Mitä opin Irlannissa
Irlantilainen filosifia (huolehtimisesta/huolestumisesta), voisi moni täällä, allekirjoittanut mukaan lukien :), ottaa oppia).
Se menee näin (oma käännös):
Sinun pitää huoleshtia vain kahdesta asiasta, joko olet terve tai sitten sairas.
Jos olet terve, ei tarvitse huolestua.
Jos olet sairas, sinun pitää huolehtia vain siitä parannutko vai kuoletko.
Jos parannut, ei tarvitse huolestua.
Jos kuolet, sinun pitää huolehtia vain siitä, päädytkö Taivaaseen vai Helvettiin.
Jos päädyt taivaaseen, ei tarvitse huolestua.
Jos taas päädyt Helvettiin, sinulla on liian kiire kätellä ystäviäsi, ettet ehdi huolestua.
Miksi siis huolestua lainkaan?
Kommentit (8)
Ei ihme että maanne on konkurssissa. Yrittäkää keskittyä jatkossa oleelliseen
Kun ei siellä ole kavereita
Siellä on loput kaverit ja perhe, näin mulle selitti Galwaylaisen pubin baarimikko kun kysyin ihan samaa :)
Siellä on loput kaverit ja perhe, näin mulle selitti Galwaylaisen pubin baarimikko kun kysyin ihan samaa :)
Ei ihme että maanne on konkurssissa. Yrittäkää keskittyä jatkossa oleelliseen
Ei Suomi ole konkurssissa, olen ihan supisuomalainen, joka vietti jonkin aikaa Irlannissa :P
Saisivat muuten suomalaiset ottaa oppia irkkujen rentoudesta (ei näy joka paikassa, mutta näkyy esim juuri Galwayssa ja Aran-saarilla).
Olipa typerä teksti Ei ihme että maanne on konkurssissa. Yrittäkää keskittyä jatkossa oleelliseen
Mulla on ilouutinen just sulle! Noi piinaavat PMS-oireet eivät kestä ikuisesti.
(En ole koskaan Irlannissa käynyt, mutta Kiukkuisen Ämmän tunnistan heti.)
sietäisi kyllä "huolehtia", tuskin siellä on menossa mitkään kivat megabailut ryyppäyksineen yms. vaan tuskaa ja ahdistusta ja se lienee oikeasti pelkästään paha paikka.
sietäisi kyllä "huolehtia", tuskin siellä on menossa mitkään kivat megabailut ryyppäyksineen yms. vaan tuskaa ja ahdistusta ja se lienee oikeasti pelkästään paha paikka.
Irkut ovat muuten kristittyjä, siellä on joka kyläpahasessakin kaksi asiaa aina: pubi ja kirkko. Erona suomalaisiin krisittyihin on se, että he eivät joutuneet luopumaan alkuperäisestä uskonnollisuudestaan samassa määrin kuin täällä. Kelttiläinen alkuperä on sujuvasti yhdistettynä kristinuskon opetuksiin.