Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ystävä soitti tunnin puhelun, eikä ollut yhtään kiinnostunut asioistani

Vierailija
11.01.2011 |

kysymys: onko hän edes ystävä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitti usein reilun tunnin puhelun ajellessaan töistä kotiin, puhui omia asioitaan, niitä piti kommentoida jne. ja sitten lopuksi kysyi, mitä mulle kuuluu ja samassa sanoi, että tulikin kotipihaan / kauppaan, joten soitellaan... eikä siis koskaan ehtinyt kuunnella, mitä mulle kuului. Että silleen ja on entinen ystävä.

Vierailija
2/4 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitti usein reilun tunnin puhelun ajellessaan töistä kotiin, puhui omia asioitaan, niitä piti kommentoida jne. ja sitten lopuksi kysyi, mitä mulle kuuluu ja samassa sanoi, että tulikin kotipihaan / kauppaan, joten soitellaan... eikä siis koskaan ehtinyt kuunnella, mitä mulle kuului. Että silleen ja on entinen ystävä.

Yritän huomioida muut ja olla kiinnostunut heidän asioistaan mutta joskus on pakko päästellä höyryjä ja ihanaa kun joku kuuntelee ja osaa neuvoa/kommentoida. Onneksi ystävät ovat pysyneet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tällainen myös. Olemme kyllä edelleen ystäviä, koska olen hyväksynyt hänet sellaisena. Enkä muutenkaan keksi jutunjuurta yleensä aika tylsistä päivistäni, hänelle sen sijaan tuntuu aina sattuvan ja tapahtuvan.. mutta jos olisi vähänkään uudempi tuttavuus, en varmasti jaksaisi.

Vierailija
4/4 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli tuollainen tuttava. Puheluita tuli mitä erikoisimpiin aikoihin ja täysin piittaamatta kotielämästämme. Pidemmän päälle ei sitten tuttavuus toiminut.

Kyllähän sitä pitää välillä voida ihmisten huolia kuunnella. Väliaikaisesti sydämen kevennystarvetta voi tulla kenelle tahansa.

Toiset ihmiset ovat myös empaattisemman oloisia kuin toiset ja sekin saa muut avautumaan helpommin.

Pitkään jatkuvina "kevennystarpeet" vaatisivat kuitenkin jo muuta lähestymistapaa ja ratkaisua kuin loputonta kaverille puhelimessa purkautumista. Ei ole edes reilua käyttää hyväsydämisiä tuttuja tai ystäviä yksipuolisesti huoltensa kuuntelijoina. Sellainen kuormittaa ystävyyttä ja jossain vaiheessa jopa rikkoo sen, varsinkin, jos on yksipuolista. Sehän on jo hyväksikäyttöä.

Pitkäänjatkuvia kuormittavia elämäntilanteita varten on ammattilaisapua, josta maksetaan myös asiaankuuluva korvaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan