Kummat ostan??? Ceroxit vai City Cross???
Apua!!!!
Emmaljungat on kiikarissa mutta kummat, Cerox pehmeällä kantokassilla vaiko City Cross Citykopalla?
Vauvan la on toukokuussa.
Kummat on teistä kätevämmät, kivemmat ja nätimmät vaunut? Ajetaan paljon bussilla.
Ceroxissa on se kääntyvä aisa ja City Crossissa kova koppa.
Kommentit (17)
Mä en luota noihin kääntyviin etupyöriin. Pidän vaunuista, missä kaikki renkaat ovat samankokoisia.
Lisää mielipiteitä?
Ääni CC:lle. Mielestäni menevät pienempään tilaan ja ovat kevyemmät ja ketterämmät.
ja sen ottaisin uudestaan. Nyt on käytössä kolmennella.
ja sen ottaisin uudestaan. Nyt on käytössä kolmennella.
onko se pehmeä koppa hyvä? Ottaisitko mieluummin sen vai Citikopan jos ostaisit nyt vaunut?
Saako City Crosseissa sen istuinosan irroitettua kokonaan irti ja vaihdettua City kopan? Vai laitetaanko se City koppa vaan makuuasennossa olevan istuimen päälle?
t. yksi emmaljungafani
Meillä on ollut, nyt toisella lapsella käytössä, ja olen tyytyväinen. Päivittäin ollaan kohta 4 vuotta käytetty ja ovat edelleen tosi hyvässä kunnossa.
Aikanaan pähkäilin just City Crossin ja Ceroxien välillä ja päädyin City Crossiin, enkä ole katunut.
Pari päivää sitten taisin vastata johonkin vastaavaan ketjuun, tässä perusteluni uudelleen:
City Cross on keveämpi ja muutenkin pienempi (mahtuu hyvin kauppoihin ja ratikkaan, bussiin ym.). Neljällä isolla pyörällä toimii myös huonossa maastossa (jos olisin ostamassa nyt, harkitsisin myös pieniä etupyöriä, en ole silti varma kumpaan vaihtoehtoon nyt päätyisin).
Citykoppa on ehdoton. Mun mielestä tosi kivan näköinen ja käytännöllinen (talvella tilaa toppauksille ja kesällä viileä). Koppa on mukavasti korkeammalla kuin ratasosassa oleva pehmeä koppa. Toimii matkasänkynä (pienelle vauvalle). Ja on kiva, kun rattaiden värityksen ja ilmeen voi muuttaa ratasvaiheeseen siirryttäessä.
Ratasosan kuomu on hyvä, kun sen saa vedettyä alas ihan eteen jalkoihin asti (ei siis Citykopassa, vaan City Crossin ratasosassa, en tiedä miten Ceroxissa). Ei siis tarvii mitään rumia harsoja eteen.
City Cross toimii hyvin myös suuremmalla lapsella. Monet vaihtaa lapsen kasvaessa yhdistelmät keveämpiin matkarattaisiin tms. City Crossit on sen verran keveät ja ketterät, että toimii isommallakin lapsella.
Miinusta heittoaisan puuttumisesta. Tavarakori on kurja, kun kankaisena kerää kuran ja lian. Mutta nämä samat viat on Ceroxissakin. Cerox taitaa kasattuna mennä tosi littaan, se on niissä hyvä puoli.
Saako City Crosseissa sen istuinosan irroitettua kokonaan irti ja vaihdettua City kopan? Vai laitetaanko se City koppa vaan makuuasennossa olevan istuimen päälle? t. yksi emmaljungafani
Koko istuinosa lähtee irti ja Citykoppa tilalle.
Sen takia saat samalla rahalla ikään kuin kahdet vaunut. Voit ostaa Citykopan ihan eri värisenä kuin rattaat ja kun vauvan kasvaessa vaihdat Citykopan tilalle ratasosan, saat ihan uudennäköiset menopelit :)
t. 8
ompa hyviä vastauksia! Itsekin mietin CC:tä.
Mutta niissä näkemissäni on metallinen kori! Mitä niille on käynyt? Silti myydään nimellä CC.
Minusta pehmeä on monikäyttöisempi: kovan pohjan kanssa menee vauvalle ja ilman pohjaa taaperon lämpöpussina. En ottaisi sitä koppaa.
Meillä kyllä tosi vanha malli, ostettu 2004. Mietittiin silloin myös tuota heittoaisaa, mutta me ei oltais sitä tarvittu.
Ollaan oltu tosi, tosi tyytyväisiä noihin kärryihin.
city cross on kivemman näköinen. Jos haluat kätevät ja näppärät vaunut osta Emmaljungat kääntyvillä etupyörillä.
