Apua kasvispiirakan tekoon?
Olen tekemässä illanistujaisiin kasvispiirakkaa lähinnä kasvissyöjä ystävääni ajatellen.
Ostin pakastekasviksia, koska ajattelin sen olevan helpohko vaihtoehto :) Nyt en vain tiedä mistä siihen piirakkaan saisi makua. Kasvikset itsessään eivät maistu kummoisilta (parsa, porkkana, maissi).
Ystäväni ei syö paprikaa, sipulia ja on raskaana, joten tuorejuustotkin ovat vähän siinä ja siinä uskallanko käyttää.
Vinkkejä? Itse olen vähän onneton ruuanlaittaja, jos ei ole ohjetta.
Kommentit (8)
fetaa ja aurinkokuivattuja tomaatteja sisältävän piiraan (nesteeksi kookoskermaa) ja tuli tosi maittava.
Sekoita sulatettujen kasvisten joukkoon vähän oliiviöljyä, pippuria ja jotain (kuivattua) yrttiä, vaikka persiljaa. Levitä taikinapohjan päälle tomaattipyrettä, ja siihen sitten kasvisseos. Päälle tomaattiviipaleita ja emmentalraastetta runsaasti.
Eli siis vähän kuin tekisit pizzaa :)
Voiko piirakan vielä pakastaa, jos teen sen jo aiemmin vai kärsiikö kasvikset siitä?
ap
Laitatko piirakkaan päälle munamaidon/kerman? Jos, niin mausta se taffel/estrella-dippijauheella, 1 pussi /2munaa/2desiä maitoo.
Vielä tuohon pakastamiseen kaipaisin vastausta.
ap
jos laitat piirakan uuniin, eikös tuorejuustojakin voi huoletta käyttää?
En viitsi sitä laittaa siis, kun ei ole pakko.
ap
voimakkaampaa kovaa juustoa, esim. musta- tai sinileima. Mausteeksi esim. valkopippuria. Kannattaa muuten laittaa täytteeseen myös esim. kidneypapuja, niin on täyttävämpää.