Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiraperheet ja vauva

Vierailija
12.01.2011 |

Kuinka ehditte harrastaa/huomioida koiraa kun on vauva talossa? En ole kolmeen viikkoon kuin ruokkinut ja pissattanut meidän koiran ja loput ajasta käsken sen pois jos tulee luo. En yksinkertaisesti ehdi, kun hoidan kaiken muun meillä kotona. Mies ei työnsä vuoksi pysty osallistumaan tähän.

Kuinka ihmeessä tämä muilta onnistuu??

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuihin vaan ja menoksi.

Vierailija
22/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat olivat vähemmällä huomiolla kun kotona 2 alle 2-v lasta, nyt alkaa taas jo helpottaa. Kärrylenkit metsässä (1,5 h päiväunien aikaan) olivat rutiinia kun lapsia oli vaan yksi, ja kahden kanssa heittelin frisbeetä ja keppejä kun lapset jo kävelivät itse (hitaasti eli aikaa oli). Meillä laitan koirille paljon 'omaa' tekemistä eli puuhapalloa, piilotan juustoa tai makkaraa tai leluja tai kiedon herkkuja koiranpyyhkeen sisään ja teen siitä solmun... Meillä ei kyllä koirat menisi minnekään vaikka pois komentaisi, en ole sitä koskaan kokeillutkaan eli tuossahan nuo jaloissa pyörivät kuten lapsetkin. Monesti ollaan muutaman neliömetrin alueella koko perhe. :-) Rapsutteluaikaa löytyy nykyään illasta kun lapset nukkuu ja itse katsotaan telkkaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kyllä ymmärrä.

Kun olin viimeisilläni eikä remmilenkittäminen sujunut pakkasin koiraT autoon ja vein metsään juoksemaan. Sairaalasta päästyäni lähdin ensimmäiseksi koirien kanssa lenkille. Kyllä teki hyvää kävellä sen makaamisen jälkeen. Sen jälkeen vauva vaunuihin ja tunnin, 2 tunnin lenkkejä koirien ja vauvan kanssa. Kun osasi kannatella itseään ei muuta kun vauva kantoreppuun ja menoksi. Näin tehtiin myös metsälenkkejä ja koirat sai juosta vapaana. Aloin odottamaan aika pian toista mutta silti koirien lenkitys onnistui tosi hyvin taapero kulki aina mukana. Kakkonen syntyi niin esikoinen oli saanut jalat jo alleen niin voitiin edelleen mennä metsään. Toki tahti oli taaperon mukaan ja koirat nauttivat vapaana olemisesta. Ohjelma oli se että rattaiden kanssa remmilenkille aamulla ja iltapäivällä kun mies tuli kotiin menin itsekseni koirien kanssa.

Nykyään meidän tytöt on molemmat kovia kävelemään eikä rattaita ole pahemmin tarvittu.

Ihan organisointikyvyn puutetta ja suoranaista laiskuuta jos ei muka ehdi. Luuhaa sinäkin ap vähemmän tietokoneella niin ehdit.

Vierailija
24/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos koiran kimppuun taas käydään ja joudun väliiin, niin en voi jättää vauvaa vahtimatta kun puisto on hieman kummalla alueella. Ja vauvaa ei voi porttien sisäpuolelle ottaa juurikin siitä syystä jos siellä tulee kärhämää.

Vierailija
25/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin yksin ja mies työmatkalla ja lapsi/lapset kipeinä - niin, että löin lapset autoon, ajelin niin että nukkuivat, panin itkuhälyttimen viereen ja ajoin koirapuiston portin eteen.

Koira puistoon, minä ja itkuhälytin myös, ja kiersin lenkin siellä ja leikitin pitäen samalla koko ajan silmällä niitä lapsia siellä autossa.

Vierailija
26/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vaikka salama iskee päähän ja taivas tippuu.

Vierailija
27/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todella säälin sun koiraasi, tai "piskiä" kuten itse niin kauniisti muotoilit.

Selkeästi rivien välistä on luettavissa, ettet välitä koirasta hirveästi, haluaisit ehkä antaa poiskin? Potkit sitä jaloistasi ja komentelet. Mieti mitä tuo aiheuttaa koiralle. Ei ihme jos koira mustasukkaisuuksissaan ja turhauduttuaan tekee vielä jotakin, jolla yrittää vaan saada sua huomioimaan sitä enemmän tai edes vähän.

Tässä taas näkee kuinka uusavuttomia reppanoita ihmiset voi pahimmillaan olla, tyypillä on yksi vauva ja koira, ja täällä jo nyt valittaa ettei aika tahdo riittää kun kotiakin pitää hoitaa. Ehkä sun kannattaisi pitää jonkinlaista ajankäytön seurantaa, niin huomaat mihin kaikkeen aikasi koiran, vauvan ja kodin sijasta tuhraantuu.

Miten ihmeessä sulla on muuten aikaa täällä kirjoitella? Mene nyt hyvä ihminen tämäkin aika käyttämään järkevämmin esim. koiran hyväksi!

