Mies ei suostu pyykkiä kuivumaan ripustaessa räväyttämään
vaatteita, mikä aiheuttaa, että mun on silitettävä kaikki (paitsi hänen). En kehtaa pukea itseäni tai lastani ryppyisiin vaatteisiin. Se räväytys olisi niin helppo. Miten saamme ongelman ratkaistua? En voi oikein silittämislakkoonkaan ryhtyä tämän enempää ja itse en ala ottaa koko vastuuta kaikesta pyykistä (sitä ehkä tuo yrittää).
Kommentit (9)
Mä en ymmärrä miten miehelle voi olla muka niin vaikeaa räväyttää niitä märkiä pyykkejä, olen nätisti selittänyt että säästäisi aikaa ja vaivaa kun ei tarvitsisi silittää.. mutta ei. Ei millään kykene räväyttämään...
Mulla ei ole mitään ratkaisua ongelmaan, koska meillä "kärsitään" tästä myös.
Täytyy kyllä olla aika hyvä perustelu koska se on niin vaivatonta. Tai laittakaa mies silittämään ne vaatteet jos ei usko. ( joo, tiedän ettei niitä miehiä laiteta tekemään yhtään mitään).
Itse joskus vertasin tuota hommaa johonkin remppajuttuun jossa pyysi minua auttamaan, ja kun en kuulemma tehnyt sitä tarpeeksi hyvin ja hänelle jäi jälkihommia, vertasin pyykkäämiseen ja kyllä hän tajusi :D
Haluaa tehdä sen työvaiheen nopeasti.
juuri siitä syystä, että haluan pyykkien olevan oikein lajiteltuja ja ripustettuja. Mies tekee sitten muista kotitöistä isomman osan.
mies ravista pyykkejä. Mutta eipä tuo laita ku kahdesti vuodessa pyykit kuivumaan. Ne jää mielestäni aivan liian kasaan siis suorastaan kököille naruille. Senverran rasittaa ettei ukkoa tarvii pyytää sitä tekemään. Eipä se muutenkaan ole ikinä kotona. Minä teen kaikki kotityöt oman päivätyöni lisäksi.
Meillä ihan sama juttu! Mä olen päätellyt, että siinä on taustalla ihan sovittu taktiikka: tekee asiat niin huonosti, ettei niitä pyydetä tekemään toiste. Pätee moneen muuhunkin asiaan.
Onko teidän miehillä rättikammo? Meillä on, pöydät pyyhitään (jos pyyhitään -yleensä ei)kuivalla talouspaperilla, mutta ei koskaan märällä rätillä!
Meillä aivan sama meininki! :D
Ollaan jo kymmenen vuotta "keskusteltu" siitä miten pyykit ripustetaan. Mä itse VIHAAN silittämistä, sen vuoksi ravistelen, asettelen ja RÄVÄYTTELEN (hauska ilmaus muuten!) pyykkejä antaumuksella ripustaessa.
Olen epätoivoisesti yrittänyt opettaa touhua miehelleni, joka muuten kyllä tekee vaikka mitä kotona. Pyykkien ripustaminen ei vaan luonnistu. Siis paitsi niin, että pyykit kuivuvat ruttukasoiksi. Ilmeisesti miehiltä puuttuu jokin geeni, mikä mahdollistaa viimeistellyn pyykinripustuksen? Tiedän kyllä muutamia naisiakin, joilta se puuttuu. :D
Nostelee ne vaatteet vaan epämääräisiin kasoihin, joihin kuivuvat korpuiksi. Näen, että sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa:
a) ostatte kuivausrummun (meidän vaihtoehto)
b) ripustat pyykit itse.