Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään toinen työhaastattelu - ristiriitainen olo

Vierailija
12.01.2011 |

Kirjoittelin joskus viime viikolla, että mokasin työhaastattelussa CV:ssä olleen numerovirheen vuoksi hakiessani työhän, jossa tarvitaan numerotarkkuutta:). Sain kuitenkin kutsun toiseen haastatteluun ja meitä on enää kaksi jäljellä.

Olo on kamalan ristiriitainen. Olen hakenut kymmeniä työpaikkoja reilun vuoden työttömyyteni aikana. Talous alkaa olla aika kuralla, joten siksikin työpaikka olisi ihan taivaan lahja.

Tajusin kuitenkin haastattelussa käydessäni, että tämä työpaikka ei ole sellainen missä viihtyisin. Liikaa numeroiden pyörittelyä ja excelin vääntöä. Itseasiassa inhoan sellaista, vaikka olen edellisissä duuneissani sitä tehnytkin. Numerotarkkuuden puuttuminen aiheuttaa sen, että joudun stressaamaan hirveästi ja tarkistamaan asioita kymmenen kertaa.

Nyt koen, että mulla on velvollisuus ottaa tämä työ vastaan, jos sen saan. Mutta samalla mua kauhistuttaa se, että tiedän jo etukäteen että inhoan osaa työstäni ja että aamuisin v*ttaa lähteä ajamaan 40 km tekemään hommaa, josta ei tykkää. Kuinka kauan sellaista jaksaa ja mikä mahtaa olla motivaatio töissä vähän ajan jälkeen? Mä kuitenkin haluaisin olla hyvä työntekijä ja tehdä hyvää jälkeä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvä onni käy, sulla tärppää toisenkin kerran. Yleensä just niillä tärppää joilla on jo työpaikka. Sitten vaan sanoudut irti ja menet toiseen työpaikkaan, jos tykkäät siitä enemmän. Tällä systeemillä saat ainakin petrattua talouttas.

Vierailija
2/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata kertaa parempi vaihtoehto kuin jänistää ja olla työttömänä. Saat työkokemusta ja helpommin uuden työpaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhön josta ei lainkaan pidä. Siinä ei paljon rahallinen korvaus auta jos stressaantuu, masentuu ja turhautuu. Itsellä tällainen tilanne. Kannattaa mennä paikkaa jossa edes olettaa viihtyvänsä. Totuutta ei koskaa tiedä.

Vierailija
4/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ihmeessä töihin ettet joudu syvemmälle! Toivottavasti pääset!

Sitten kun olotilasi palautuu, huomaat itsekin että selityksesi ovat ontuvia ja johtuvat heikosta itsetunnosta johon pitkä työtömyys voi johtaa.

AINA voit hakea uutta paikkaa ja sen myös saa kun on jo töissä eikä pitkäaikaistyötön! Sulle olisi lottovoitto saada duuni noin pitkän työttömyyden jälkeen.

Vierailija
5/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin "paniikissa" juuri tuollaisen työn vastaan, missä oli exceliä ja numeroita päivittäin ja paljon ja itse en ole yhtään sellainen ihminen, joka niitä haluaisi päivittäin pyörittää.. esimieskin tämän kait huomasi ja irtisanoi minut koeajalla, syyksi sanoi, että en vain ollut sopiva hommaan.

Vierailija
6/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääset, mikset menisi avoimin mielin. On se joka tapauksessa rankkaa aloittaa säännöllinen työ pitkän työttömyyden jälkeen. Jos työkaverit on kivoja, voit vahingossa vaikka viihtyäkin. Jos tulee epäonnistuminen, siinä on kuitenkin ehkä oppinut jotain vastaisen varalle.

Ehkä rutiini tulee auttamaan tuossa numeroasiassa. Tärkein on olla hosumatta ja hätäilemättä...

Sitä paitsi voivathan ne ihan hyvin valita sen toisen, jos nyt näytti, ettet olekaan enää kovin kiinnostunut. Eli et pääse edes valitsemaan, menisitkö...

Vierailija
7/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...paitsi kansantanhua ja anoppia...

Vierailija
8/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei valinnanvaraa ole. Voi olla, että saa vain sen yhden työpaikan tai ei sitäkään. "Mennä töihin" on maailman ärsyttävin sanonta.

työhön josta ei lainkaan pidä. Siinä ei paljon rahallinen korvaus auta jos stressaantuu, masentuu ja turhautuu. Itsellä tällainen tilanne. Kannattaa mennä paikkaa jossa edes olettaa viihtyvänsä. Totuutta ei koskaa tiedä.

Vierailija
9/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei valinnanvaraa ole. Voi olla, että saa vain sen yhden työpaikan tai ei sitäkään. "Mennä töihin" on maailman ärsyttävin sanonta.

ja sitten työssä joka vie henkiset voimavarat loppuun. Ei sekään hyvä. Miksi "mennä töihin" ärsyttää?

Vierailija
10/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin tuohon duuniin riemusta kirkuen, jos niin iso osa työstä ei olisi numeroiden pyörittelyä! Mulla on aikaisemmista duuneista huonoa kokemusta moisesta ja tiedän että tulen vielä mokaamaan niiden kanssa. Enkä tiedä tekeekö työsuhteen päättäminen koeajalla psyykeelle hyvää.

Kyse ei siis ole laiskuudesta vaan siitä, että tiedän että en ole hyvä numeroiden kanssa ja en tykkää sellaisesta työstä. Rahaa tarvitsen nyt välttämättä, mutta jos menen tuonne töihin, niin siellä on sitten pysyttävä. Cv:ssä on tarpeeksi jo pätkätöitä.

Vierailija
11/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin tuohon duuniin riemusta kirkuen, jos niin iso osa työstä ei olisi numeroiden pyörittelyä! Mulla on aikaisemmista duuneista huonoa kokemusta moisesta ja tiedän että tulen vielä mokaamaan niiden kanssa. Enkä tiedä tekeekö työsuhteen päättäminen koeajalla psyykeelle hyvää. Kyse ei siis ole laiskuudesta vaan siitä, että tiedän että en ole hyvä numeroiden kanssa ja en tykkää sellaisesta työstä. Rahaa tarvitsen nyt välttämättä, mutta jos menen tuonne töihin, niin siellä on sitten pysyttävä. Cv:ssä on tarpeeksi jo pätkätöitä.

Mieti itsekin. Jos olisit ollit viikon työttömänä, et ottaisi niin kuolemanvakavasti tuota duunia. Ajatusmaailmasi ei olisi muuttunut siten että sanoisit itsellesi "jos menen tuonne töihin niin siellä on sitten pysyttävä". Et selittelisi työnhakua pois. Sinua ei pelottaisi kuten nyt.

Usko viisaita ja ota duuni jos sen saat. Näyttele itsevarmaa - kukaan ei näe epävarmuuttasi.

Ajattele jos kieltäydyt oma-alotteisesti tästä työstä - se vasta laskeekin itsetuntoasi entisestään.

Vierailija
12/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkokemusta jo "omaava" ihminen itse parhaiten tietää millaiseen työhön soveltuu tai ei sovellut. Itse tein ap:n kaltaisessa tilanteessa mielestäni väärän valinnan, eli otin työn, josta jo etukäteen tiesin, etten siihen hyvin sovellu. No, loppujen lopuksi irtisanouduin, olin jonkin aikaa työttömänä ja täydensin opintoja avoimessa yo:ssa, suuntauduin uudelle alalle. Nyt olen ollut jo vuoden työssä, jossa todella viihdyn. Tämä on minun alani.

Taloudelliset realiteetit toki pitkälti sanelevat miten näissä tilanteissa voi toimia.

Vierailija
13/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aikuinen ihminen olen, itsetunto kunnossa jne. Mutta koen myös olevani vastuullinen tulevalle työnantajalle siitä mitä hän rahallaan saa.

Entä jos olisin lastenhoitaja? Olisitteko silloinkin sitä mieltä, että lapsia hoitamaan vaan, vaikka en tykkäisi yhtään lapsista enkä kokisi osaavani sitä hommaa?

Vierailija
14/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aikuinen ihminen olen, itsetunto kunnossa jne. Mutta koen myös olevani vastuullinen tulevalle työnantajalle siitä mitä hän rahallaan saa. Entä jos olisin lastenhoitaja? Olisitteko silloinkin sitä mieltä, että lapsia hoitamaan vaan, vaikka en tykkäisi yhtään lapsista enkä kokisi osaavani sitä hommaa?

En halua loukata, toisaalta on hyvä jos agressiosi nousee koska saat siitä voimaa ja rohkeutta.

Eli ihan ystävällisesti tiedustelen että oletko nyt aivan varma että itsetuntosi on ok työn ja omien kykyjesi suhteen työntekijänä? Vähän aistin sellaista itsesi vähättelyä ja luovuttamista ennen kuin olet edes kokeillut. Ei nimittäin ole mikään häpeä kokeilla työtä ja vaihtaa se toiseen jos se ei sovi. Jos olet huolissasi CV:stä niin voit jättää koko työn mainitsematta - eihän se muuta tilannettasi mitenkään - olisit joka tapauksessa ollut työtön senkin ajan.

Voi olla että asenteesi joka tapauksessa heijastuu/heijastui työhaastattelussa ja paikka menee toiselle. Mutta ainakin olisit yrittänyt paluuta!

Vierailija
15/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minut kutsuttiin kahden viimeisen joukkoon.

Työttömänä olen ollut siksi, että olen hakenut sellaisia paikkoja joissa viihtyisin, ja niissä olen päässyt haastatteluihin, mutta en ole tullut valituksi. Nyt alkaa kassakriisi painaa päälle, joten nyt on laajennettava hakukriteerejä.

Vierailija
16/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minut kutsuttiin kahden viimeisen joukkoon.

Työttömänä olen ollut siksi, että olen hakenut sellaisia paikkoja joissa viihtyisin, ja niissä olen päässyt haastatteluihin, mutta en ole tullut valituksi. Nyt alkaa kassakriisi painaa päälle, joten nyt on laajennettava hakukriteerejä.

Vierailija
17/17 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenemään haastatteluprosessa, jos ei yhtään ole työstä kiinnostunut. Minusta ainakin huokuisi jos ulospäin se ettei kyseinen työ kiinnosta. Tai jos tosissaan haluaisin siihen kaikesta huolimatta niin ehkä pystyisin valehtelemaan, että olen syntynyt kyseistä hommaa varten :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi