On laiskuutta ja itsekyyttä viedä lapsi hoitoon, jos itse on kotona
Kommentit (35)
Koittasit keksiä jotain uutta ja tuoreempaa, jookos.
Ja syyt ihan yksinkertaiset: kaverisuhteiden ylläpito vaatii myös aikaa eskarin jälkeen ja siinä sivussa pääsee itse helpolla.:)
Ollaan vaan laiskiaisia rauhassa...
lapsi on eskarissa? ja 3 tuntia sen jälkeen hoidossa kun tykkää leikkiä kavereiden kanssa.
olen kotona taaperon kanssa.
mie olen kyllä niin laiska, etten jaksa viedä lasta hoitoon aamulla jos mulla on vapaapäivä :D
Mitäs jos työtön äiti hakee aktiivisesti töitä, käy haastatteluissa, kirjoittaa hakemuksia ja haluaa olla vapaa aloittamaasn työt vaikka heti? Mitäs mieltä ap on kotona opiskelevista vanhemmista jotka vievät lapsen hoitoon?
Ja mitäs ap on minusta mieltä? Olen vuorotyössä, poika hoidossa kolmena päivänä viikossa. Jos vapaapäivä osuu lapsen hoitopäivälle, vien lapsen hoitoon ja saatan vaikka nukkua koko päivän. Tai siivota tai hoitaa asioita.
eli kyseessä on oma sairas maailma,jota pönkitetään viemällä lapset hoitoon.
Mitäs jos työtön äiti hakee aktiivisesti töitä, käy haastatteluissa, kirjoittaa hakemuksia ja haluaa olla vapaa aloittamaasn työt vaikka heti? .
kaikissa haastatteluissa kysyttiin ensimmäiseksionko lapsilla hoitopaikka. Pääsin kurssillekin 5pv varoitusajalla, koska lapsilla oli hoitopaikka. Ja sen kurssin myötä työllistyin! Nyt vakkarina jo 8½v. Jollei olisi ollut hoitopaikkaa...
Meillä eräs lapsi on joka päivä 10h päiväkodissa ja äiti kotona. Lapsi on aika lailla väsynyt. Perhe oli viime kesänä lomalla, mutta tämä lapsi pidettiin koko loma hoidossa. Sama nyt jouluna. Perheessä muitakin lapsia, mutta varmaan vanhemmille helpompia, koska saavat olla lomilla kotona. Surullista.
Meillä eräs lapsi on joka päivä 10h päiväkodissa ja äiti kotona. Lapsi on aika lailla väsynyt. Perhe oli viime kesänä lomalla, mutta tämä lapsi pidettiin koko loma hoidossa. Sama nyt jouluna. Perheessä muitakin lapsia, mutta varmaan vanhemmille helpompia, koska saavat olla lomilla kotona. Surullista.
Melkoinen ääritapaus joka tapauksessa. Mustaa ja valkoista.
Päivähoitojärjestelmä mahdollistaa tämän, joten perheille jää harkinnanvara kuka isommat lapset hoitaa, missä määrin hyödyntää kunnallisia hoitopalveluja lastenhoidossa. Periaatteessa ihmiset eivät toimi väärin.
arvaapa harmittaako itseä kun olen osa-aika työssä mutta nyt lapsella puheen ja ymmärtämisen erityisvaikeus, johon nyt sitten "lähete" päiväkotiin. On ollut tähän asti vaan sen 10 pv kuussa jonka olen työssä. Nyt siis menee kokoaikaisesti että saadaan henk.koht avustaja. Että tosiaan ET VOI TIETÄÄ oikeita syitä.
mä antaisin laiskuudelleni ylivallan niin en todellakaan veisi lastani pian hoitoon (osa-aikasesti 10pvä/kk)! Mutta 5.5v lapsen on ihan oikeasti nähtävä oman ikäisiä lapsia! Päästäisiin miljoona kertaa helpommalla jos pidettäisiin lapsi kotona!
kun poika 5v itki iltansa kun kuuli että täytyy jäädä kokonaan tarhasta pois niin annoin käydä armon oikeudesta ja sai jäädä osa-aikaiseksi :D mä siis laiskottelen nyt vaavin kanssa kotona!
mä olen viimeisen 3 v aikana ollut 5 työpaikassa. Joka välissäkö olisi pitänyt lapsi ottaa tarhasta ja hakea sitten uutta tarhapaikkaa? Olisiko lapselle hyväksi vaihtaa niin monta kertaa tarhaa?