Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko huokaista helpotuksesta kondylooman suhteen?

Vierailija
11.01.2011 |

Minulla oli joskus 10 vuotta sitten papa lk 2. Puolen vuoden kuluttua oli taas muuttunut lk 1, eikä sen jälkeen ole koskaan ollut muutakuin 1:stä. 2 vuotta sitten gyne teki jonkun kondylomaatestin, jonka mukaan minulla ei ole kondylomaa. Mutta kertoiko tuo testi vaan sen hetkisen tilanteen, voihan se virus olla piilevänä vai voiko? Havaitseeko testi myö spiilevän kondylooman?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo solumuutokset ovat?!

Vierailija
2/16 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo solumuutokset ovat?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2011 klo 20:05"]Voi helvetti sentään kun ihmiset on tyhmiä kun hommaavat itselleen syöpää aiheuttavia sukupuolitauteja, sitten tietenkin ne kaikki muut sukupuolitaudet päälle. Mahtaako täällä olla monta HIV-positiivista?
[/quote]

Olin kyllä tyhmä kun harrastin seksiä poikaystäväni kanssa. Käytätkö säkin kondomia sun pitkäaikaisen kumppanin kanssa? Vai onko tollasella kylmällä tuomitsijalla ees ketään?

Vierailija
4/16 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi :o

Vierailija
5/16 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa et mun kondylooma on levinny jotenkin pidemmällä. Kärsin kauheista vatsakivusta ja myös selkä. Ja tuntuu ettei rakkokaan tyhjene...
Pelkään ihan hulluna mennä lääkäriin! Oon niin nuori ja tyhmä! :(

Vierailija
6/16 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kondylooma aiheuttaa verenvuotoa yhdynnän aikana?

Vierailija
7/16 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu aina papa lk 2 mutta ei sukupuolitauteja, mitähän se tarkoittaa?

Vierailija
8/16 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solumuutoksia?

Vierailija
9/16 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondylooma on tosi ikävä tauti, varsinkin jos on näkyviä muutoksia. Onneks sen pystyy hoitaan, ja kannattaa hoitaa!!
Jos se leviää pidemmälle niin voi tulla noita vatsakipuja koska se on levinny!

Vierailija
10/16 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi huokasta ikinä, se on sussa aina.

Vierailija
11/16 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi aktivoitua myöhemminkin, vuosienkin päästä. Testi ei havaitse piilevää virusta.

Tämän vuoksi on tärkeää käydä säännöllisesti papassa. Mulla on vuosittainen seuranta edelleen, kolposkopiakin tehtiin kontrollin vuoksi joku aika sitten vaikka papa olikin ok.

Kondylooman sain melkein 30 v sitten ja silloin se hoidettiin pois, oli kyllä laajalle levinnyt ja oli myös pahoja solumuutoksia. Sen jälkeen ei ole uusinut.

Vierailija
12/16 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kondylooman kun olet kerran saanut, se ei lähde sinulta ikinä enää pois vaikka oireita ei enää olisikaan. Kondyloomassa on juuri se paska juttu, että aiheuttaa syöpää naisille ja tästä syystä papassa on käytävä usein jos kondylooman on joskus saanut. Vie vuosia ennen kuin syöpä syntyy ja siksi etenkin nyt sun on käytävä papassa jotta mahdolliset pienetkin solumuutokset löytyy mahdollisimman pian.

Vierailija
13/16 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran niiden tuloksiin ei voi luottaa. Mulle gyne sanoi että koska testi oli negatiivinen, mun ei tarvitse käydä edes vuosittain papassa, riittää joka toinen vuosi. Vaikka siis joskus mulla on ollutkin lk 2.

Vierailija
14/16 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan papa olla lk 2 ilman että on kondyloomaa!!??

Vierailija
15/16 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti sentään kun ihmiset on tyhmiä kun hommaavat itselleen syöpää aiheuttavia sukupuolitauteja, sitten tietenkin ne kaikki muut sukupuolitaudet päälle. Mahtaako täällä olla monta HIV-positiivista?

Vierailija
16/16 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondyloomavirus jää elimistöön ja voi puhjeta itsekseen välillä. Ja syövän aiheuttamisesta, tietyn kondyloomatyypin saaneilla on isompi riski saada kohdunkaulan syöpä, kuin terveillä, mutta riski on silti aika pieni. Silti vuosittaisia papa-kokeita suositellaan, mutta niitä nyt suositellaan tietyn ikäisille naisille muutenkin.

Piilevää kondylomaa testit ei käsittääkseni näe.

Sitä paitsi, myös miehet voivat tartuttaa kondylomaa eteenpäin suojattoman seksin välityksellä, vaikka tartunnan saaneella kumppanilla ei olisikaan ollut oireita yhdyntähetkellä. Ja kondylooma on todella yleinen kiusankappale.

KFG!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi