Mikä on sun ja miehesi ikuisuusriidanaihe? ov
Meillä sukulaisvierailut. Kumpikaan ei kestä toisensa sukulaisia ja ei aina omiaankaan. Voi jumalauta mikä riita me saadaan aina pystyyn aiheesta ja aina yhtä epärakentavasti.
Kommentit (36)
Mä oon ollut täys huora 19 vuotiaana,
Tuota ei oikein yksikään mies kestä jos on ollut liian helppo, samoin sukupuolitaudit on liian kova pala monelle. Mies ilmeisesti tuntee saaneensa valinnassa mustan pekan tai paskat kortit yleensä. Tälläisten naisten kanssa ei oikein ole halukkaita miehiä menemään naimisiin, kokemusta on :(
riitaa siitä, kun minun mielestä lapsia ei AINA tarvitse lahjoa,että ne saisi jotain tekemään tai muutenkaan ostaa joka kaupunkireissulla lelua. Lastenhuone pursuaa leluja ja aika vähän sieltä lähtee niitä pois. Mieheni äiti on ihan samanlainen ja joka kerta tuo tuliaisia mutta silti päivittelee lasten lelumäärää.
tehdään kyllä tosi paljon töitä asian selvittämiseksi ja kompromissien keksimiseksi. En usko, että jaksaisin olla suhteessa, jossa pitäisi aina riidellä samasta asiasta eli olisi selvittämättömiä ja suhdetta jatkuvasti hiertäviä asioita.
Aika kamalaa, että monella parilla on useampiakin asioita, joista väännetään säännöllisesti!
Vaikka ollaankin aiheesta samaa mieltä, riitaa tulee aina välillä kun anoppi keksii jonkun uuden hullutuksen. Mies kun on äitinsä tempauksiin tottuneempi ja tasaisena luonteena jaksaa lähes loputtomiin.
mies kyllä siivoaa jos sitä pyytää ja välillä ilman pyytämistäkin, mutta mun mielestä kotitöiden teko pitäisi olla jokaiselle itsestään selvyys että niitä tehdään päivittäin.
Ja miehen siivouksen jälki on niin ja näin..
Siksi emme teekään yhdessä mitään, millä olisi tavoitteet. Esimerkiksi yhteinen remontinteko johtaa isoihin riitoihin ja pettymyksiin, kun miehen epärealistiset käsitykset siitä, mikä on mahdollista ja missä aikataulussa, törmäävät todellisuuteen. En vaan kestä venyviä aikatauluja varsinkin, kun ne maksavat rahaa. Myös mieheni käsitys työmoraalista ja moraalista ylipäätään on erittäin erilainen kuin minun.
Onneksi emme ole työpari. Yhteinen lomailu ja muu vapaa-ajan vietto sen sijaan toimii todella hyvin, kun toinen on loistava ideoija ja toinen hyvä aikatauluttaja.
Miehen rytmi ihan mitä sattuu. Menee nukkumaan klo 3 yöllä ja heräilee klo 12 päivällä. Tuon jälkeen tekee töitä iltaan asti. Todella raivostuttavaa, koska hän ei vietä tuon takia perheensä kanssa ikinä aikaa. Hän vaan on kuulemma aina ollut aamu-uninen, grrrrrrrrr!
Miehen aiemman suhteen lapset, joita ei saa komentaa..joille ei saa sanoa mitään tekivät mitä tahansa..
sekä Raha
1. Kotityöt
2. Autolla ajo! Ei päästä kotoa kun muutama km niin neuvominen alkaa, grrr...
1. mies lukee liian pitkään sanomalehteä
2. mies istuu liian kauan vessassa
3. multa jää tavarat laittamatta paikoilleen
Onneksi ei ole oikeita murheita!
joskus tekee mieli sanoa jotakin vanhimpaan poikaan liittyvästä, mutta sitten ajattelen, että se ei ole minun asiani eikä se minulle kuulu. Jokainen vanhempi hoitaa lapsensa parhaalla mahdollisella tavalla ja sallii näille mitä sallii...asioita, joita minä en sallisi...
Olenkin ihmetellyt, että miksi emme koskaan riitele mistään asiasta eikä muista, että meillä olisi ollut mitään kummempia erimielisyyksiäkään. Ihanaa...
Mies imuroi ja vie aina kaikki roskat ulos - ja ihan pyytämättä.
muuten on puhelias, vaikenee täysin kaikista suhteeseemme liittyvistä ongelmista. Jos esim riidellään, on asia kuin pois pyyhkäisty hänen mielestään, ei ikinä aloita keskustelua siitä, mitä suhteessamme on huonosti tai miten parantaa sitä. Ei vaikka pyydän. Joudun aina itse olemaan se, joka ottaa puheeksi. Nytkin yhtä juttua olen 3 viikkoa odottanut, että aloittaisi siitä keskustelun, kun en aina jaksa olla se, joka vastaa ruotimisesta, lopulta kuitenkin itse pyysin kirjallisesti että aloita heti kun sulle sopii. Ei näytä kiire olevan paikata tulehtuneita tilanteita. En todellakaan jaksa puhua smalltalkia ja nauraa vitseille kun tiedän että meillä on selvittämättömiä tilanteita, en kuitenkaan jaksaisi aina olla se selvittäjäkään. :,-(
Miehen liiallinen työnteko, joka vie päivästä aikaa ainakin 10-12 tuntia, jonka jälkeen loppuaika meneekin lepäämiseen.
Toinen aihe, joskin harvinaisempi, on poliisin suorittama ajonopeusvalvonta. Jos erehdytään keskustelemaan siitä niin riita on takuuvarma.
Ei pidä tarpeeksi hyvää henkilökohtaista hygieniaa yllä: käy mielestäni liian harvoin suihkussa, ehkä muutaman päivän välein, ei valmistaudu mahdolliseen seksiin alapesulla päivittäin, ei pese iltaisin hampaita ja hönkii nukkuessa suu auki muhun päin, ei käytä deodoranttia ollenkaan! "En hikoile" Edes urheilemaan mennessä!!
Urheilee liian harvoin, voisi pitää kunnostaan parempaa huolta, ärsyttää kun mahan kohdalta lihonut. Saisin slaagin jos hän huomauttasi minulle lihomisesta !! :) (en ole sanonut hänelle tietenkään)
Se sijaan kerran sanoin ärsyttävästä tavasta olla vastaamatta esittämiini kysymyksiin, sanoin rakentavaan sävyyn että se tuntuu minusta loukkaavalta ja on korjannut tätä tapaansa.
Ai niin ja sikaärsyttävää on kun avaa uuden pakkauksen jääkaapista mitä vaan, maitoa, juustoa tms ennen kun edellinen on syöty loppuun. Kenen odottaa syövän ne jämät sieltä?
Anteeksi, mie laitoin väärään ketjuun tämän!
minun lapseni ja miehen alkoholismi