Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papa lk 4, kohtalotovereita???

Vierailija
10.01.2011 |

Marraskuussa sain yllättäen tietää, että papa-näytteestä oli löydetty muutoksia luokkaa 4. Juuri ennen joulua kävin kolposkopiassa ja samalla otettiin koepaloja, joista vastaukset saan huomenna iltapäivällä. Joulu ja uusi vuosi pitivät kiireisinä, joten en juurikaan ehtinyt asiaa ajatella, mutta nyt kun arki on taas alkanut ja lääkärin soittoaika lähenee, asia pyörii vähän liikaakin mielessä. Onneksi näissä tapauksissa on kuitenkin hyvät ennusteet eikä minua nyt niin kauheasti pelota.

Kiinnostaisi kuitenkin tietää, miten muilla on asiat menneet, keillä on ollut papassa muutoksia.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut sukupuolitauteja?

Vierailija
22/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimitaan meilläpäin näin että esim. kuvat tulee ensin hoitajan koneelle ja niiden saapumisesta ilmoitetaan lääkärille. Toki ne on samantien lääkärin koneellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitauteja ei ole ollut, mutta papilloomavirusta kannan, jos syöpää löytyy. Partneritkin on yhdellä kädellä laskettavissa.

Sen verran vielä tuosta papasta, että labraan kun soitin niin puhui jotain lieriöepiteelisoluista. Ja sen mitä ymmärsin tuolta netistä, se olisi ärhäkämpi syöpämuoto??? Paljon meni kyllä puhelun aikana ohikin, kun tuli paljon uutta asiaa, mutta tuon lieriöepiteelin olin kirjoittanut paperille...

Mutta vielä ei ole lääkäri soitellut, joten niin kauan olen "syövätön" kunnes toisin todistetaan ;)

ap

Vierailija
24/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on levyepiteeli ja harvempi on adenokarsinooma.

Levyepiteeli on usein juuri se, mikä löytyy papa kokeessa.

Adenokarsinoomasta on sanottu että on vaarallisempi, on vaikeammin todettavissa ja yleesä kasvaa syvälle kudokseen.

Tuo lieriöepiteelimuutos on nähtävissä levyepiteelisyövissä, myös sen hyvin varhaisessa in citu muutoksessa, jonka hoitona riittää usein riittävän laaja loop hoito ja huolellinen jatkoseuranta.

En ole lääkäri,en voi tarkemmin tuota tulkita.

Vierailija
25/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

adenokarsinoomassa! Sorry!

Ja eli jos pinnallinen, niin siitä voi loopilla selvitä.

Voihan sulla olla paha tulehdusmuutoskin. Kerrothan kuulumisiasi

Vierailija
26/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä syy oikeammin oli se, että syöpä oli levinnyt keuhkoihin, maksaan ja lantioon.

Itsellänikin on ollut solumuutoksia 20v sitten.

Ne hoidettiin ja sen jälkeen papat ollut aina kunnossa.

Jos ei ole tarkoitus enää saada vauvaa niin minä kyllä poistattaisin kaikki romppeet jos papassa olisi vielä muutoksia.

Kohdunkaulasyövän paranemisprosentti on hyvä kun ollaan ajoissa liikkeellä.

Vierailija
27/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai levinnyt myöhemmin?

Osanotto sinulle äitisi vuoksi.

Vierailija
28/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitauteja ei ole ollut, mutta papilloomavirusta kannan, jos syöpää löytyy. Partneritkin on yhdellä kädellä laskettavissa.

Sen verran vielä tuosta papasta, että labraan kun soitin niin puhui jotain lieriöepiteelisoluista. Ja sen mitä ymmärsin tuolta netistä, se olisi ärhäkämpi syöpämuoto??? Paljon meni kyllä puhelun aikana ohikin, kun tuli paljon uutta asiaa, mutta tuon lieriöepiteelin olin kirjoittanut paperille...

Mutta vielä ei ole lääkäri soitellut, joten niin kauan olen "syövätön" kunnes toisin todistetaan ;)

ap

Vierailija
29/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut vihantunteita äitiäni kohtaan koska syöpä olisi ollut hoidettavissa jos olisi käynyt kerran vuodessa papassa.

Oli sairastanut pitkän aikaa epämääräisillä oireilla.

Äiti oli nuori, 60v. Käykää papassa!

Vierailija
30/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana vuosia sitten sairastettu sama syöpä ja mulla ei olisi papakaan estänyt sitä löytämästa.

Olin käynyt edellisen kerran joukkotarkastuksessa vuosi aiemmin ja silloin papa oli 1.

minulla syöpä eteni vauhdilla ja oireitteni takia hakeuduin työterveyslääkärin kautta eteenpäin ja kas vain papa olikin jo 4!

Hoidettu on ja vieläkin joka päivä pelko varjostaa elämääni. Ikinä en toivu kokemastani.