Ihan älytön keksintö. Jonkun mielestä varmaan magee, mut en suosittele
Ääni CC:lle. Mielestäni menevät pienempään tilaan ja ovat kevyemmät ja ketterämmät.
Mutta kun ei ole totta!
katso vertailut Emmaljungan sivuilta
Meillä on ollut, nyt toisella lapsella käytössä, ja olen tyytyväinen. Päivittäin ollaan kohta 4 vuotta käytetty ja ovat edelleen tosi hyvässä kunnossa. Aikanaan pähkäilin just City Crossin ja Ceroxien välillä ja päädyin City Crossiin, enkä ole katunut. Pari päivää sitten taisin vastata johonkin vastaavaan ketjuun, tässä perusteluni uudelleen: City Cross on keveämpi ja muutenkin pienempi (mahtuu hyvin kauppoihin ja ratikkaan, bussiin ym.). Neljällä isolla pyörällä toimii myös huonossa maastossa (jos olisin ostamassa nyt, harkitsisin myös pieniä etupyöriä, en ole silti varma kumpaan vaihtoehtoon nyt päätyisin). Citykoppa on ehdoton. Mun mielestä tosi kivan näköinen ja käytännöllinen (talvella tilaa toppauksille ja kesällä viileä). Koppa on mukavasti korkeammalla kuin ratasosassa oleva pehmeä koppa. Toimii matkasänkynä (pienelle vauvalle). Ja on kiva, kun rattaiden värityksen ja ilmeen voi muuttaa ratasvaiheeseen siirryttäessä. Ratasosan kuomu on hyvä, kun sen saa vedettyä alas ihan eteen jalkoihin asti (ei siis Citykopassa, vaan City Crossin ratasosassa, en tiedä miten Ceroxissa). Ei siis tarvii mitään rumia harsoja eteen. City Cross toimii hyvin myös suuremmalla lapsella. Monet vaihtaa lapsen kasvaessa yhdistelmät keveämpiin matkarattaisiin tms. City Crossit on sen verran keveät ja ketterät, että toimii isommallakin lapsella. Miinusta heittoaisan puuttumisesta. Tavarakori on kurja, kun kankaisena kerää kuran ja lian. Mutta nämä samat viat on Ceroxissakin. Cerox taitaa kasattuna mennä tosi littaan, se on niissä hyvä puoli.
Siksi, että menee pienempään tilaan ja mahtuu tarvittaessa autoon. City Cross ei mahdu, koska jää kymmenen senttiä korkeammaksi.
Heittoaisa on suurin ero, ja se että Ceroxiin ei saa City koppaa, koska on kiinteä ratasosa, vaan koppana käy pehmeä Quadrolift (enenn duolift) tai kova kantokoppa, jotka asetetaan ratasistuimen päälle. Kankaat ja kuomu ovat samanlaiset ja renkaat voi valita ilmakumirenkaitten ja ilmakennorenkaitten (tubeless) välillä.
Tavarakori on kankainen, enne oli metallia. En tiedä saako senkin vielä nykyään valita.
City Cross:
Paino ja mitat
Rungon paino: 6,5 kg
Renkaiden paino: 2,2 kg
Istuinosan paino: 5,9 kg
Kok. paino City Kopan kanssa: 12,9 kg
Ulkomitat kasaan taitettuna: 89x60x47 cm (sis pyörät, pit x lev x kork)
Cerox:
Paino ja mitat
Rungon paino, sis istuinosan: 13 kg
Renkaiden paino: 2,2 kg
Ulkomitat kasaan taitettuna: 97x63x37 cm
(sis renkaat, pit x lev x kork)
ja pieni auto, jonne harvat vaunut mahtuivat tavaratilaan työntämällä sisään, että irroitti pyöriä ym. CC:t mahtuivat hyvin, voi olla että Ceroxit menivät myös. Mutta fakta, että CC:t ketterämmät työnnettävät.
Saako molempiin seisomalaudan kiinni?
Muistaakseni tuo meidän City Crossin seisomalauta on joku Emmaljungan "yleismalli", menee siis useampaan malliin. Varmasti Ceroxiinkin saa seisomalaudan.
t. 8
ja tuo quadrolift toimi vauva-aikana "puolikovana" kantokoppana, oma kuomu vaan puuttui, nyt myöhemmin muutettu lämpöpussiksi rattaisiin. itsekin painiskelin ceroxin ja city crossin välillä; city cross oli jotenkin nätimpi, mutta kääntyvä aisa tuntui ostohetkellä tärkeämmältä asialta, ja onhan se käytössäkin osoittautunut aika oleelliseksi asiaksi.
olleet aktiivikäytössä molemmat mallit,
Itse tykkään Ceroxista enemmän
city cross on kivemman näköinen. Jos haluat kätevät ja näppärät vaunut osta Emmaljungat kääntyvillä etupyörillä.