni kesken viikolla 16 (napanuora komplikaatio). Siirtoja on yhteensä ollut 2 tuoresiirtoa ja 5 passia. Tämä raskaus siis on pas.

Tilasin jo neuvola-ajan ja niskapoimun yksityiselle lääkärille sun muita juttuja. Tekee siten tästä odotuksesta jotenkin konkreettisemman. Tosin odotan kovasti sitä äitiyskorttia, jonka saa ekassa ultrassa, jos masuasukki voi hyvin...

Tähti 5+3 :-)

Vierailija
7/38 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo saattaa olla että mä olen ymmärtänyt väärin tän raskausviikkojen laskentatavan, katsoin nimittäin suoraan vauva-lehden mukana tulleesta raskauskiekosta, ja siinä oli niin et jos hedelmöitys on ollut 28.9 niin se on ollut rv 3+2. mutta en todellakaan ole varma... kai se sitten selviää viimeistään siellä ultrassa.

sitä odotellessa...

Vierailija
8/38 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoissa mennään kuin monet teistä, ultra 1.11, sillon kai 6+1. täytyy tosiaan tarkistaa sitten lääkäriltä miten nää laskut menikään kun ei enää muista. mulla on kohta 4 täyttävä tytsy.

oireista: alavatsaa kyllä on plussasta alkaen juilinut monta kertaa päivässä, kasvukipuja luulen olevan. toivottavasti vaan 1 kasvaa, clomeja kun olen syönyt ja edellisellä kierrolla oli 3 munarakkulaa...

tsemppiä odotukseen!

-M- 4+5

Vierailija
9/38 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidetaan olla tasan samassa tahdissa viikoissa! mullakin oli 4 tuloksetonta inssiä takana, kuitenkin luomu-clomi kierrossa tärppäsi.

moisle

Vierailija
10/38 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oys:in nettisivuilla on hyvä laskuri (osoitetta en nyt muista, mutta löytyy googlettamalla ja sieltä sitten alan sivut), jossa voi syöttää omat tiedot esim. hedelmöityspäivän perusteella. Mutta saman voi laskea päässäkin:

Punktiopäivää seuraava päivä on hedelmöittymispäivä eli viikko 2. Siitä sitten vain viikkoja laskemaan eteenpäin. Oys:in laskuri antoi mulle la 14.6. Pitkä matka sinne asti....

Huh, täällä olisi vielä piinailtava kolme päivää, sitten on eka ultra ja viikkoja tasan 7. Voi kun siellä näkyisi syke.

Vierailija
11/38 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraan pääsyä odotellaan. Eniten jännitää, montako asukkia masusta löytyy... Vielä pitäis kolmisen viikkoa jaksaa odottaa! Tsemppiä kaikille samassa veneessä istujille!

Vierailija
12/38 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...reilu viikko pitäisi vielä jaksaa odottelua eli eka ultra 1.11.

Silloin viikkoja pitäisi olla kasassa 7+4.

Meillä tehtiin siis pas 23.9. luonnolliseen kiertoon ja onneksemme tämä viimeinen huurunenu tarrasi kunnolla kiinni. Toivottavasti viihtyy masussa sinne ensi kesäkuun puolenvälin tietämiin saakka.

Iloista Odotusta Kaikille!

-katti rv 6+2-

Vierailija
13/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei taaskaan ole sikiötä ja joutuu kaavintareissulle yms. Mulla ois ultrapäivänä yx tärkeä meno silloin illalla ja aattelin siirtää ultrankin jollekin toiselle päivälle. Eli jos tulee lähtö Kättärille, ni sitten voi mennä sinne. Eli se pakollinen meno on yx juttu, jossa mun on pakko pitää esitelmää yms, ja en voi olla sieltä pois. Jos aiemmin päivällä saa ikäviä uutisia, niin en tiedä, että olenko sitten siinä kunnossa, että voin pitää mitään esityksiä....