Vierailija
28/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kulutan aikani lyhyellä äitiyslomalla mielummin ensisijaisesti lapsen kanssa olemiseen :-) Meidän koiraa ei voi pitää vapaana ulkona ja voi kun nyt koneella istun kun lapsi on kuumeessa nukkumassa. Syvimmät anteeksipyyntöni ;) Kaikilla tuo arki ei vain oikeasti ole noin helppoa! Kaikki eivät myöskään pääse heti liikkumaan synnytyksen jälkeen. Minä ainakaan en pystynyt kävelemään kunnolla viikkoihin!

Vierailija
29/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan ja energian puute itsellä.

Olen varmaan hieman keskimääräistä tehottomampi tapaus sitten kun meillä ei onnistu.

Ja täällä av:lla sulla on silti aikaa tuhrata tuntitolkulla raapustamassa? Netissä taitaa kulua enemmänkin aikaa vuorokaudessa, vai kuinka?

Eipä tuo mainostamasi "ajan ja energian puute" tunnu sua siis täällä vaivaavan. Mietipä hetkinen omaa ajankäyttöäsi. Olisiko nämäkin hetket ollut mahdollista antaa koiralle?

Vierailija
30/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä täällä tehdään olettamuksia urakalla. On päätelty, että perheessä on vain yksi lapsi sen takia kun puhun vauvasta? No, ihan sama. Te tuomitsette kun ette tiedä miten asiat on. Näin tällä palstalla käy ilmeisesti useastikin? Tuotitaan ja tehdään olettamuksia, kun joku ihminen jossakin viestissä haluaa vastauksen yhteen kysymykseen sen enempiä taustoja selvittämättä.

terveisin Se Tuomittu Koiranomistaja :-)

Vierailija
31/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kerran nukkuu kuumeisena. ei tuo ihan hetkessä varmaan herää...

Ihmeellistä marinaa ap!

Vierailija
32/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät että miehesi on työhullu ja tiedät että se vauva voi sairastaa ja että se ylipäätään pulpahtaa ulos sieltä alapäästäsi, mikä voi olla kivuliasta, olisit voinut hankkia siihen koiranhoitoon apua.

Arkesi on naurettavan helppoa. Sinä vain olet törppö.

Vierailija
33/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi kitiset täällä, etkä hoida sitä koiraa?

Vierailija
34/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh sentään. Jättäisitkö vauvasi todella yksin kotiin ja lähtisit lenkille? Minä en todellakaan. Itkuhälytintä kun ei tässä talossa ole eikä tule, on sitä ilman ennenkin pärjätty.

Mitä tulee arkeni helppouteen... mistä te sen tiedätte mitä minun arki on :D

Vierailija
35/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että notkut netissä tuntitolkulla selittämässä että olet saamaton.

Vierailija
36/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helpolta tuo vauva-arkesi mun mielestä vaikuttaa. Vauva nukkuu tälläkin hetkellä kuumeessa ja sinä istut koneen ääressä ja mariset av-palstalla omaa saamattomuuttasi. Tän on pakko olla provo, tai sitten ap on vaan uskomaton urpo.

Missä koirasi tällä hetkellä muuten on? Unohtuneena johonkin nurkkaan, makaa turhautuneena ja odottaa edes pientä huomionosoitusta? Juuri sunlaisten ihmisten ei koskaan tulisi hankkia koiraa tai saada lapsia.

Vierailija
37/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sä et käy sen vauvan ja koiran kanssa lenkillä?! minä jamonet muut ainakin teemme koiran ja vauvan kanssa pitkiä lenkkejä. Ei tuo vuoden ikänen hauveli edes kotona kauheesti jaksa huomota kerjätä kun on ihan poikki! Aika riittää täällä palastalla kirjotteluun, mitä jos rapsuttasit sitä koiraas pälli.

Vierailija
38/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄvaan hanki toista lasta, koska sun aika ei tuu riittämään sille toiselle. Tiedätsä et sun jutuista päätellen sä oot hemmetin yksinkertanen kaveri

Vierailija
39/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä en ottaisi moista elukkaa, hyi. Sotkee kaikki paikat ja paskantaa koko tienoon täyteen. Viekää piikille.

Vierailija
40/44 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hyvät hymyt sen lisäksi, että sain jonkin verran vastauksia ap kysymykseeni :)

Lapsia on pari, joten kyllä tämä lapsiarki sujuu ;) Kyllä se päivä aika sujuvasti kuluu pyykätessä, ruokaa laittaessa, koiran ja lasten jälkiä siivotessa (joskin vanhempi on tällä hetkellä mummulassa kun en ulos pääse kuumeisen vauvan vuoksi).

Mielenkiintoista on kuinka ämmät on niin innokkaita tuomitsemaan vaikkei tiedä kaikkia faktoja. Mutta sellaista se on. Kiitos asiallisista vastauksista.

p.s. Uteliaille tiedoksi, että koira nukkuu kuumeisen nukkuvan vauvan vierellä, kun luulee hoitavansa sitä. ;)