Millaisissa paikoissa olet käynyt ns. omatoimimatkoilla,
joissa ei paljon suomalaisia tai muita ulkomaalaisia ole näkynyt?
Kommentit (32)
Lontoo, Pariisi, Jordania, Budapest
ja 5 päivää Amsterdamissa kahteen otteeseen.
Kuubassa, Marokossa, Japanissa, Koreassa. Tai no Kuubassa ja Marokossa näki kyllä ulkomaalaisia.
Lontoo, Dublin, Riika, Praha.
tokihan noissa turisteja piisaa, mutta niihin on riittävä etäisyys tuollaisissa vilkkaammissa kaupungeissa.
Hemmetisti niissä oli ulkomaalaisia ja turisteja..
Tero
joka paikassa nykyään. Mutta jossain kaupunkilomalla pienemmässä kohteessa heihin ei ehkä ihan koko ajan törmää. Oikeastaan ainoat paikat joissa turisteja itse olen nähnyt hyvin vähän on Kiina (poislukien Peking ja Shanghai) sekä Kenia.
tarkoitan tietysti länsimaalaisia turisteja, paikallisiahan en edes oikein erottaisi.
joka paikassa nykyään. Mutta jossain kaupunkilomalla pienemmässä kohteessa heihin ei ehkä ihan koko ajan törmää. Oikeastaan ainoat paikat joissa turisteja itse olen nähnyt hyvin vähän on Kiina (poislukien Peking ja Shanghai) sekä Kenia.
nyt ihan autiota paikka ole tullut nähtyä, aina niissä joku "ulkomaalainen" on ollut :). En tiedä oliko turisteja kuitenkaan...
Meidän lisäksi. Omatoimisesti matkattu Irlantiin monta kertaa, Saksaan, Bermudalle, Etelä-Afrikkaan.
Karibialla ei ollut ketään muita turisteja, vain minä, mies ja henkilökunta.
pohjoisosassa ei juuri turisteja näkynyt. Tosin yhteen suomalaiseen pariskuntaan törmättiin sielläkin. Olimme josssain keskellä ei mitään kun edessä olevasta vuokra-autosta tuli mies autollemme. Olivat huomanneet automme FIN-laatat ja tulivat moikkaamaan. =o)
Roomassa, Münchenissa, Wienissä, Singaporessa, Phuketissa, Kuala Lumpurissa, Nizzassa, Monacossa, Pariisissa...
Ja kyllähän suomalaisiin törmää, vähemmän Malesiassa
Olen ollut omatoimimatkalla esimerkiksi Viron eteläosissa, Englannin pohjoisosissa, Yhdysvalloissa New Yorkissa, Washingtonissa ja Nashvillessä, Japanissa Tokion lähistöllä, Teneriffalla Puerto de la Cruzissa.
Vähiten turisteja oli Japanin maaseudulla,jossa länsimaalaisia oikeasti tuijotettiin vihamielisesti, osoitettiin sormella ja tönittiin junassa.
kun siellä oltiin 90-luvun lopulla. Omatoimimatkailua harrastetaan paljon, mutta kyllä usein joku suomalainen vastaan aina jossain kävelee..
Joskus olisi kyllä mukava sekin kokea. Mutta kaikki mun matkat ovat olleet ihan omatoimisia. Ja kuten muutkin sanovat, niin sellaista paikkaa ei juuri olekaan, missä ei muitakin turisteja tai ulkomaalaisia olisi ollut. Vaikka on käyty yksityiskodeissa ulkomailla, niin on siellä joku muukin ulkomaalainen joskus ollut.
Euroopassa on nää matkailut olleet, Saksassa, Englannissa, Ranskassa, Sveitsissä, Hollannissa. Pohjoismaissa ja Venäjällä ollaan oltu vähän isommalla porukalla, joten se jo lähtentelee ryhmämatkaa, vaikka joku meidän porukasta on aina ollut kuitenkin se matkan järjestäjä, mitään firmoja ei näissäkään olla käytetty.
olen ollut kahta lukuunottamatta (rantaloma Egypti ja lasketteluloma Bulgariassa) kaikilla reissuillani. Muita turisteja on ollut kyllä kaikkialla, mutta en ole suomalaisia näillä reissuillani mitenkään häiritsevästi nähnyt, aina jonkun mutta ei laumoittain. vähiten suomalaisia näkyi ehkä yhdellä thaimaan reissulla joka oli huhti-toukokuussa jolloin sinne ei tehdä niin paljon pakettimatkoja suomesta. Paikkoja joissa olen omatoimisesti käynyt: thaimaa kahdesti, englannissa kierrellyt paljonkin useaan otteeseen, saksassa ja hollannissa autoillen ristiin rastiin, samoin ruotsissa ja tanskassa. kaupunkilomia mm dublin, praha, rooma, berliini, varsova, budapest, köpis. Omatoimisia laskettelureissuja ranskan alpeille ja ruotsiin. Minusta on paljon mukavampi mennä omatoimisesti, on vapaus kulkea eikä ole laumaan sidottu. Ja onhan se halvempaakin. Lisäksi voi valita sellaisen hotellin jota eivät suomalaiset matkanjärjestäjät käytä niin saa olla rauhassa maanmiehistä.
mutta kyllä niissä tietty suomalaisia näkyy. Yleensä kyllä valitaan 5 tähden hotelli, niissä näkyy vähemmän suomalaisia. Kaukomatkat mennään yleensä pakettimatkalla, ihan suorien lentojen vuoksi. Inhoan välilaskuja ja lentokentillä notkumista. Silloinkin valitaan se paras hotelli niin saa olla suht rauhassa suomalaisilta. Ei kyllä siinä mitään, ei mua sinänsä suomalaiset häiritse ulkomailla, kunhan niitä ei ole ihan tungokseen asti.
Norjassa ja Amsterdamissa :)