Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin maahan/kohteeseen et koskaan matkustaisi? Ja miksi?

Vierailija
13.01.2011 |

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri oli joulunajan Gambiassa ja oli todella pettynyt, koska turisteille varatulta hotelli/biitsialueelta ei saanut poiketa minnekään itsekseen. Aina piti olla paikallinen opas ja aseistettu vartija mukana. Ja ne valmiiksi järjestetyt retket oli sitten ihan sellaisia muovitoureja, joilla mennään katsomaan "aitojen" paikallisten "aitoa" elämää.

Sama pätee Turkin ja Thaimaan moniin lomakohteisiin, mitä olen tuttavien matkoista kuullut. Esim. Thaimaan-kävijät esittelevät valokuvissa, miten ruokkivat jossain turistipuistossa tiikerinpentuja tuttipullosta ja miten ovat käyneet jossain museoalueella, jonne on muovista rakennettu muka paikallisia perinteisiä taloja ja jossa thaitytöt sipsuttaa paikallisissa kansallispuvuissa.

Ja kun kysyy, että millaistas sitten siellä oli, missä ne thaimaalaiset itse asuu, elää ja työskentelee, onkos sulla siitä kuvia, niin katsovat haavi auki, että täh, ei kai me sinne menty, siellähän on ihan kamalaa.

En halua mennä paikkoihin, jossa viinapullo maksaa euron ja paikalliset on niiiiin ystävällisiä, kun palvelevat länsimaalaisia jossain hulppeassa hotellissa ja itse asuvat läävässä, jossa ei ole edes sisävessaa.

Inhoan sitä ihmisten asennetta, että kun siellä Intiassa/Thaimaassa on niin HALPAA. Me ostetaan joka päivä uudet t-paidat ja heitetään ne sitten roskiin, eihän niitä kannata pestä, kun uudet saa niin halvalla. Ja kato, tämäkin suloinen poju aurinkorasvasi mut joka aamu.... ÄLLÖÄ!

Mulla on kyllä varaa maksaa palveluista ja tuotteista, joita haluan, Suomen hinnat. Ja olisi reilua, että sama palkka maksettaisiin noille thaimaalaisillekin tai minkä muun maalaisille tahansa, mitä Suomessa kyseisestä työstä maksetaan. Tuntuu pahalta, että täältä keski- ja pienituloiset lähtee sinne öykkäröimään ja leikkimään rikasta.

Nytkin yhdet tuttavat on lähdössä kahdeksi kuukaudeksi Thaimaahan. Kun sieltä kuulemma vuokraa hulppeamman asunnon kuin heillä on kotina vain murto-osalla Suomen vuokratasosta. Eivät todellakaan lähde Thaimaahan arvostamaan maan ainutlaatuista kulttuuria ja luontoa tai oppimaan jotain enemmän maailmasta. Vaan ihan vaan, koska siellä on kerta niin halpaa.

Huonontaako se jotenkin lomaa tai kohdetta, jos kauniissa ympäristössä voit asua vaikka 5 huoneen omakotitalossa, jossa on 3 kylppäriä ja oma uima-allas jne samalla rahalla mitä Suomessa maksat jostain Helsingin lähiökolmiosta? Samalla voit käydä pelaamassa golffia, maata rananlla ja nauttia ruoteita hedelmiä ja terveellistä ruokaa. Thaimaa on niin iso maa, että sinne mahtuu jos jotakin, pelkästään Bangkokissa on enemmän miljonäärejä kuin koko Suomessa ja jokaiselle jotakin. Thaimaata arvostelee yleensä ne, jotka siellä eivät ole koskaan käyneet, sitä palvelun laatua on vaikea Eurooppalaisena tajuta. No minullakin oli kyllä ennakkoluuloja, mutta kun siellä parina vuonna ollaan kk oltu niin mieli on kummasti muuttunut. Nyt säästämme sinne eläketaloa :)

Vierailija
42/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi en haluaisi itselleni malariaa tai muuta inhottavaa matkustajan tautia (näitä on vakavampia ja vähemmän vakavia). Nämä rajoittaa matkustelua vähän, vaikka matalan malariariskin alueella olen kertaalleen ollut (siellä ei lääkitystä tarvinnut).

Afrikkaan en maanosana tunne omakseni (kerran olen pohjoisosassa ollut, joka nyt ei oikeastaan edes ole oikeaa Afrikkaa). Samoin kaikkein kostein ja kuumin Aasia jää väliin (kaakkoinen kolkka + Intia (myös taudit)).

Etelä- ja Väli-Amerikassakin on monta paikkaa, johon minua ei saisi (paitsi jonkun hyvän oppaan kanssa, joka tuntisi paikalliset olot ja johon luottaisin). Samalla reunaehdolla jäisi myös Venäjän tietyt osat ja siitä itsenäistyneet valtiot käymättä.