Nyt on taas kylmä koko ajan ja äskön näytti kuumemittari 37,2. Lugetkin loppui eilen ja nyt ollaan sitten " omillaan" . Silloin tällöin tulee pientä kuvotuksen tunnetta, varsinkin jos ruokailusta on kulunut aikaa. Ekassa raskaudessa kuvotus tuli lähinnä iltaisin ja ei liittynyt ruokailuihin mitenkään. Tai siis siten, että ruokailu ei auttanut vaan olo vaan muuttui hirveämmäksi syömisen jälkeen ja yleensä iltaisin oli aina ja koko ajan huono olo ja oksensin monta kertaa. Ruuan haju ei ällöttänyt, mutta ruoka vaan etoi yleisesti niin paljon, että useinkaan en voinut syödä lämmintä ruokaa ollenkaan yms.

Mitään hirveää väsymystä ei ole ilmaantunut. Ehkä sekin vaikuttaa asiaan, että teen tällä hetkellä vaan 50 % työaikaa. Tosiaalta kun on toi taapero, ni ei täällä kotonakaan ehdi lepäilemään.

Mites muuten teillä, jotka ootte PAS-tai IVF-plussan saaneet? Onko PAsissa siirtopäivä yleensä 2 vai pari päivää yli rv 2? Eli onhan ne alkiot jo muutaman päivän ikäisiä ja pari pv edellä esim. sellaiseen henkilöön nähden, joka saa plussan inssistä? Aluksi se kai lasketaan, että siirtopäivä on rv2, mutta onko se käytännössä sitten jo pari päivää enemmän sitten jos kaikki on ok?

Kertokaas kuulumisia?!

Vierailija
14/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tälläviikolla ole jo ensimmäisillä odottelijoila ultra?

Itselläni ultraan on vielä yli viikko! On ollut todella tuskaista odottelua kun ei ole mitään tuntemuksia. Tänään aamulla tein sitten raskaustestin (kolmas testi) ja plussahan sieltä vieläkin tuli. Ajatukset harhailevat ja välillä olen aivan varma kohdun ulkoisesta raskaudesta, kun niskatkin on kipeet.

Toivottavasti teillä muilla on rauhallisempi mieli ja osaatte nauttia odotuksesta, ehkä minäkin sitten ultranjälkeen.

t. Hermoraunio rv5+1

Vierailija
15/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi ultra ja viikkoja kasassa tasan 7. Jännittää aivan kamalasti! Olo on kyllä kamala edelleen, väsyttää ja etoo. Eli hormooneja on ainakin liikkeellä. Toivottavasti kohdusta löytyisi huomenna myös elämää.

Bambi, kyselit sitä siirtopäivää. Mulla oli punktio tiistaina, keskiviikko oli siis hedelmöittymispäivä eli vko 2 ja siirto oli vasta perjantaina, eli tavallaan se oli sitten jo 2+2. Alkio oli silloin jo 8-soluinen.

Ella, hermorauniona ollaan täälläkin. Kyttään koko ajan oireita ja mietin, onko rinnat tänään vähemmän kipeät kuin eilen, missä paha olo viipyy jne....

Toivottavasti huominen tosiaan toisi mukanaan vähän mielenrauhaa. Luulen kyllä, että kun on kauan tätä odottanut ja kokenut matkalla vastoinkäymisiä ja menetyksiä, on vaikea uskoa, että kaikki menisi hyvin. Ehkä olo helpottaa sitten, jos saa pidellä omaa oikeaa lasta.

Kärsivällisyyttä ja hyviä hermoja meille kaikille!

vegax

Vierailija
16/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... huomenna pitäs alkaa rv6. Oireiden kyttäys kuulostaa tutulta. Usko ja epäusko aatoilee... jälkimmäinen tosin painottuu vahvasti. Oon vieläkii sillä linjalla että piinis jatkuu... nyt ois pp.25. Sairastahan tämä tämmönen on, mutta jos neljä vuotta on tottunu pettymään, niin eipä muuta uskalla vielä toivoo. ´Meillä on ultraan reilu viikko vielä. Onneks syysloma loppu just. En olis kauaa selvinny päiviä enää kotona järjissä ku päivät istuu koneella ja tutkii keskenmeno-sivustoja, niin on aika hehkeessä fiiliksessä iltapäivällä ku mies tulee palauttamaan takas Tellukselle.

