Mitäs tykkäätte jehovan todistajien maailmanlopun kuvista? Sisältää ahdistavaa aineistoa.
Mm. nämä kuvat koristavat heidän kirjojensa sivuja. Näitä myös itse katselin lapsena, ja pelkäsin joka ukonilman tullen.
http://www.quotes-watchtower.co.uk/armageddon_art.html
Kommentit (14)
Ei minua alkanut ahdistamaan, onneksi. Ikävä jos jotakin ahdistaa. Ja vielä ikävämpi jos ahdistellaan. Kaipa minä olen niin "kovettunut" nähtyäni jotain ahdistavampaa. En edes ikinä linkittäisi sellaisiin sivustoihin joissa on ihan oikeasti todella ahdistavaa materiaalia, niin rankkaa että sitä ei ihan helposti pysty käsittelemään.
kukaan terve aikuinen, ulkopuolinen ota tosissaan, mutta varmaan omia lapsiaan ja hieman henkisesti heikkoja saavat noilla peloteltua.
Itse olen aika herkkä, joten en pysty kattomaan juuri mitään kauhuleffoja tai lukemaan kauhukirjallisuutta....en vain halua pelotella itseäni turhaan, eikä niistä tule hyvä olo!
Tossa on muuten samantyyppinen kaasunaamari mitä käytettiin viimeksi joskus 40-luvulla, jos se ilmentää tulevaa armageddonia niin se armageddon on pahasti myöhässä
todellakaan ahdista vaan huvittaa moinen "taide".
Huomaatteko muuten, että teosten hihhulinaisilla on kaikilla hame päällä?
Kunnollisia helvettikuvaelmia löytyy vaikkapa Hieronymus Boschilta ja William Blakelta, eivätkä ne olleet edes mitään jehova-hihhuleita :)
Ja tuskin noi ketään pelottavat tai "kannustavat" ryhtymään jehovaksi.
normaalijärkiset aikuiset lähinnä nauravaisivat tällaiselle tyhmälle propagandalle ja huonosti piirretyille kuville.
Kertonee jotakin jehovantodistajien yleisestä moraalista, jos pelottelevat lapsiaan tollaisella paskalla.
Rupesi itseäkin hymyilyttämään se kuva, jossa ihmiset hymyili.
että jos he haluavat näillä kuvillaan saada jonkun pelkäämään mahdollista maailmanloppua, niin sitten pitäisi palkata joku oikea taiteilija, jolla on näkemystä, tekemään näitä armageddon-visioita. Eikä jotain tällaista hömelöä, jolla on ollut ehkä seiska kuviksessa.
Noista tulee lähinnä mieleen neuvostoajan kommunismimyönteiset propagandamainokset, joilla aivopestiin tavallista kansaa.
Tässä yksi esimerkki:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Poster32.jpg
maailma ei lopu, vaan pahuus maailmassa, ja kaikki pahat ihmiset, ja etenkin saatana panettelija hävitetään
eihän sinulla ollut hätää,
maapallo pysyy ikuisesti ja kaikki ihmiset ,jotka uskovat jumalaan ja tekevät hänen tahtonsa
eli kyllä tuo on ilo uutinen, et pahuus sairaus, kuolema, kaikki paha sodat nälänhätä, tuho jne
loppuu
minä vallan odotan ja toivon, että tapahtuu mahdollisimman pian,
onhan tää nähty, ettei ihmisistä ole itsestään hallitsemaan ja parantamaan oloja
kaikki vaan pahenee, maapallo on tuhottu, roskattu, saastutettu, ihmiset on entistä itsekkäämpiä, eivät usko jumalaan, saati eläisi hänen oppiensa mukaan
ap hyvä, tälläisessä maailmassako sinä haluat elää ja antaa lastedsikin alää? etkö todellakaan toivo parempaa?
kuten ne pumaskat, joita pari jehovaladya kävi mulle säännöllisesti tuomassa, kunnes kerrostaloomme saatiin numerokoodilla toimiva lukko :)
Niiden tuomissa läpysköissä koti- ja villielämet löhöilivät sulassa sovussa ja ihmiset popsivat omppuja ja muita hedelmiä. No, mikään ravitsemustieteen professori tai dosentti en ole, mutta kun nyt yleensäkin on jotain tietoa siitä, mitä mikäkin laji tarvitsee ruuaksi saadakseen tarviitavat kalorit ja vitamiimit sun muut moskat, niin kyllä se leijona aika todennäköisesti popsisi lounaaksi ne kimpussaan kyöhnäävät ihmispilperoiset. Ja melko harva kuvien mukainen raamikas ja lihaksikas mies pysyisi siinä kunnossa päärynöitä jyrsimällä.
Tai ehkei niiden oikeastaan tarvitsekaan syödä, mene ja tiedä... Aika friikkiä silti.
Ja pelottavin noista ap:n kuvista oli se, jossa oli niitä "valastuneita" kansalaisia... :D
teki itsarin. Oli reilu parikymppinen ihminen ja perheensä Jehovia. Aivan kajahtaneita ja tämän kaverini äiti uhkaili minua Kadotuksella, jos en ota hänen "ystäviään" luokeseni ja ala elää heidän oppiensa mukaisesti....
En enää ihmettele miksi jehovalaiset ovat niin kipeitä :o(