Olen siis varsin varovainen ja konservatiivinen matkaaja, jolle riittää ihan nämä länsimaiset tavalliset matkakohteet :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään ei kiinnosta Etelä-Afrikka (liian vaarallinen), tai mitkään sellaiset paikat joissa on iso riski sairastua vakavasti. Niinkuin vaikka malariaan, tai ihan vaan kunnon vatsatautiin.

Euroopassa ei kiinnosta entisen Jugoslavian alue, eikä Itä-Eurooppa (jossa olen kyllä käynyt) eikä Puola.

Rantakohteista ei kiinnosta Thaimaa. En pidä ihmisistä ja elämäntavoista ja paikan maineesta.

Islantiinkaan en lähtisi, tylsä paikka varmaan. Madeiralle ei minua myöskään saa.

Vierailija
44/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää afrikkalaisia enkä muslimeja, joten mielummin matkustelen muualla. Kaipaan lomalta muutenkin rentoutumista ja turvallisuutta, joten minulle sopii paremmin turvalliset lökökohteet ja Euroopan ja Amerikan kaupunkikohteet. Tulin viime viikolla tuolta, olin tuossa samassa paikassa uimassa, joka on kuvassa :)

<a href="http://www.travelinthailand.org/wp-content/uploads/2010/02/thailand_phi…" alt="http://www.travelinthailand.org/wp-content/uploads/2010/02/thailand_phi…">http://www.travelinthailand.org/wp-content/uploads/2010/02/thailand_phi…;

Hienolta näyttää, mitä tuli loma maksamaan?

Vierailija
45/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma kestäisinkö tätä nykyä enää sitä käsittämätöntä köyhyyttä ja kurjuutta, erityisesti niitä kerjäläislapsia. Omien lasten saaminen herkisti sellaisille asioille niin kovasti.

on suurin syy miksi moni kohde jää minulta väliin! Mun mielenterveys ei oikeasti kestäisi mitään kurjuutta ja katulapsia. Vaikka siinä ympärillä olisi kuinka upeita paikkoja!

Vierailija
46/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaan. Olen matkustellut Intian lähistöllä ja Aasiassa muuten paljon, viihtynyt hyvin. Mutta Intia oli ällöttävä, sinne en kovin helposti toista kertaa lähtisi! Ainakaan turistikohteiden ulkopuolelle

Koitin etsiä kuvia jotka olisivat kuvanneet sitä hyvin, lähinnä ehkä nämä (VAROITUS: EI HERKKÄVATSAISILLE/HERKKÄHERMOISILLE): http://www.chinasmack.com/2010/pictures/filthy-india-photos-chinese-net…

Toki maassa maan tavalla, mutta pysyn sitten mieluummin muissa maissa.

Vierailija
47/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi enää Saksaan. Että on tylsä maa.

Vierailija
48/131 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpuuden perässä juoksevia juntteja. Rantalomaa voi viettää lähempäånäkin.

Vierailija
49/131 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallista elämää katselemassa. Kiertelet kylissä katselemassa kun ihmiset yrittävät selvityä ja hankkia ruokaa yhdessä maailman köyhimmistä maista. Saatko jotain perverssiä tyydytystä kun näet itseäsi köyhempiä kamppailemassa elämästään?

"Voi voi, siellä ne savimajoissa näkee nälkää!!" Tai sitten ei...Juuri tuollaisten takia, viihdyn paremmin kaukana Suomesta! Sairasta ylemmyyden tunnetta heti tilaisuuden tullen!

Osaathan tuntea siperialaisiakin kohtaan. Onko afrikkalaiset sillät tavalla lapsen asemassa, että heitä ei saa arvostella, siperialaisia kyllä saa haukkua juopoiksi ja vaikka miksi.

Vierailija
50/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset matkustaa köyhiin maihin, Afrikkaan, Intiaaan jne, jotta voisivat tuntea itsensä edes kerran joksikin suhteesssa muihin.

Minä ainakin olen matkustanut Afrikan maihin, koska siellä olo tuntuu kuin olisin kotona. Eipä ole tullut mieleen vertailla itseäni toisiin jotenkin parempana?! Hah!

Miksi sitten matkustat sinne, voistihan olla kotonakin kotona.

Omasta tuttavapiiristäni voin sen verran kertoa, että Afrikan matkaajiin sopii läytännössä jokaiseen pari tuntomerkkiä. Huono itsetunto, ehkä hapsuinen ulkonäkö ja vieläpä halu saada mustaa miestä. Minulla on kolme tuttua ja jokainen matkustelee Gambiaan jne ja ei ne mitään lasten reissuja ole. Kukaan heistä tuskin saa miestä Suomessa ikinä eikä mitään positiivista huomiota koskaan, joten ovat jääneet siihen huomioon koukkuun mitä Afrikassa valkoihoinen nainen saa, näyttäväthän he paikallisten silmissä liikkuvilta rahapossuilta :) Eri asia on sitten nämä, jotka lähtevät sinne parin viikon safareille asumaan teltoissa jne.

