Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä tiedän saako 5 päivää vanha vauva tarpeeksi maitoa?

Vierailija
11.01.2011 |

nukkuu 3-4h sitten herätän aina syömään. äsken yritin herätellä kun olisin korviketta tarjonut kun huoli että ei saa tarpeeksi ja on hieman keltainen mutta ei halunnut herätä vaikka påyllynkin pesin. klo 15 söi 30min rintaa. pissannut ei ole kun kerran aamulla tänäänja äsken kun vaippaa vaihdoin pissasi alustalle. kahdet pienet kakat tehnyt tänään. onko tuollainen uneliaisuus normaalia? vauva valvoi yölä tyytyväisenä n.2h ja aamulla 1½h

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli periaatteessa syö liian vähän kun syö vain n. 40ml 3h välein.. jos tuo pumppasu nyt piti paikkansa.

Vierailija
22/27 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli periaatteessa syö liian vähän kun syö vain n. 40ml 3h välein.. jos tuo pumppasu nyt piti paikkansa.

Se oli se ruokailukerta, toinen voi mennä aivan toisin. NYT sun olsi aika rauhoittua ja antaa sitä tissiä vauvallesi. Unohdat millit ja minuutit ja seuraat VAUVAA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mitä pumppaamalla saat, ei ole sama kuin mitä vauva saa imettyä. Vauva on tehokkaampi kuin pumppu :) Jotkut ei saa pumpattua itse mitään, mutta vauva imee itsensä kylläiseksi.

Älä nyt kiirehdi sen korvikkeen kanssa tai etsi syitä imetyksen lopetukseen.

Vierailija
24/27 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli naku vauva vaa'alle ennen ruokailua ja sen jälkeen, niin nähädään kuinka paljon vauva syö. Jos kotona ei ole sopivaa vaakaa, käy kätilöpolilla synnytyssairaalassa. Monissa sairaaloissa toimii myös imetyspoliklinikka. Itse sain sellaiselta apua imuoteongelmaan ja pelkoon siitä, saako vauva tarpeeksi maitoa. Poikani oli syntyessään 4,5kg ja kätilö siellä sanoi että ensimmäisellä viikolla 20ml 2h välein riittää. Unohda nuo millintarkat syömäsuositusmäärät.

Vastasyntyneen vatsalaukku on marmorikuulan kokoinen, joten paljon sinne ei edes mahdu eli jätä isot pumppaussatsit ja lisämaidot antamatta.

P.S. Olen kätilö itsekin, mutta se paniikki maidon riittävyydestä valtasi minutkin. Onhan oman lapsen ruokkiminen äidin tärkein tehtävä ja se stressaa jos tuntuu että ei ihan onnistu.

Vierailija
25/27 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mitä pumppaamalla saat, ei ole sama kuin mitä vauva saa imettyä. Vauva on tehokkaampi kuin pumppu :) Jotkut ei saa pumpattua itse mitään, mutta vauva imee itsensä kylläiseksi.

Älä nyt kiirehdi sen korvikkeen kanssa tai etsi syitä imetyksen lopetukseen.

juu en mä syytä imetyksne lopetukseen keksi. siihen olisi jo hyvä syy nämä verillä olevat rinnanpäät mutta sitkeesti vain yritän imettä.

Vierailija
26/27 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mitä pumppaamalla saat, ei ole sama kuin mitä vauva saa imettyä. Vauva on tehokkaampi kuin pumppu :) Jotkut ei saa pumpattua itse mitään, mutta vauva imee itsensä kylläiseksi. Älä nyt kiirehdi sen korvikkeen kanssa tai etsi syitä imetyksen lopetukseen.

juu en mä syytä imetyksne lopetukseen keksi. siihen olisi jo hyvä syy nämä verillä olevat rinnanpäät mutta sitkeesti vain yritän imettä.

olisivat "hyvä syy lopettaa imetys"??? Sehän on ihan normaalia tossa alussa... Taidat tosiaan vain kaivata että joku antais sulle luvan lopettaa. No, senkun lopetat kun ei tunnu neuvot menevän perille.

Vierailija
27/27 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin että jos haluisin lopettaa imetyksen lopettaisin sen jo tuollakin syyllä että rinnanpäistä tihkuu veri ja ovat todella kipeät. olenko sanonut että ei ole vinkit menneet perille??

sulla taitaa olla huono päivä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi