Mihin maahan/kohteeseen et koskaan matkustaisi? Ja miksi?
Kommentit (131)
No tietenkään en menisi maahan jossa on sotatila tai jokin katastrofi meneillään mutta en sano etten voisi ikinä niihin mennä. Minua kiinnostavat kaikki maat ja kulttuurit. Ehkä vähiten kiinnostavat aurinkorannat esim kanaria, bulgarian rannat ym. Bulgariassa olen kyllä ollut muualla ja se on hieno maa täynnä paljon nähtävää ja historiaa (esim sofia ja plovdiv). Mutta kyllä kanariallekin voisin mennä esim patikoimaan. Haluan siis matkoilla nähdä muutakin kuin uima-altaan, hiekkarannan ja rantabaarin. Ei silti tarvitse olla kulttuuria tai museoita, esim thaimaassa on upeaa luontoa patikoitavaksi jos vaivautuu turistirantojen ulkopuolelle.
En myöskään lähtisi minnekään, jossa ei voisi tutkia ympäristöä rauhassa, vaan olísi jumiteltava jossain aidatussa hotellikompleksissa muiden länsimaalaisten kanssa. Esim. Mauritius olisi tuollainen kauhukohde.
Eikä Afrikan maat. Lähinnä surkea terveydenhoito näissä maissa arvelluttaa. Haluan matkustaa maahan, jossa infra on kunnossa.
Myönnetään, että olen turvallisuushakuinen, mutta ei kiinnosta tuoda jotakin ameebaa tai malariaa tuliaisiksi. Ei matkailu ole sen arvoista huvia, että riskeeraisin terveyteni ehdoin tahdoin. Voihan se terveys mennä Suomessakin, tiedetään.
En voi sietää afrikkalaisia enkä muslimeja, joten mielummin matkustelen muualla. Kaipaan lomalta muutenkin rentoutumista ja turvallisuutta, joten minulle sopii paremmin turvalliset lökökohteet ja Euroopan ja Amerikan kaupunkikohteet. Tulin viime viikolla tuolta, olin tuossa samassa paikassa uimassa, joka on kuvassa :)
http://www.travelinthailand.org/wp-content/uploads/2010/02/thailand_phi…
En myöskään lähtisi minnekään, jossa ei voisi tutkia ympäristöä rauhassa, vaan olísi jumiteltava jossain aidatussa hotellikompleksissa muiden länsimaalaisten kanssa. Esim. Mauritius olisi tuollainen kauhukohde.
Ei ymmärrä
Afganistan, Pakistan, Nigeria ja Norsunluurannikko. Tarviiko syytä sanoa?
Nigeriassa, Pakistanissa ja Norsunluurannikolla muutamia kertoja käyneenä.
Olen viettänyt nuorena monta kuukautta Intiassa. Enkä allekirjoita tätä. Intia on ihmeellinen, mutta niin on muukin maailma.
En ole varma kestäisinkö tätä nykyä enää sitä käsittämätöntä köyhyyttä ja kurjuutta, erityisesti niitä kerjäläislapsia. Omien lasten saaminen herkisti sellaisille asioille niin kovasti.
Ehkä saattaisin edelleen kestää käydä jossain Keralassa - se oli ainakin vuosia sitten verrattaen hyvinvoivaa aluetta - mutta sitten se jatkuva vatsataudin riski... Ei, kyllä Intia on sellainen asia johon ihmisellä täytyy olla intohimo ja aika tavalla sietokykyä.
missä joku siveyspoliisi voi tulla kepittämään, jos kävelee ulkona lyhythihaisessa t-paidassa ja sortseissa.
En mihinkään, missä joku siveyspoliisi voi tulla kepittämään, jos kävelee ulkona lyhythihaisessa t-paidassa ja sortseissa.
Ihmiset matkustaa köyhiin maihin, Afrikkaan, Intiaaan jne, jotta voisivat tuntea itsensä edes kerran joksikin suhteesssa muihin.
Etelä ja keski amerikkakin hiinä ja hiinä
Ihmiset matkustaa köyhiin maihin, Afrikkaan, Intiaaan jne, jotta voisivat tuntea itsensä edes kerran joksikin suhteesssa muihin.
Minä ainakin olen matkustanut Afrikan maihin, koska siellä olo tuntuu kuin olisin kotona. Eipä ole tullut mieleen vertailla itseäni toisiin jotenkin parempana?! Hah!
Mun tuurilla joutusin kuiteskin tullissa jumiin jostain syystä ja parin päivän kuulustelujen jälkeen, joihin en sais edes englannin kielistä tulkkia, löytäsin itteni vankilasta jossa joutusin heti alinpaan kastiin koska vartijat on varastanut kaiken omaisuuteni,siis sen mitä tullivirkailijat jätti ottamatta.Kuukaus myöhemmin tulis joku vapaaehtoisoikeusapulainen sanomaan et oikeudenkäynti on syyskuussa 2014 jolloin saan todennäköisesti 30vuoden kakun huumeiden salakuljetuksesta(joita mulla ei ollut)
ellen maksa pimeänä jotain käsittämätöntä summaa heti poliisipomolle joka päästää yöllä salaa pois ja karkotuksen yhteydessä maininta ettei saa ikinä tulla Malesiaan kuolemanrangaistuksen uhalla.