Mies on jo, enkä oikein tiedä, mikä tuo hapsuinen ulkonäkö on?! Töihin kuteinkin kelpaan jakkupuku päällä, ehkä se onnistuu hapsuiseltakin! Safarit ei kiinnosta, sukulaisia ja ystäviä siellä tapaillaan, juhlitaan, relataan ja asutaan hieman tavallisemmassa majouituksessa kuin teltassa. Millähän tavoin tuo safari-matkailu on "parempaa" kuin muuten tavallisesta elämästä rennosti nauttiminen siellä päin? Ai niin, nehän on tietty pelkkiä seksimatkoja! Kuten kaikki Thaimaan matkat suomalaisille miehille! ;)

Vierailija
51/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä matkustelisi mihinkään muuallekaan, koska ei kiinosta, paitsi kotimaassa.

Vierailija
52/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä matkustelisi mihinkään muuallekaan, koska ei kiinosta, paitsi kotimaassa.

Vierailija
53/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri oli joulunajan Gambiassa ja oli todella pettynyt, koska turisteille varatulta hotelli/biitsialueelta ei saanut poiketa minnekään itsekseen. Aina piti olla paikallinen opas ja aseistettu vartija mukana. Ja ne valmiiksi järjestetyt retket oli sitten ihan sellaisia muovitoureja, joilla mennään katsomaan "aitojen" paikallisten "aitoa" elämää.

.

Tuossa on kyllä ihan työkaverisi itse mokannut!

Ei saanut poiketa itsekseen minnekään? Opas tai vartija mukana?! Tuo on kyllä täyttä puppua. Missään muualla Afrikassa en ole tuntenut oloa niin turvalliseksi kuin siellä, oli yö tai päivä!

T. Monesti yksin Gambiassa matkustellut vaalea nainen

Vierailija
54/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on jo, enkä oikein tiedä, mikä tuo hapsuinen ulkonäkö on?! Töihin kuteinkin kelpaan jakkupuku päällä, ehkä se onnistuu hapsuiseltakin! Safarit ei kiinnosta, sukulaisia ja ystäviä siellä tapaillaan, juhlitaan, relataan ja asutaan hieman tavallisemmassa majouituksessa kuin teltassa. Millähän tavoin tuo safari-matkailu on "parempaa" kuin muuten tavallisesta elämästä rennosti nauttiminen siellä päin? Ai niin, nehän on tietty pelkkiä seksimatkoja! Kuten kaikki Thaimaan matkat suomalaisille miehille! ;)

Sulla sukulaisia Afrikassa?

Vierailija
55/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisiassa ja sinne en enää ikinä halua mennä. Toinen valtava pettymys oli Thaimaa. Enemmän on kuitenkin maita joihin palaisin vaikka heti takaisin (esim. Vietnam).

Vierailija
56/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi luulenpa, että käsitämme asian eri tavoin. Minulle "perhe" on muutakin kuin vain ydinperhe. ;)

Vierailija
57/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

T. Monesti yksin Gambiassa matkustellut vaalea nainen

Gambia on nähty ihan taatusti yhdellä matkalla. Kerropa kaikki Gambian nähtävyydet joita et ensimmäisellä matkalla ehdi kiertää

Vierailija
58/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi luulenpa, että käsitämme asian eri tavoin. Minulle "perhe" on muutakin kuin vain ydinperhe. ;)

Häpeätkö kertoa afrikkalaisista juuristasi.

Vierailija
59/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kunnioittaa sharialakia, joten jättäydyn pois sellaisista maista, joissa sitä noudatetaan.

Lisäksi sotaa käyvät maat kierrän kaukaa.

Vierailija
60/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi kannattaa Arabiemiraatteja tai muita vastaavia, eli esim. Dubai ei kiinnosta, koska näin yhden dokumentin rakennustyöläisistä siellä. Dubain loisto ei ole kotoisinn pelkästään sheikkien rikkauksista, vaan myös köyhien intialaisten työläisten selkänahasta revitty.

Kyllähän sortoa tapahtuu varmaan kaikissa hiemankin köyhemmissä maissa, Thaimaassa varsinkin prostituutio ällöttää.... Kambodza on tietääkseni vielä pahempi lapsiprostituution suhteen kuin Thaimaa... Thaimaa oli kyllä niin ihana lomakohde, että sinne haluan joka tapauksessa uudelleen!