Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Työmarkkinatuesta
13.01.2011 |
Hei. Olisko jollain tietoa, saako työmarkkinatukea ja kodinhoidontukea samaan aikaan? Työmarkkinatukea saisin työvoimapoliittisen koulun takia, jolloin esim. Puolisonkaan tuloja ei katsota kun kyse on työllistymistä edistävästä jutusta. Lapsi hoidettaisiin osin itse, ja osin sukulaisvoimin, ei siis kunnalliseen. Jolloinka kodinhoidon tuki mahdollinen. Käytännössä kai saa päällekkäin, mutta jostain olen ymmärtänyt, että ne "vähentää toinen toisiaan" jotenperiaatteessa ei kai ole järkeä hakea edes molempia, vaan vain toista, kun kuitenkin tulos on plusmiinus nolla.. Vai miten on?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Tulta löytyi tietoa:
"Työmarkkinatuesta vähennetään esim. työnhakijan saama lasten kotihoidon tuki."
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/130608120334ML
Itselläni vähän samankaltainen ongelma. En saa näistä yhtään tolkkua ja yritän ymmärtää kun tulee pian ajankohtaiseksi.
On isyysrahaa, äitiysrahaa, vanhempainrahaa, hoitovapaa, isäkuukausi, isyysvapaa, äitiysloma, kotihoidontuki (joka muodostuu hoitorahasta, hoitolisäsä ja mahdollisesta kuntalisästä) ja tietenkin lapsilisät ja kaiken päälle työmarkkinatuki, perus- ja ansiopäivärahat. Voisiko joku pistää nämä kaikki minun päässäni järjestykseen, kiitos?
Mitä saa milloinkin, mitkä vaikuttavat mihinkin, missä järjestyksessä on kannattavinta pitää vapaita, vai kannattaako ollenkaan jne.