huhtikuisten tiistai!!!
tiistaita vaan kaikille. ulkona ihana ilma, oltiin tytön kanssa jo yhdeksältä ulkoilemassa..jos sais nyt iidankin päiväunille välillä. nukkuuko muilla 4 vuotiiat vielä päikkärit? iida nukkuu välillä päiväkodissa mutta kotona ei millään.
(.) voi hyvin, potkuja/muljahduksia kyllä riittää. yöunet on vieläkin huonot, nukun sellasta torkku unta, herään koko ajan. ja ukko tuli vasta viideltä aamuyöstä kotiin työajosta, sen jälkeen en unta meinannut saada.
vieläkin odottelen pakkausta..mennyt jo 3 viikkoa päätöksestä, en yhtään ihmettelisi vaikka kela olisi unohtanut koko pakkauksen. no niin ja nyt keiton tekoon.
T: peetu 27+ 3
Kommentit (10)
Hampaistahan tarvis pitää tosi hyvää huolta raskausaikana, mutta itse ole tehnyt sen päätöksen etten enää koskaan mene hammaslääkärii raskaana. Esikoista odottaessa olin viisaudenhampaiden poistossa ja tämä lekuri ei ilmeisestikään tiennyt että raskaana oleva nainen ei voi olla kauan selällään... sillä seurauksella että mulla lähti taju ja oksensin julmetusti herättyäni. Neuvolassa kun seuraavalla kerralla kyselin, sanoivat että selällään maatessa pääverisuonet tukkeutuvat ja happi ei kulje mm aivoihin.
Mulla on tänään neuvolalääkäri yhdeltä ja palaan antamaan raporttini sen jälkeen.
Peppinetta 30+4
Vattumato: voi (ja kannattaa) mennä paikkauttamaan reiän. Puudutteet valitaan raskausviikkojen mukaan, niistä ei ole haittaa vauvalle.
Hammaslääkäri (ainakin minä itse) ottaa kyllä huomioon että potilas on raskaana, ja voi välillä nostaa sinut istumaan, jos olo käy tukalaksi. Paikkauksessa on oikeastaan ainoastaan varsinainen paikan paikoilleen laitto sellainen kohta jolloin suuta ei saa laittaa kiinni (koska paikkamateriaali ei kestä syljen kosteutta), ja se kestää muutaman minuutin. Kaikissa muissa väleissä voi pitää taukoa.
Oma (.) ei uutta, potkut tuntuu edelleen alhaalla, luulen että poikittain edelleen köllitään;) Saa nähdä kuinka käy. Torstaina olisi kohdun kasvun kontrolli. Töitä jäljellä 3 viikkoa, ihanaa!!!
Mukavaa tiistaita!
Lala 29+3
ihana ilma ulkona, siis niin kauniin näköistä, mut mittari näyttää vähän liikaa (-15), jospa kuitenkin tämäkin möhömaha uskaltautus vähän ulkoileen, ettei ihan mökkihöperöksi tule tässä saikulla ollessa. ja kyllähän tuo mieskin eilen kotiin tullessa kauniisti vihjaili, että vois rouvalle tehdä ihan hyvää vähän käydä ulkoilemassa ;) vielä lisäsi, että et saa tietystikkään mitään rankkaa lenkkiä tehdä, mutta kierrä vaikka tämä meidän kerrostalo kahdesti!!! ;) joopa joo.. kultainen tuo mun mies.
nyt voisin kyllä mennä järkkään keittiön. meillä oli eilen kaveri perhe kylässä ja jäi sitten illalla keittiö vähän rempalleen.
aurinkoista tiistaita kaikille!
lotta ja ukko 31-tasan tänään!!
Minulla alkaakin ihan virallisesti äitiysloma 2.2,eli huominen vielä olla sairauslomalaisen kirjoissa=)
Valitsin tuon 50 päivää ennen laskettua-aikaa,kun ajattelin,että en koulussa enää osallistu työharjoittelu jaksoon.Noh,en silloin tiennyt,että jouduin saikulle melkein heti papereiden palauttamisen jälkeen...
Vattumato kyseli hammaslääkäriin menosta.
Minullakin on sama ongelma.Hammas lohkesi,mutta en tiedä kuinka kummassa se saataisiin paikatuksi,kun en pysty olemaan makuullani.Tulee melkein heti pahaolo.
Mutta tuo hammas olisi kyllä kiva saada kuntoon,koska tuppaa vähän särkemään=(
Oma(.) on ollut eilis illasta saakka ihan hissun kissun.Yölläkään ei tullut ensimmäistäkään potkua.Yritin hellästi töniä vatsaankin,mutta ei mitään tulosta.Seuraillaan tilannetta...Vähän pelottaa,että se kaatumiseni ei aiheuta mitään.Vähän on tuo kohta vatsasta jomotellut mikä siihen maahan kolahti ja käsivarsi on edelleen turvoksissa(Kipuja ei kädessä ole ja toimii hyvin,että mitään murtumaa ei varmaankaan ole)
Eilen minulle pamahti kauhea turvotus päälle.Sormetkin oli niin paksut,että en saanut niitä taivutettua nyrkkiin.Jalat olivat siinä kunnossa,että en kyykkyyn päässyt,kun ei koivet taipuneet neste määrän vuoksi.
Isäntä yritti hieromalla saada nesteet liikkeelle,mutta ei auttanut.
Vasta,kun menin muutamaksi tunniksi lepäämään sohvalle,niin alkoi pikku hiljaa laskea.
Olin kyllä ihan pulassa.Istuminenkin oli sitä,että jalat suurinpiirtein suorassa joutui olemaan..Kauheaa=D
Onko kukaan meinannut mennä synnärille tutustumaan?
Meillä olisi huomenna Jorvissa tutustuminen.
Normaalisti se on viikolla 34-36,mutta me kun tulemme vähän pidemmältä ja joudumme muutoinkin huomenna asioimaan Espoossa,niin kätilö sanoi,että samalla reissulla kannattaa tulla.
Minähän vaihdoin synnytys sairaalan Hyvinkäästä Jorviin.
Näillä muutamalla käyntikerralla ja osastolla olo aikanani tuli muutama sellainen juttu esiin,että en pysty luottamaan heihin.
Lähinnä tämä luottamuspula koskee lääkäreitä,mutta on siinä joukossa muutama kätilökin.
Minut on Jorvissa kerran operoitu,siellä olen saanut todella hyvää ja asianmukaista hoitoa.Henkilökunta oli todella ystävällistä ja kun sieltä on hyvät kokemukset ja vaihto hus-alueella onnistuu,niin miksi en tarttuisi mahdollisuuteen.
Tämä kuitenkin nyt näyttäisi tällä näkymin olevan viimeinen raskauteni,niin en todellakaan aijo pilata synnytystä kiukuttelevien kätilöiden vuoksi.Saatikka jättää kahta elämää lääkäreiden käsiin,joiden kommentit ovat olleet tälläisiä;
" Jos vauva voi kohdussa huonosti,me ei sille voida mitään"
Tuo sitaateissa oleva kommentti on siis ihan oikeasti äitipolin lääkärin minulle tokaisema.
Tosin kyllä kysyin,että kukahan sille sitten voi,jos ei lääkärit.Minäkö?
Vastaus jäi arvoitukseksi,koska sitä ei ikinä tullut...
Ja muitakin tämän tyylisiä sammakoita olen joutunut kuuntelemaan.
Mutta onneksi alkaa olemaan päivät " aamukammassa" aina enemmän ja enemmän vähissä.Jospas ei tarvitsisi enää kovin montaa kertaa tuollaista " bull shittiä" mennä kuuntelemaan.
Mutta nyt riittää mussutus tästä asiasta=)
Niksu 31+3
Tänään se sitten on -nimittäin esikon 1-vuotis päivä <3
Vauhdilla tämä aika menee.
Kävin eilen siellä ylimäärisessä neuvolassa ja sieltä sitten laittoi Naistenklinikalla lähetteen. Verenpaine nousussa, näköhäröjä ja ylävatsakipua, että ilmeisesti raskausmyrkytys kehittymässä. Jostain syystä se lääkäri kyllä antoi närästyslääkereseptin, kun ajatteli kivun johtuvan närästyksestä tms. Mutta sittenhän näkee häviääkö vai ei. Liikehdintä pikkuhiljaa palautunut normaalimmaksi, mistä sitten parin päivän hiljaisuus johtuikaan. Sydän kuitenkin sykki ja kasvu viikkoihin nähden normaalia.
Tänään on ollut jotenkin ahkera olo, vaikka vähän kipeänä taas olenkin (normaalisti ehkä kerran 2ssa vuodessa :)). Esikon vaatteet siirretty kaappiin ja muut tavarat siinä sivussa laitettu uusiin paikkoihin (saa isi taas illalla ihmetellä mihin kaikki on hävinny,heh!). Nyt jos vielä jotenkin maton avulla saisi tuon hoitopöydän tuolta siirrettyä ja siihenkin vähän tavaroita laiteltua, niin voisi taas olla tyytyväinen tähän päivään.
Mutta jos sitä miettisi pitäskö pestä pyykkiä vai ei... =/
-viivi_84 ja 29+3
Yleisön (=lue miehen) pyynnöstä/vaatimuksesta jäin pariksi päiväksi saikulle. Eiköhän se ihan hyvää tee, kun pari viikkoa on mennyt kuin harmaassa massassa uiden. Krooninen väsymys on jo siis iskenyt tänne. Katotaan nyt onko näistä parista päivästä tuohon väsyyn ja vatsan kivistelyyn apua... Kovin vain nuo työasiat päässä pyörivät... Hmm...