Ei ymmärrä
Itse ihan tykkäsin paikasta (en ole siis tuo kirjoittaja), mutta siellä kyllä aika pitkälle ollaan niillä hotellialueilla. Siellä ulkopuolella yksinkertaisesti ei ole oikein mitään nähtävää, ne muutamat on nopeasti katsottu... Mutta mulle itselleni se sopii löhölomailuun :). Mutta noin sinänsä olen kyllä samaa mieltä, että miksi ihmeessä sinne hotellikomplekssiin pitäisi jumittua, kyllähän yleensä sitä näkemistä siellä ympärillä on (Mauritius ei vaan niihin kuulu, kuten ei kyllä Malediivitkaan, mutta niihin yleensä mennäänkin vaan nauttimaan maisemista ja löhöilemään, ei nähtävyyksiä katselemaan). Sama juttu on muuten se, että moni aina sanoo all inclusive-lomista, että sitten JOUTUU olemaan siellä hotellilla ja syömään VAIN siellä hotellilla. Eihän se niin ole, kyllähän sitä silti voi samalla tavalla katsella ja ihmetellä ympäristöään :).
Minä ainakin olen matkustanut Afrikan maihin, koska siellä olo tuntuu kuin olisin kotona. Eipä ole tullut mieleen vertailla itseäni toisiin jotenkin parempana?! Hah!
Miksi sitten matkustat sinne, voistihan olla kotonakin kotona.
Työkaveri oli joulunajan Gambiassa ja oli todella pettynyt, koska turisteille varatulta hotelli/biitsialueelta ei saanut poiketa minnekään itsekseen. Aina piti olla paikallinen opas ja aseistettu vartija mukana. Ja ne valmiiksi järjestetyt retket oli sitten ihan sellaisia muovitoureja, joilla mennään katsomaan "aitojen" paikallisten "aitoa" elämää.
Sama pätee Turkin ja Thaimaan moniin lomakohteisiin, mitä olen tuttavien matkoista kuullut. Esim. Thaimaan-kävijät esittelevät valokuvissa, miten ruokkivat jossain turistipuistossa tiikerinpentuja tuttipullosta ja miten ovat käyneet jossain museoalueella, jonne on muovista rakennettu muka paikallisia perinteisiä taloja ja jossa thaitytöt sipsuttaa paikallisissa kansallispuvuissa.
Ja kun kysyy, että millaistas sitten siellä oli, missä ne thaimaalaiset itse asuu, elää ja työskentelee, onkos sulla siitä kuvia, niin katsovat haavi auki, että täh, ei kai me sinne menty, siellähän on ihan kamalaa.
En halua mennä paikkoihin, jossa viinapullo maksaa euron ja paikalliset on niiiiin ystävällisiä, kun palvelevat länsimaalaisia jossain hulppeassa hotellissa ja itse asuvat läävässä, jossa ei ole edes sisävessaa.
Inhoan sitä ihmisten asennetta, että kun siellä Intiassa/Thaimaassa on niin HALPAA. Me ostetaan joka päivä uudet t-paidat ja heitetään ne sitten roskiin, eihän niitä kannata pestä, kun uudet saa niin halvalla. Ja kato, tämäkin suloinen poju aurinkorasvasi mut joka aamu.... ÄLLÖÄ!
Mulla on kyllä varaa maksaa palveluista ja tuotteista, joita haluan, Suomen hinnat. Ja olisi reilua, että sama palkka maksettaisiin noille thaimaalaisillekin tai minkä muun maalaisille tahansa, mitä Suomessa kyseisestä työstä maksetaan. Tuntuu pahalta, että täältä keski- ja pienituloiset lähtee sinne öykkäröimään ja leikkimään rikasta.
Nytkin yhdet tuttavat on lähdössä kahdeksi kuukaudeksi Thaimaahan. Kun sieltä kuulemma vuokraa hulppeamman asunnon kuin heillä on kotina vain murto-osalla Suomen vuokratasosta. Eivät todellakaan lähde Thaimaahan arvostamaan maan ainutlaatuista kulttuuria ja luontoa tai oppimaan jotain enemmän maailmasta. Vaan ihan vaan, koska siellä on kerta niin halpaa.
Minä ainakin olen matkustanut Afrikan maihin, koska siellä olo tuntuu kuin olisin kotona. Eipä ole tullut mieleen vertailla itseäni toisiin jotenkin parempana?! Hah!Miksi sitten matkustat sinne, voistihan olla kotonakin kotona.
Omasta tuttavapiiristäni voin sen verran kertoa, että Afrikan matkaajiin sopii läytännössä jokaiseen pari tuntomerkkiä. Huono itsetunto, ehkä hapsuinen ulkonäkö ja vieläpä halu saada mustaa miestä. Minulla on kolme tuttua ja jokainen matkustelee Gambiaan jne ja ei ne mitään lasten reissuja ole. Kukaan heistä tuskin saa miestä Suomessa ikinä eikä mitään positiivista huomiota koskaan, joten ovat jääneet siihen huomioon koukkuun mitä Afrikassa valkoihoinen nainen saa, näyttäväthän he paikallisten silmissä liikkuvilta rahapossuilta :) Eri asia on sitten nämä, jotka lähtevät sinne parin viikon safareille asumaan teltoissa jne.
ja Intia on yksi niitä, Thaimaa toinen. Onneksi maailma on täynnä maita, jotka kiinnostaa! Jokainen varmasti menee sinne mistä tykkää, siihen ei kenelläkään muulla ole nokan kopauttamista. Maailmassa ei ole yhtä ainoaa oikeaa mielipidettä.