Vierailija
31/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään muutoksia löýtynyt (muutakuin se papilloomavirus). Hyvähän se on, mutta mietityttää, että onko koepaloja otettu oikeasta kohdasta, kun se papa oli kuitenkin jopa 4??? No 3 kk:n päästä saan uuden ajan naisten tautien polille, jossa varmistetaan ettei muutoksia ole missään toisessa kohdassa.

Ja vielä tarkennus, tarkoitinkin siis ettei MUITA sukupuolitauteja kuin siis tuo kondylooma ole ollut. Ajatus pääsi katkeamaan, kun nuo lapset tuossa vieressä häärii.

Vierailija
32/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika outoa että on 4 ja ei mitään muutosta löydy.

Mut hyvä kun näin on.

Vierailija
33/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko kellään muulla se aiheuttanut luokan 4 muutoksia lieriöepiteelissa? Ja nyt asialle siis ei tehdä mitään. Olisi ollut jotenkin helpottavampaa, kun olisi löytynyt jotain hyvälaatuisia muutoksia, jotka olisi poistettu. Nyt jää kuitenkin vähän kaivelemaan, että jäikö sinne nyt jotain joka saa sitten rauhassa kasvaa vielä 3 kk??? No onneksi tuo aika on jo 3 kk päästä, eikä esim. 6 tai 12 kk:n päästä...

Mutta toistaiseksi saa huokaista, ettei syöpää löytynyt!! :)

Vierailija
34/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee eräs ohis, ilmeisesti samassa jamassa oleva vauvakuumeilija =/

Ja kiitos muuten rohkaisevista viesteistä, ehkä en teekään kuolemaa...

Vierailija
35/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä voi vielä tehdä lapsia! Joskus, jos joudutaan ottamaan isompi pala pois, voidaan joutua laittamaan lanka pitämään kohdunsuuta kiinni raskausajaksi!

ap

Vierailija
36/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laserleikkauksen jälkeen. Synnytykset käynnistyivät vesien menolla viikoilla 36. Aiemmat raskaudet menneet pidemmälle. En tiedä on asia yhteyttä.

Vierailija
37/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa ollut tosi kova muutos sinulla papassa.

mitä oireita sinulla tuli, kun ymmärist mennä uudestaan papaan ja sait tulokseksi 4?

Vierailija
38/46 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vuotohäiriöitä ja selkäkipua.

Mitkään vahvatkaan kipulääkkeet ei auttanut. Siksi hakeuduin lääkäriin.Jos olisi ollut pelkät selkäkivut, tuskin olisi löytynyt.

Kolposkopiassa oli silmin nähtävä muutos, joka koepaloissa osoittautui syöväksi.

Enää en pysty lapsia tekemään. Ikäni puolesta kyllä, mut hoidot teki kyvyttömäksi.

Ja papa oli 4. Näin erilailla voi käydä.

Onko ap käynyt tutkimuksissa yksityisellä gynellä vaiko muualla?

Sinuna menisin noiden tietojen kanssa vielä jollekin gynelle. En ole kuullu, et 4 voi olla ilman mitään löydöstä.

Vierailija
39/46 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu nyt?

Vierailija
40/46 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muutama vuosi sitten papa luokka 4. Sitten otettiin noi koepalat, jotka sullakin ja näytti kohdan, jossa oli muutoksia. Ensin aiottiin tehdä loop-silmukalla pieni poisto kohdunkaulalta, mutta juuri kun olin siinä pöydällä pötköttelemässä, lääkäri päättikin, että tehdään pienessä nukutuksessa isompi poisto. Sitten ns. humauksessa otettiin "pala" pois kohdunkaulalta ja samana iltapäivänä pääsin kotiin. Vuotoa oli muutaman päivän. Uimaan ei saanut mennä pariin viikkoon. Kaikki meni hyvin. Sittemmin on ollut puolen vuoden välein papa ja kolposkopia kontrolli. Välillä on otettu koepaloja, jos on näkynyt jotain epäilyttävää. Mutta mitään ei ole ollut. Nyt kahden vuoden jälkeen kontrollit ovat vuoden välein, kunnes on kulunut 5 vuotta leikkauksesta. Mun diagnoosi oli silloin leikkauksen jälkeen adenocarcinoma in situ. Mutta siis kaikki kuulostaa pahemmalta kuin onkaan ja asia ahdistaa hurjasti tai ahdisti silloin aiemmin. Oikeasti kuitenkin olen päässyt tosi helpolla ja kaikki on mennyt hienosti. Meillä suomessa on valtavan hyvä ja lähes ilmainen hoito.

Tsemppiä sulle, toivottavasti kaikki menee hyvin :) Tulosten odottelu on hirveintä, kun ei tiedä, mitä siellä sisuskaluissa oikein on. Ja joka nipistyksestä kuvittelee sen pahimman vaihtoehdon..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä