Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilavat tuplarattaat?

09.01.2011 |

Meille toinen lapsi tulossa ensi kesänä, joille ikäeroa tulee 2 vuotta.

Toivoisin kokemuksianne tilavista tuplarattaista. Tarkoitan siis sellaisia rattaita jossa kaksi vuotias mahtuu matkustamaan mukavasti vauvan vierellä.

Vielä en ole lämmennyt peräkkäin istuttaviin malleihin, koska haluaisin olla hyvin näköetäisyydellä pienen vauvan kanssa.

Olisiko Emmaljungat, Easywalkerit, Teutonit???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoisi kokemuksia tuplarattaista?

Lukijoissa on varmasti muitakin joita aihe kiinnostaisi :)

Vierailija
2/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ostin kahden vuoden ikäerolla olevilla lapsille carena double swingit ollut hyvät. Vauvan saa erilliseen koppaan että äiti näkee. Silti vanhempi lapsi on kasvot meno suuntaan jolloin hän näkee ympärille. On myös tilava tavara kori mihin mahtuu kauppakassi jne. Erilliset kuomut koska vanhempi ei suostu käyttämään ollenkaan. Hyvät kääntyvät etupyörät pääsi lumisateella eteenpäin jotka saa myös lukittua. Mahtuu silti normi ovista sisälle. Suosittelen että menet ainakin tutustumaan näihin vaunuihin jos mahdollista. Itse ollut erittäin tyytyväinen. Niin ja vinkkinä kun lykkää näitä ja on lapset kyydissä niin kannattaa lykätä kevyemmän lapsen puolelta niin ei puolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin mielelläni muistakin rattaista kokemuksia! :)

Vierailija
4/8 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen etsinyt tuplia, meillä tulee lasten ikäeroksi noin vuosi. Törmäsin seuraavaan keskusteluun:

http://www.vauva.info/foorumi/index.php?/topic/495-tuplarattaat/?s=35a8…

Tuossa vaan alkupään jutut ovat jo osin vanhentuneita ja kovin ovat peräikkäisten mallien puolella. Mutta oppi sieltä jotain...

Itse olemme todennäköisesti ostamassa Brion Double Wavet, vaikka niitä on moitittu siitä, että lapsen pää osuu helposti kuomuun. Meillä kun on pakko olla tukevat vaunut, joissa on neljä kiinteää rengasta (lukittavat eturenkaat eivät käy). Aivan sama vaikka ne olisivat hyökkäysvaunut :)

Vierailija
5/8 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös tuplien etsintä käynnissä. Lapsilla ikäeroa tulee reilu vuosi. Mietittiin jo nuita Brion Double Waveja mut niin paljon vaa on kirjotettu et olisivat matalat, pää hipoo kuomua. Törmättiin sit vaunula.fi sivuilla Firkon F7 Twins -mallisiin tupliin. Samanoloiset Brion DW:n kans mutta näyttäisi olevan enemmän istuinkorkeutta ja ovat myös hieman halvemmat. Ja aivan mahtavat kuosit kyllä!!

Kaipaisin kovasti kokemuksia noista Firkoneista.

Vierailija
6/8 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kuitenkin pikkuhiljaa taipumassa Phil&teds rattaisiin. Olen niistä lukenut sen verran hyvää, että sen puolesta olisivat viisas valinta.

Mahtuisivat varmaankin normaalin kokoiseen peräluukkuun (ei farmari), näppärät liikkua ahtaammissakin paikoissa, niistä saisi myös yksittäisrattaat tarpeen tullen jne.

Mutta sitten se ongelma... Mikä malli??? On SPORT, VIBE ja EXPLORER! Aapuuva :/ Mikä malli olisi kaikinpuolin viisain?

Vierailija
7/8 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sport-malleja en ensimmäisenä suosittelisi... Niissä on aika vähän istumakorkeutta isommalla lapsellä silloin kun vauva makaa alla. Lisäksi sporteissa ei ole saatavana sisaristuimelle aurinkosuojaa. Vibe- ja Explorer malleissa on molemmilla lapsilla enemmän tilaa ja aurinkosuojat (vibe 2). Lisäksi vibe-mallissa saa sisaristuimen asennettua eteen kahteen eri korkeuteen ja aurinkosuojan korkeuteen voi vaikuttaa eli ei hivo pää kattoa. Myös explorer mallissa muistaakseni on säädettävä aurinkosuoja. Näitä olen itsekin katsellut, mutta en ole vielä ainakaan ostanut... Olen myös kuullut puhuttavan että muuten kulkevat hyvin, mutta lumihangessa olisivat raskaat työntää. Kokemusta ei tosiaan ole, mutta tällaisesta olen kuullut puhuttavan.

Vierailija
8/8 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole firkonin vaunuista kokemusta mutta ystävällä on yhden hengen mallista. Tavara kori ei kestänyt mitään. Vaunut ovat hieman kömpelöt. Perus halppis malli vikoja nepparit ei mene kiinni kunnolla tai irtoilee. Olen myös nähnyt kaupungilla tuplat ja näyttivät jotenkin ahtailta mutta se on vain minun mielipiteeni.