Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö, että sormissa ei ole lihaksia? Minä en tiennyt.

Vierailija
13.01.2011 |

Olen pitänyt totuutena, että lihakset kroppaa liikuttaa. Mutta sormia liikuttaakin lihakset käsivarressa. Kiva vielä oppia tällaisia perustotuuksia aikuisenakin. Olenko nyt ihan idiootti, kun en tätä tiennyt?

Niin, ja tajusin vasta vähän aikaa sitten, mistä se termi californication tulee. Jos ketään kiinnostaa, kerron teoriani.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun peukalossa lihas on. Muissa ei sitten vissiin?

Vierailija
2/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n väittämä ei voi pitää paikkaansa.

Lapseni peukalo ei liikkunut lainkaan ja siihen siirrettiin etusormesta lihas

Nyt pystyy käyttämään pinsettiotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettavimman tiedon kehto :D

Vierailija
5/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, Wikipedia Luotettavimman tiedon kehto :D

Ei itse ehdi ja koska sinua asia huvittaa noinkin paljon, että varmaankin tiedät mistä etsiä.

Vierailija
6/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä oppiikin.

Vierailija
7/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että qi näkyy youtubesta, kiitos!

Vierailija
8/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sormissa karvannostajalihakset!

Vierailija
9/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun peukalosta katkesi koukistajalihas. Kuinkahan ne onnistuivat leikkaamaan ja korjaamaan sen kun ei sitä olekkaan?!

Koska itse lihas ei ole peukalossa vaan kämmenessä.

Vierailija
10/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että qi näkyy youtubesta, kiitos!

Niin että suosittelen.

Vierailija
11/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt totuutena, että lihakset kroppaa liikuttaa. Mutta sormia liikuttaakin lihakset käsivarressa. Kiva vielä oppia tällaisia perustotuuksia aikuisenakin. Olenko nyt ihan idiootti, kun en tätä tiennyt?

Niin, ja tajusin vasta vähän aikaa sitten, mistä se termi californication tulee. Jos ketään kiinnostaa, kerron teoriani.

Vierailija
12/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin peukalonhanka on lihasta!

Fornicate on tehdä huorin. Ja ilmeisesti David Duchovny tekee huorin Kaliforniassa :D

Vierailija
13/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tosiaan oppii, kun vanhaksi tulee.

Vierailija
14/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta vihan hedelmätkin kertoo ?

Vierailija
15/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne muuten liikkuisi lainkaan. Mutta lihakset tosiaan lähtevät käsivarresta ja päättyvät sormenpäihin. Se tarvara sormen ympärillä on jännettä, joka tietenkin on osa lihasta.

Vierailija
16/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

o

Mutta joo, tuo fornication on tosiaan huorintekemistä ja Kaliforniassahan sitä Mr. Moody eli ihanainen herra Duchovny harrastaa.

Niin, en jaksa googlailla, mutta eikö tuossa peukalossa ole lihas? Se jännittyy yms. Paitsi mun kaverilta puuttuu se, ja samoin peukalon nivelet kokonaan. Onneksi vain oikeasta kädestä ja hän on vasuri.

-ap.

Ja joo, jonkun mielestä varmaan maailman turhin aloitus, mutta joskus sitä vain tulee sellainen olo, että hei, tietääkä kaikki tämän paitsi minä...

Vierailija
17/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä mitä pitää perusasiana. Mitä tuolla tiedolla sormia liikuttavien lihasten sijainnista elämässä tekee?

Kerro ihmeessä teoriasi californication termistä.

Vierailija
18/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tavallaan kämmenen puolella ja sormessa ei isompia lihaksia ole...

Mr. Moodyn kohdalla selityksesi on varmaan suunnilleen se mitä on haettu, lähinnä Red Hot Chili Peppersin albumin nimen mukaan. ko. sarja on muutenkin täynnä viittauksia pop ja rock musiikkiin, Moodyn kirjojen nimet sarjassa on klassikkobiisejä yms.

Red Hot Chili Peppersin biisin teksti kertoo Hollywoodin varjopuolista. Ennen tätä biisiä sanaleikki californication on tarkoittanut varsinkin etelä-kalifornian gryndereiden ohjaamaa kaavoituspolitiikkaa jota muualla on vastustettu ja pidetty raiskaamisena.

Sarjan teemassa seksin lisäksi californication viittaa siihen kun New Yorkilainen intellektuellikirjailija Moody on huorannut itsensä filmisopimuksella ja tuhonnut uransa jääden yhden menestyskirjan ihmeeksi.

Vierailija
19/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs muuta tiedät?

Vierailija
20/27 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuosta Vihan hedelmistä mä olen ihan pihalla. Siis John Steinbeckin romaani 1930-luvun pula-ajasta USAssa. Miten se liittyy kalifornikaatioon tai sormien lihaksettomuuteen? Köyhät lähti leveämmän leivän perässä kohti Kaliforniaa? Valaiskaa mua!