Vegax: sulla on ultra jo huomenna... APUA! Pistin peukut kramppiasentoon... tuu kertoo sitte ku voi hellittää.

Vierailija
17/38 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun myös epävarman iloisena tähän ketjuun.

Minulla plussa veritestillä pp14 hcg arvo oli 771ui. Ja hoitsu kanssa kehui, että arvo hyvä. Plussa tulos saatiin ensimmäisellä IVF:llä,joka oli tosi paukku!!!! Ekaan ultraan on vielä aikaa,lääkärin loman vuoksi sain sen vasta 15.11.että piinaa riittää.

Mulla aika samoja oireita kuin näemmä muillakin; armoton väsymys koko ajan,paleltaa ja etovaa oloa.Lisäksi rinnat niin kipeät ja kutisevat , ettei sanoa saata:-)).

Katjaliini ja 2u2 ,noista raskausviikoista,kyselin samaa VL:stä lääkiltä.Minulle kerrottiin että ainakin IVF hoidossa on 0:lla päiäv se siirto päivä.Ja raskaus viikot lastetaan tasan 2vkoa siitä kun siirto on tehty.Eli kun minulla oli alkoin siirto 5.10 Keskiviikkona,niin siitä on nyt tasan 5vkoa joten nyt minulla olisi siis tämän mukaan rv5+0.Ja niin sanoivat myös neuvossa,jossa jo ensikäynnillä olin,kun sairastan verenpainetautia:-((ja raskaus vaati lääkityksen muuttamisen.sitä en tiedä miten rv:t lasketaan muita avusteisia menetelmiä käytettäessä...

Miten muuten on oletteko jo kertoneet raskaudestanne useille?Me ei olla uskallettu kertoa kellekään,minä koko ajan pelkään, että saan keskenmenon tai että kaikki ei muutoin ole hyvin..aika kamalaa ajatella vain pahinta,mutta kun on niin monta kertaa joutnut pettymään, ei meinaa uskaltaa luottaa siihen että kaikki voisi mennä hyvin.Ajattelin että ainakin tuohon ekaan ultraan asti vielä pidämme tämän omana juttuna,ettei sitten tarvitse selitellä,jos kaikki ei ok!

Tuah rv5+0

Vierailija
18/38 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja kaikki kunnossa! Olo on tosi helpottunut ja onnekas!

Vielä noista laskentapäivistä. Annoin väärää tietoa... Lääkäri sanoi tänään, että hedelmöittymispäivä = punktiopäivä. Eli taas uusi versio aiheeseeen. Silloin kun oli siirto, testipäiväksi annettiin siis varmaan varmuussyistä se 2 viikkoa siirtopäivästä.

Laskettu päivä on tarkasti 13.6. eli päivää aiemmin, kuin olin itse laskenut. Voi kunpa päästäisiin sinne asti. Nyt on taas uskoa siihen vähän enemmän:)

Me ollaan kerrottu aika monelle raskaudesta. Meidän lähipiiri (siskot, lähimmät ystävät) tiesi hoidoista ja tuntui luontevalta kertoa myös plussasta. Varsinkin, kun kaikki tiesi milloin alkaa udella, joten puhelimet soi aika ahkerasti.

Vierailija
19/38 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös olekin hienoa nähdä ensimmäisen kerran pikkuisen sydämen syke?

Kerran olen päässyt sen kokemaan, eikä se unohdu mielestä koskaan.

Kunpa saisin kokea sen ensi viikolla uudelleen...

En nyt muista oletko kertonut aiemmin, että onko tämä ensimmäinen raskaus sinulle?

Onnea vielä kerran!

Toivoo; väsynyt katti -hohhoijaa- milloinkahan tämä väsymys loppuu...???

Vierailija
20/38 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistaakseni nyt on noin 90% saada lapsi hengissä ulos... Helpotti ainakin täksi päiväksi ja toivon, että tiistaina näen itsekin sykkeen, kun ihan sitä varten on ollut aika varattu...

Huh helpottunut ja väsynyt tähti

ps kuinkas muut odottelijat jaksaa?