Yö meni hieman huonosti esikoisen vuoksi. Näki ilmeisesti pahaa unta ja ei millään rauhoittunut takaisin unille. Sitten kun neiti nukahti, minä jäin pyörimään sängynpohjalle. No, onneksi uni jossain vaiheessa minutkin saavutti. Aamulla mies ja esikoinen päiväkuntoon ja takaisin sänkyyn. Hyvin maistui unta vielä parisen tuntia.
(.) ei mitään kummempaa. Tasaiseen vauveli itsestään ilmoittelee. Ilmeisesti on nyt kääntynyt niin, että selkä makoilee minun oikealla kyljellä. Pienet kädet rytmittelevät alas, peppua punnaa kylkiluiden tienoilla nahasta läpi :)
Päivän suunnitelmiin kuuluu makoilua ja makoilua ja illalla vieraille kahvinkeittoa. Aion siis ottaa nämä pari päivää todellakin levon kannalta!
Mukavaa tiistaita mahakkaille!
S 31+3
Kävin esikoisen punnaamassa Jorvissa ja reissusta ei jäänyt kuin positiivisia muistoja. Kätilöksi meille sattui vanhempi rouva, jonka huumori ei ollut meidän kanssa lainkaan samalla linjalla. No, hyvin siitä kuitenkin selvittiin ja välillä miehen kanssa nauramme kuinka tosissaan hän meidän " naljailut" otti.
Jokatapauksessa voin siis vain suositella. Tämän toisen kanssa käyn nyt sitten testaamassa Naistenklinikan. Kaipa sitä pitää sitten tehdä vielä kolmas ja mennä Kättärille :D Ei vaan, muutimme Espoosta Helsingin puolelle esikoisen syntymän jälkeen. Sen vuoksi nyt sitten Naikkari.
Smila edelleen....
Kävimme tänään aamulla reippaana ostamassa pari pulttia, kun oli tuosta meidän käytetystä pinnasängystä muutama joutunut matkan varrella hukkaan. Lisäksi saimme hankittua yhden lisähyllyn kylppärin kaappiin. Ajattelimme siihen varastoida vaippoja yms. On siis ihan hoitopisteen vieressä, joten siitä niitä on sitten näppärä ottaa.
Siskoltani kyselinkin sitten eilen kokemuksia, kumman kokoisia vaippoja kannattaa ostaa, siis niitä ihan pieniä (2-4kg) vai hieman isompia (3-6kg). Hän arveli, että ihan pienet ovat ensimmäisten päivien/viikkojen ajan parempia. Tai ainakin hän oli omilla vauvoillaan käyttänyt ensimmäiset viikot niitä ihan pieniä vaippoja. Joten taidan minäkin sitten seuraavan kauppareissun yhteydessä ostaa paketin pikkuvaippoja odottamaan. :)
Täälläkin oli pakkasta jokseenkin enemmän kuin illalla säätiedotus lupaili, olikin järkytys, kun mittaria aamulla silmäsin. Pakkasta -18. Brrh. Edes aurinko ei ole tullut näkyville, harmi.
Vauva mahtoi olla tänään vähän kummissaan, kun kävimme ostamassa sen hyllylevyn kaappiin. Kyseisessä liikkeessä astuttiin suoraan työhalliin, jossa siis levyt leikattiin mittojen mukaan valmiiksi. Hirveä metelihän sitä koneista lähti, kun odottelimme levyn leikkaamista. Vauva kummissaan potki masussa ihan villinä, että mihin kummaan paikkaan se äippä on hänet tuonut??? Rauhoittui vauva-parka heti, kun tulimme liikkeestä ulos, ja äänet loppuivat.
Mutta taitaa olla kinkkukiusaus valmista, tuoksuu ainakin jo ihan lupaavasti. Täytyy lähteä asia tarkastamaan!
Kissankello 30+5
Kiitoksia suosituksista!!
Edelleen vahvistuu mielipide,että Jorviin mennään.
Pitää vaan pitää vara,että ehtii=)
Tietääkö kukaan mitä esteitä on mennä ison mahan kanssa hammaslääkärille paikkauttamaan reikä? Makuuasento? Puudutteet?
Kävin joku aika sitten tarkistuksessa ja lääkäri huomasi yhden reiän, mutta päätettiin että paikataan se sitten vasta kun vauva on syntynyt. No nyt sitä reikähammasta on alkanut särkeä. Kauanko paikkaaminen yleensä kestää? Meinaan sitä makuuasentoa että kuinka kauan siinä sitten joutuu olemaan ja onko se makuuttaminen vauvalle vaaraksi....
No mutta vauva nukkuu masussa taas vaihteeksi. Viime yönä olikin liikekannalla. Käänsi kylkeä ja peruutti pyllyn kans ylemmäs mahassa ja ihan kuin olisin tuntenut pienen jalan. Tuosta en mene kyllä takuuseen. Että hyvin jaksellaan.
Tänään pitäisi mennä sitten kävelylle vaikka ilma ei niin kaunis olekaan. Sitten jos jatkaisi tuota vauvanvaatteiden pesua. Siinäpä sitä ohjelmaa.
Vattumato rv 30+5