Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole muistanut antaa lapsilleni D-vitamiinia vauvaiän tippojen jälkeen :(

Vierailija
11.01.2011 |

Olenko ainoa näin tohelo? Meillä kyllä syödään paljon liha aja kalaa ja vihanneksia.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipin kapin apteekkiin ostamaan 20 ug tabletteja ja syötät koko perheen nyt täyteen d-vitskua.

Vierailija
2/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipin kapin apteekkiin ostamaan 20 ug tabletteja ja syötät koko perheen nyt täyteen d-vitskua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään,eikä meillä juurkaa syödä kalaa.

Vierailija
4/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa vitamiinit ennenkuin taas muistetaan.

Ja kalaa syödään ehkä kerran kuussa.

Vierailija
5/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi vuotta D-vitamiinia, kalanmaksaöljykapselit uppoavat tosi hyvin lapsille, eivätkä ole juurikaan kipeänä.

Vierailija
6/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrän d-vitamiinia, syö monipuolisesti ja terveellisesti ja liikkuu paljon. Silti on usein flunssassa. Ei se d-vitamiini mikään autuaksitekevä aine ole.

Vierailija
7/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiseen vuoteen ei edes flunssaa, meillä syödään sekä multitabseja, että maitohappobakteereja+ normaalia itsetehtyä ruokaa.

Vierailija
8/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään,eikä meillä juurkaa syödä kalaa.

ja harvoin ollaan kipeenä.

Vierailija
9/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sen jnkv.ylittäminenkään takaa riittävää saantia.

Meillä aikuiset ovat syöneet 2½ vuotta 100ug/vrk ja viimeiset kaksi talvea olemme olleet käsittämättömän terveitä.

Vierailija
10/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta riisitautia ehkäisee kummasti ja vahvistaa luustoa auttamalla kalsiumia imeytymään.

Vierailija
11/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiseen vuoteen ei edes flunssaa, meillä syödään sekä multitabseja, että maitohappobakteereja+ normaalia itsetehtyä ruokaa.

Ja silti muksut sairastavat aika usein. Eli ei ole noin yksioikoista.

Vierailija
12/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut että siitä voi olla jopa haittaa. kaikki eivät tosin ole sitä mieltä.

Vierailija
13/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sen jnkv.ylittäminenkään takaa riittävää saantia. Meillä aikuiset ovat syöneet 2½ vuotta 100ug/vrk ja viimeiset kaksi talvea olemme olleet käsittämättömän terveitä.

Vierailija
14/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut että siitä voi olla jopa haittaa. kaikki eivät tosin ole sitä mieltä.

niin tai näin, meidän lapsilla ei ollut korvatulehduksia, vaikka on suvussa yleinen vaiva.

Vierailija
15/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssaa vastaan? Mä olen luullut, että se edistää kalkin imeytymistä ja siis suojaa riisitaudilta yms. luuston kasvuhäiriöiltä.

Vierailija
16/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssaa vastaan? Mä olen luullut, että se edistää kalkin imeytymistä ja siis suojaa riisitaudilta yms. luuston kasvuhäiriöiltä.

Mutta ihan oikea on tuo sinun luulosikin. :) D-vitamiinilla vaan on paljon muitakin hyviä vaikutuksia kuin tuo.

Vierailija
17/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

d-vitamiini auttaa vaikka mihin mm. astman, diabeteksen, sydän ja verisuonitautien ehkäisyyn.

Vierailija
18/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttua että liika vitamiinien, nimenomaan D:n, popsiminen aiheuttaa ties mitä vaivoja.

Yrittäisvät nyt saatana päättää miten sitä syödään sopivasti niin ei tarttis koko ajan pelätä kaikennäkösiä vaivoja.

Vierailija
19/19 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, mistä olet lukenut ja mitä? niin tai näin, meidän lapsilla ei ollut korvatulehduksia, vaikka on suvussa yleinen vaiva.

http://yle.fi/akuutti/arkisto2006/070206_c.htm

että "Maitohappobakteereilla saattaa olla myös haittavaikutuksia, sillä ne voivat joskus aiheuttaa infektioita. Jos oma immuunipuolustus on äärimmäisen heikoilla, esimerkiksi siirrännäisen vuoksi ja syö lääkkeitä, ja varsinkin jos on vielä vatsahaava, maitohappobakteerien ylenmääräinen syönti voi aiheuttaa jonkintasoisia ongelmia".

Pääsääntöisesti maitohappobakteerit ovat kuitenkin erittäin hyvä juttu, mutta joitakin poikkeuksiakin saattaa olla.